Fler än jag som undrar vad idle temp har med saken att göra?

Permalänk

Fler än jag som undrar vad idle temp har med saken att göra?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kvarnan Visa inlägg
Vad spelar det för roll helt ärligt? Om du är så trött på vissa frågor så klicka inte på dom trådarna? Om du vill åt de intressanta trådarna så hitta dom och bumpa?

För mig hände häromdagen att jag klocka så jag fick fixa med Cmos. Min dator gick inte igång osv. Så jag gör i all hast i tron om att jag kanske bränt nått en tråd här. För jag vill ha svar snabbt och det fick jag, mycket bra svar också. Jag lärde mig en ny sak hur man "reset" cmos.

Inte fan orkade jag när jag var gamingKÅT med min 20 cm slaka kuk kolla igenom trådar över hela internet när jag fick svar efter 10 min på vad det var jag gjort och hur jag skulle fixa det.

Och inte fan blir jag lack om jag nästa dag går in och ser en tråd där nån annan har problem med kanske samma sak? Bumpa en tråd med svar då och skicka länk. Alternativt läs inte.

Lägg av, NI har för lite att bry er om om man bryr som om en sån här grej. Låt nybörjare lära sig och så kan ni skapa en elit tråd som är låst då?

Ni måste va största mupparna IRL i mina ögon.

Jag ber om ursäkt.

Visste inte att du fick en manual medskickad med ditt mkort
det betyder moderkort.
Kan också kallas " modermodemet vad jag hört"

Visste ej heller att tillverkaren av ditt moderkort inte gick att nå.
Kanhända du skrev en tråd om det också som jag missat.
Varför kommer jag inte in på x sida?
det har nu gått 2min och 8sek... SVARA! jag är gamingKÅT

Inte för att verka duktig men reset cmos... ja du...

Lycka till.

Börjar bli lite smått trött på trådar som handlar om " ja men ja undra om det är coolt att min idle temp är 25 C , är det normalt? "

frågan skulle lika gärna kunna vara " min snopp är 8cm slak är det normalt? "

Kan lika gärna ta nästa här också...

Hur högt kan jag klocka en X cpu, ja du hör högt kan en apa hoppa?

Tycker det är dags att rensa lite på forumet, ja jag vet man får inte slå sinnesslöa människor men kanske nypa dom lite i bröstvårtan då?

Det jag menar är att det finns snart 100 000 trådar om temp idle och full, det finns 100 000 trådar om klockning ( ingen källa utan min uppfattning) .
Största delen verkar inte ens orka läsa utan ställer frågan, tom i en tråd på flera sidor.
"jag orkar inte läsa hela tråden så ber om ursäkt om frågan redan är ställd, ja eller svaret"

Jag är så trött på detta.
Läs och läs och läs.
Kom tillbaka om 8-10 år och inse att man lär sig inte allt genom
att ställa en fråga som man själv vill ha svar på snabbt för att bf3 inte fungerar och munnen dreglar, hjärnan rinner och man vet inte ens hur man ställer en fråga. Eller hur man felsöker en dator basic. Kan ju säga att jag lärde mig det från Sweclockers genom att läsa lite trådar.

Ja jag är bitter gammal gubbe.

Frågan kvarstår, någon mer än jag som är trött på att så många skiter i basic och tror de kan gena?

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

+1

Håller med dig om allt, bra skrivet!

Då är vi två bittra gamla gubbar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gigdata:

Börjar bli lite smått trött på trådar som handlar om " ja men ja undra om det är coolt att min idle temp är 25 C , är det normalt? "

frågan skulle lika gärna kunna vara " min snopp är 8cm slak är det normalt? "

Kan lika gärna ta nästa här också...

Hur högt kan jag klocka en X cpu, ja du hör högt kan en apa hoppa?

Tycker det är dags att rensa lite på forumet, ja jag vet man får inte slå sinnesslöa människor men kanske nypa dom lite i bröstvårtan då?

