Kabel har åkt ur vid leverans, vart ska den sitta?

Permalänk
Medlem

Kabel har åkt ur vid leverans, vart ska den sitta?

Hej,

Hade min dator på service hos inet, då dem fick byta ut ett nätagg pga coilwhine.

Posten kom hem med datorn idag, och flera kablar har åkt ur, och hårddiskracketen är sned! Känns som att det hänt under leverans möjligtvis.

Monterade om hårddiskracketen och satta in sata-kabeln som hade hoppat ur.

En kabel som sticker ut har jag ingen aning om var den ska sitta (är inte superduktig på att montera datorer precis).

Kan någon hjälpa mig att lokalisera var den ska sitta.

Vågar inte sätta på datorn ännu, är rädd att något händer om inte alla kablar är anslutna.

Hoppas någon kan hjälpa mig nu

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q

Permalänk
Medlem

Det e bara en fförgrening. ska inte sitta i nånstans den 3dje enden sitter nånstatns

Permalänk
Medlem

hmm..fyrapinnars fläktkontakt..men den ser ut att vara ihopkopplad i andra änden med molex? på sista bilden redan med nått..så det är inte säkert den behövs till något. fast hoppas fler kollar in tråden o ger mera svar..var bara tvungen o skriva vad man gissar på o sen ser om man har rätt elr inte

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Så länge du inte har någon floppy (diskettläsare) borde den inte vara inkopplad.

Visa signatur

But moooooooom !

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar, då gömmer jag undan kabeln, så slipper den sticka ut sådär.

Konstigt att dem lät den hänga ut sådär fult om den inte används till något. Man tycker inet borde kunna fixa en okej kabeldragning.

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q