Det jag menar är att det finns snart 100 000 trådar om temp idle och full, det finns 100 000 trådar om klockning ( ingen källa utan min uppfattning) .
Största delen verkar inte ens orka läsa utan ställer frågan, tom i en tråd på flera sidor.
"jag orkar inte läsa hela tråden så ber om ursäkt om frågan redan är ställd, ja eller svaret"

Jag är så trött på detta.
Läs och läs och läs.
Kom tillbaka om 8-10 år och inse att man lär sig inte allt genom
att ställa en fråga som man själv vill ha svar på snabbt för att bf3 inte fungerar och munnen dreglar, hjärnan rinner och man vet inte ens hur man ställer en fråga. Eller hur man felsöker en dator basic. Kan ju säga att jag lärde mig det från Sweclockers genom att läsa lite trådar.

Ja jag är bitter gammal gubbe.

Frågan kvarstår, någon mer än jag som är trött på att så många skiter i basic och tror de kan gena?

Skrivet av thebelfry:

+1

Håller med dig om allt, bra skrivet!

Då är vi två bittra gamla gubbar..

Jag håller med jag med! Då är vi tre.
Jag brukar alltid googla lite så brukar man alltid hitta det man söker.

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem

5 nu. Om folk orkade forska lite själv så skulle vi slippa samma frågor, misstag och rena falskheter hela tiden. Google är ett utmärkt verktyg för all sorts information (andra sökverktyg finns också).

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Själv är jag nybliven novis i denna värld men jag tycker också att samma frågor ständigt återkommer. En sak som jag har läst mig till är att temperaturangivelser i överklockningssammanhang i bästa fall är behäftade med stora fel och i värsta fall helt missvisande. Program som visar kurvor över processortemperaturer uppvisar helt ofysikaliska språng mm.

För övrigt så hör jag nog också hemma i kategorin bittra gamla gubbar i åldern 30+ men kan inte skryta med några större kunskaper i ämnet datorkunskap.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gigdata:

Ja jag är bitter gammal gubbe.

kan hålla med dig oxå men trodde allt du skulle säga
"jag är då inte bitter"
så som Robert Gustavsson när han kör Tony Rickardsson

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem

+1 och ja, jag är en bitter gubbe jag med

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av thebelfry:

+1

Håller med dig om allt, bra skrivet!

Då är vi två bittra gamla gubbar..

Två bittra gubbar och en kärring på det...

Permalänk
Avstängd

+1 well said sir.

"Ja skulle liksom villa lira Bf3 och CoD 13,5 på ultra, funkkar det ihop om ja köper en i7a till min 4 år gamla Compag ? o kan ja köra på ultra"
dom trådarna börjar jag tröttna allt mer på

Använd sökfunktionen och LÄS !

Bitter gammal gubbe nummer nånting.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

sen får vi ju inte glömma alla dessa trådar om gratis antivirus

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Skrivet av QL:

Själv är jag nybliven novis i denna värld men jag tycker också att samma frågor ständigt återkommer. En sak som jag har läst mig till är att temperaturangivelser i överklockningssammanhang i bästa fall är behäftade med stora fel och i värsta fall helt missvisande. Program som visar kurvor över processortemperaturer uppvisar helt ofysikaliska språng mm.

För övrigt så hör jag nog också hemma i kategorin bittra gamla gubbar i åldern 30+ men kan inte skryta med några större kunskaper i ämnet datorkunskap.

Du är på väg in du, läser lite och lär dig.

Min tanke med tråden var absolut inte att verka vara duktigare än någon annan.
Det finns saker jag lär mig än idag bara jag törs gå utanför mina kunskaper.
Du verkar ha förstått, fortsätt så och lycka till.
I morgon är det du som pekar mig mot något inom denna värld som jag missat och jag lär mig mer

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Ja om inte oraklet google kan så har man iallafall försökt och funderat lite själv, inte bara jag fick bsod vad är felet
Då går man hit och berättar vad man testat samt vad man har för saker i datorn,
Kräver inte att alla ska kunna det men kräver fan att man tänker själv en gång innan man skriver här...

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem

Samt varför syns inte min nya hårddisk i "dator"

Har faktiskt börjat hoppa över rätt många trådar numera, sådana där det är just basic prylar ungefär som avhandlas i den här tråden, om det nu inte kanske finns annat i frågorna som inte är så uppenbart.

Samt trådar där ända möjligheten att svara om just problemet är att börja med flertalet motfrågor, tex vad för hårdvara osv
Är ända möjligheten att försöka svara på nått genom att använda spåkula så låter man oftast bli den tråden numera

Usch vad bitter jag är får nog trösta mig med nån skojig datordel senare idag, kanske en SSD eller nytt tangentbord, eller bygga lite på min hightec vattenkylning i nya chassiet

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Glömde i min iver.

Som svar till alla som undrar hur mycket man kan klocka eller temp.

Det var en gång...

En cpu som hette Atlhon

Den kom hem till mig.

Jag bara gjorde det trots priset,
tror den kostade närmare 3000:-
kommer inte ihåg kanske lägger till lite

Jag frågade inte, utan när den låg på mitt köksbord
visste jag redan hur man skulle måla den laserskurna bryggan
Jag tog mig tid att läsa på lite innan och jag fixade
det.
Tack vare alla duktiga snälla och härliga människor på
Sweclockers som delar med sig av sina kunskaper.
Det är därför jag blir en bitter gubbe när jag tycker
att så många pissar på denna kunskap.

Förstå mig rätt, jag är inte sur för att det ställs frågor,
det jag är lite sur över är att frågan ställs som svaret redan finns x antal
känns ibland som att svar krävs och sen who the fuck cares...?

Meningen tycker jag med denna sida är att hjälpas åt, jag kan en del men inte allt. Nisse kan det jag behöver osv. Det tråkiga är att det känns som att många frågor har redan besvarats. Då undrar jag bara är man intresserad av sweclockers eller är man intresserad av att bara få snabb hjälp.
Kunskapen här kostar en del kan jag lova om det skulle betalas för denna service.

Respektera alla dessa duktiga människor som ställer upp tycker jag...

Resten är som man säger historia *s*

PS. känner mig ännu äldre nu *asg* http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av gigdata:

Känner en tår i ögat.

Till tråden.

Jag kan hålla med att det kommer trådar lite då och då, men man får ju ställa frågorna man vill även om någon annan ställt samma fråga men hade ett annat moderkort kanske personen i fråga tror att det är annorlunda för honom på något sätt då.

Jag är själv mer av än frågare på forumet och om jag ska vara ärlig har jag inte alltid sökt på google innan jag frågar saker, utom min senaste för då tyckte jag behövde fråga här för säkerhetens skull.

Men jag kan utan tvekan säga att jag blir väldigt irriterad när jag ser två olika personer fråga samma sak på samma sida på forumet men ändå så går ena och gör en ny?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Upprepning är en naturlig del av livet - bara för att fråga har ställt tidigare så betyder det inte att den inte kan ställas igen. I viss mån är det bara att acceptera att det är så det är. Är man själv för trött för att läsa om likartade problem själv så skall man kanske hoppas över de trådarna bara? Det finns också något glädjande i det ständiga inflödet av nya individer som upptäcker samma saker som tidigare generationer - ni gamla rävar, se på själva som idrottsledare eller skollärare - i den miljön så förbannar man inte nya kullar för att man måste lära dem hur man spelar boll eller räknar ut ett bråk. Se det som en ynnest att faktiskt bli tillfrågade och få chansen att hjälpa fram en ny generation. Upplever ni då brist på tacksamhet så är det bara att le inombords - det är bara så det är, tillfredsställelsen kommer sig av vetskapen att utvecklingen går framåt - om än något cykliskt så som all kunskapsöverföring tenderar att vara.

Trots att jag är en surgubbe själv så vill jag ändå slå ett slag för respekten av de unga, entusiastiska individer som kommer och vill ta tag i stafettpinnen - se till att gör en snygg överlämning!

På forum som gammal surgubbe kan det vara bra att ta till sig några Buddistiska etiska riktmärken:

  • Att inte tala om andras fel - utan vara förstående och medkännande

  • Att inte upphöja sig själv och nervärdera andra - utan övervinna egna brister

  • Att inte undanhålla andlig och materiell hjälp - utan fritt ge när så behövs

  • Att inte hänge sig åt vrede - utan vara överseende

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Upprepning är en naturlig del av livet - bara för att fråga har ställt tidigare så betyder det inte att den inte kan ställas igen. I viss mån är det bara att acceptera att det är så det är. Är man själv för trött för att läsa om likartade problem själv så skall man kanske hoppas över de trådarna bara? Det finns också något glädjande i det ständiga inflödet av nya individer som upptäcker samma saker som tidigare generationer - ni gamla rävar, se på själva som idrottsledare eller skollärare - i den miljön så förbannar man inte nya kullar för att man måste lära dem hur man spelar boll eller räknar ut ett bråk. Se det som en ynnest att faktiskt bli tillfrågade och få chansen att hjälpa fram en ny generation. Upplever ni då brist på tacksamhet så är det bara att le inombords - det är bara så det är, tillfredsställelsen kommer sig av vetskapen att utvecklingen går framåt - om än något cykliskt så som all kunskapsöverföring tenderar att vara.

Trots att jag är en surgubbe själv så vill jag ändå slå ett slag för respekten av de unga, entusiastiska individer som kommer och vill ta tag i stafettpinnen - se till att gör en snygg överlämning!

På forum som gammal surgubbe kan det vara bra att ta till sig några Buddistiska etiska riktmärken:

  • Att inte tala om andras fel - utan vara förstående och medkännande

  • Att inte upphöja sig själv och nervärdera andra - utan övervinna egna brister

  • Att inte undanhålla andlig och materiell hjälp - utan fritt ge när så behövs

  • Att inte hänge sig åt vrede - utan vara överseende

Ja detta håller jag med om, låter fint.

Du tar hand om världen så vi andra kan leka å ha kul.
Tack, resten av min levnad på detta forum slipper jag ge, underbart att La Budda kom och tar hand om detta.

Vi kanske inte pratar samma dialekt men vi menar samma sak...

"

  • Att inte tala om andras fel - utan vara förstående och medkännande

  • Att inte upphöja sig själv och nervärdera andra - utan övervinna egna brister

  • Att inte undanhålla andlig och materiell hjälp - utan fritt ge när så behövs

  • Att inte hänge sig åt vrede - utan vara överseende

[/QUOTE]
"
I min värld är detta dubbelriktat... gäller även de som... eller???

"i den miljön så förbannar man inte nya kullar för att man måste lära dem hur man spelar boll eller räknar ut ett bråk. Se det som en ynnest att faktiskt bli tillfrågade och få chansen att hjälpa fram en ny generation. Upplever ni då brist på tacksamhet så är det bara att le inombords - det är bara så det är, tillfredsställelsen kommer sig av vetskapen att utvecklingen går framåt - om än något cykliskt så som all kunskapsöverföring tenderar att vara."

Jag läste filosofi i 4år när jag kom på att det var fel att vara alkoholist.
Snöade in fullständigt på det, det du skrivit är en väldigt fin tanke.

Dock undrar jag om du har analyserat den mer efter att du har köpt det med hull och hår?
Det mest intressanta är hur du kan tala om för mig att utvecklingen går framåt? jag anser att den går bakåt.
Kan du bara snabbt ge mig svaret på hur det går framåt, det är det enda jag vill veta, svaret alltså. Hör av mig sen när jag behöver något annat av dig... Lära mig något varför då? du kan ju... bättre du gör det så slipper jag

Stefan 14,5 år

Lku. pks. dito .gres o gejkej

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

varför fungerar inte min cpu, rökte en gul svamp, kan jag dö av det?
Det kliar under foten, vad kan det va?
Nya datorn startar inte, vad göra?

Har faktiskt läst de första 7 bokstäverna i tråden, den är så lång orkar inte läsa, förlåt.

Någon som har svar på mitt problem.
Det är bråttom, ska spela BF3 om 8min vad är fel????????????????????????

Va, jaha. Men han i butiken sa ju att man inte behövde göra något när man kom hem.
Borde stämma dom då jag var tvungen att sätta en svart slang i väggen, fan va beige det är ibland. Gubbjävlar alltså, hur fan skulle jag veta att man stoppar en svart slang i ett vitt uttag.

Tjo tjim, höres

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Ja jag håller med, ställ frågan.
Men jag blir bara så rädd när alla bokstäver verkar sättas på våra ungdomar idag... förutom då I och Q

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Som tur är så finns det en massa underbara ungdomar, ja jag tycker allt att allla ungdomar/barn behövs och är underbara... Dock undrar jag om bengt-re har tid att hjälpa alla eller vilka ska göra det? då pratar vi inte bara här på detta forum.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Till den som ser denna tråd och blir rädd, var inte det utan fråga.

Det är såhär vi går vidare.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem

+1 på denna..bf3, "jag kör allt på ultra high massa, har en core2duo 1.6ghz, kommer det fortsätta vara 2fps i spelet?!..jävla dice!"

Ja, jag är också bitter gammal 30+:are med händerna mer än halva mitt liv i en dator.

Godmorgon på er förresten, från en trött datorbutiksjobbare^^

Har sett forumet gå från mycket bra, enkelt att söka svar..men ofta numera så får man bara upp struntsvar och likadana trådar, så jag håller med.
Jag hjälper ärligt till, ofta dessutom, på ärliga felsökningstrådar och liknande, oftast sådant som verkar intressant...men, dessa tempstrådar,bf3 och överklockningstrådar..jag håller med TS där till fullo

Förresten, glad jag blev av att läsa denna tråd, jag är inte ensam om att tycka och känna detta:)
Passar även på att hylla alla de som orkar hjälpa till i upprepningstrådar om temps,klockning och bf3 osv, ni har änglars tålamod med folk som inte använder sök!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Allt detta beror på 1 enda anledning: folk kan inte använda sökfunktionen och säger att deras "märkliga fel" minsann är unikt och då ska man skapa 300000000 trådar.

Permalänk
Avstängd

Håller med. bra skrivet

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll helt ärligt? Om du är så trött på vissa frågor så klicka inte på dom trådarna? Om du vill åt de intressanta trådarna så hitta dom och bumpa?

För mig hände häromdagen att jag klocka så jag fick fixa med Cmos. Min dator gick inte igång osv. Så jag gör i all hast i tron om att jag kanske bränt nått en tråd här. För jag vill ha svar snabbt och det fick jag, mycket bra svar också. Jag lärde mig en ny sak hur man "reset" cmos.

Inte fan orkade jag när jag var gamingKÅT med min 20 cm slaka kuk kolla igenom trådar över hela internet när jag fick svar efter 10 min på vad det var jag gjort och hur jag skulle fixa det.

Och inte fan blir jag lack om jag nästa dag går in och ser en tråd där nån annan har problem med kanske samma sak? Bumpa en tråd med svar då och skicka länk. Alternativt läs inte.

Lägg av, NI har för lite att bry er om om man bryr som om en sån här grej. Låt nybörjare lära sig och så kan ni skapa en elit tråd som är låst då?

Ni måste va största mupparna IRL i mina ögon.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Vad spelar det för roll helt ärligt? Om du är så trött på vissa frågor så klicka inte på dom trådarna? Om du vill åt de intressanta trådarna så hitta dom och bumpa?

För mig hände häromdagen att jag klocka så jag fick fixa med Cmos. Min dator gick inte igång osv. Så jag gör i all hast i tron om att jag kanske bränt nått en tråd här. För jag vill ha svar snabbt och det fick jag, mycket bra svar också. Jag lärde mig en ny sak hur man "reset" cmos.

Inte fan orkade jag när jag var gamingKÅT med min 20 cm slaka kuk kolla igenom trådar över hela internet när jag fick svar efter 10 min på vad det var jag gjort och hur jag skulle fixa det.

Och inte fan blir jag lack om jag nästa dag går in och ser en tråd där nån annan har problem med kanske samma sak? Bumpa en tråd med svar då och skicka länk. Alternativt läs inte.

Lägg av, NI har för lite att bry er om om man bryr som om en sån här grej. Låt nybörjare lära sig och så kan ni skapa en elit tråd som är låst då?

Ni måste va största mupparna IRL i mina ögon.

Kan ju inte annat än säga samma sak om dig. Om du har problem och din första instinkt är att fråga och sitta på röven och vänta på svar så är du en mupp. Vilken person som helst som inte är 100% lat skulle faktiskt åtminstone göra en google sökning, eller på forumet innan man skapar en tråd. Men visst, vissa personer är så lata att de inte vill göra någonting utan få allt serverat på ett fat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gigdata:

Ja detta håller jag med om, låter fint.

Du tar hand om världen så vi andra kan leka å ha kul.
Tack, resten av min levnad på detta forum slipper jag ge, underbart att La Budda kom och tar hand om detta.

Vi kanske inte pratar samma dialekt men vi menar samma sak...

"

  • Att inte tala om andras fel - utan vara förstående och medkännande

  • Att inte upphöja sig själv och nervärdera andra - utan övervinna egna brister

  • Att inte undanhålla andlig och materiell hjälp - utan fritt ge när så behövs

  • Att inte hänge sig åt vrede - utan vara överseende

"
I min värld är detta dubbelriktat... gäller även de som... eller???

"i den miljön så förbannar man inte nya kullar för att man måste lära dem hur man spelar boll eller räknar ut ett bråk. Se det som en ynnest att faktiskt bli tillfrågade och få chansen att hjälpa fram en ny generation. Upplever ni då brist på tacksamhet så är det bara att le inombords - det är bara så det är, tillfredsställelsen kommer sig av vetskapen att utvecklingen går framåt - om än något cykliskt så som all kunskapsöverföring tenderar att vara."

Jag läste filosofi i 4år när jag kom på att det var fel att vara alkoholist.
Snöade in fullständigt på det, det du skrivit är en väldigt fin tanke.

Dock undrar jag om du har analyserat den mer efter att du har köpt det med hull och hår?
Det mest intressanta är hur du kan tala om för mig att utvecklingen går framåt? jag anser att den går bakåt.
Kan du bara snabbt ge mig svaret på hur det går framåt, det är det enda jag vill veta, svaret alltså. Hör av mig sen när jag behöver något annat av dig... Lära mig något varför då? du kan ju... bättre du gör det så slipper jag

Stefan 14,5 år

Lku. pks. dito .gres o gejkej[/QUOTE]

Naturligtvis så är det aningen naivt, men lite är det så att man rent allmänt kan vara bra att vara lite naiv ibland. Och nej, visst går inte utvecklingen alltid framåt, men ändå det är Fredag och man mår bättre av att vara lite positiv ibland också

Lite min bakgrund är att jag har arbetat som officer och som lärare på militära skolor och det är givetvis väldigt cykliskt och ibland så upplever man att årskurserna blev sämre år för år, men det är inget att deppa över - bara att göra det bästa av situationen eftersom morgondagen ändå aldrig kommer tillbaka och muttrar man så utnyttjar man inte dagens fulla potential. Ungefär så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gigdata:

Bump

dryga ni är då, jag ska spela bf3

fan bengt-re du skulle ju hjälpa oss , fan gubbjävel.
Ditt fel att BF3 sket sig då.

Det bråkade för mig också, men ehhh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Kan ju inte annat än säga samma sak om dig. Om du har problem och din första instinkt är att fråga och sitta på röven och vänta på svar så är du en mupp. Vilken person som helst som inte är 100% lat skulle faktiskt åtminstone göra en google sökning, eller på forumet innan man skapar en tråd. Men visst, vissa personer är så lata att de inte vill göra någonting utan få allt serverat på ett fat.

Amen!

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Kan ju inte annat än säga samma sak om dig. Om du har problem och din första instinkt är att fråga och sitta på röven och vänta på svar så är du en mupp. Vilken person som helst som inte är 100% lat skulle faktiskt åtminstone göra en google sökning, eller på forumet innan man skapar en tråd. Men visst, vissa personer är så lata att de inte vill göra någonting utan få allt serverat på ett fat.

----------------------------
Detta fenomen påstår jag är ålders och generationsbetingat väldigt mycket..ungar/ungdomar av idag, är så jädra vana (nu menar jag inte ALLA, kom ihåg det nu eftersom det finns toppentjejer o killar därute som sliter röven av sig o jobbar för sin rätt osv) att allting ska skötas av andra.
Det finns gamlingar i min ålder som gör samma sak också, och det har väl varit såhär i alla tider, det är jag medveten om, men med skillnaden att respekten idag är så sjukt mycket sämre för varandra.
Allting är alltid andras fel, och de själv har inget gjort heller..och,framför allt, alla andra ska göra allting åt dem helst, bo hemma tills man är 35, spela datorspel hela dagarna och söka jobb är nåt andra ska göra..vaddå, klart jag ska ha lön, jag sliter ju röv hemma!^^

Sorry för offtopic..behövde skriva av mig när ungen ovanför oss skrivit sin kommentar (du får vara 40+, men ditt inlägg ser jag ändå skrivet som av en unge..jösses!) och spridit sin smörja..alltså, vad sägs om att DU själv följde ditt eget råd? -kommentera inte om du inte gillar vad du läser^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(