MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Skrivet av Xake:

Och det är för övrigt kommentarer som denna som får mig att inse att du är ett troll.
Att låta andras arbriträra beslut stå oemotsagda eftersom de uppenbarligen är rätt, eftersom de blev beslutade, utan att ifrågasätta...
Antingen tjockskalle. Eller troll.

För det var fel att ha fria val i Tyskland på 30-40 talet, varför tog dom annars bort dem? Just det, så sluta försöka rättfärdiga demokrati!

Dom har fria val i Tyskland idag så vad babblar du om?
Dessutom så vet du väl att Hitler tog makten i Tyskland under 30-40 talet? Klart att han inte tillät fria val, vad fan trodde du?

Skrivet av Xake:

@furuliden
Med din inställning, är porr fel också?

Vilken slags porr? Prostitution eller vadå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Dom har fria val i Tyskland idag så vad babblar du om?
Dessutom så vet du väl att Hitler tog makten i Tyskland under 30-40 talet? Klart att han inte tillät fria val, vad fan trodde du?

Du kanske har glömt att han faktiskt FICK makten i en version av fria val (vissa personer i skjortor gör det ifrågasättningsbart hur fria de faktiskt var, men rysligt många väljare röstade frivilligt på Hitler).

Vad jag babblade om var hur du uppenbarligen inte ifrågasätter om ett beslut är rätt eller fel, bara för det uppenbarligen är ett beslut som är mest PK för sin samtid (liksom det var mer PK att spotta efter Judar än att inte göra det i hela Europa fram till tidigt 1900-tal, och därför ska man inte ifrågasätta om majoriteten som spottar efter judar gör rätt, eftersom de följer den strömningen som för sin samtid är mest PK).

Men för att ta bort historiska liknelser du uppenbarligen inte kar kunskapen eller fattningsfömågan att hänga med påkan vi gå tillbaka till MSI:
Så om MSI meddelar imorgon att de ska ha booth-babes så är det självklart att det är rätt, eftersom de då har beslutat att de ska ha booth-babes?

Skrivet av furuliden:

Vilken slags porr? Prostitution eller vadå?

Så du ser det som samma sak? Intressant.
Om du inte vet skillnaden mellan porr och prostitution tillräckligt för att svara på den frågan jag ställde så kan säker Svenska akademins ordlista hjälpa dig.
Men om någon inte kan avgöra skillnaden mellan dessa begrepp utan hjälp från SAOL kanske det är dags att lägga ned detta eftersom jag inte finner det intressant att peta i cirkelargument och bristande ordförståelse mer än nödvändigt.
Over and out.

Permalänk
Hjälpsam

Oh! bloggtjejerna går till anfall, scary!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Xake:

Så du ser det som samma sak? Intressant.
Om du inte vet skillnaden mellan porr och prostitution tillräckligt för att svara på den frågan jag ställde så kan säker Svenska akademins ordlista hjälpa dig.
Men om någon inte kan avgöra skillnaden mellan dessa begrepp utan hjälp från SAOL kanske det är dags att lägga ned detta eftersom jag inte finner det intressant att peta i cirkelargument och bristande ordförståelse mer än nödvändigt.
Over and out.

Eh, nej? Det var ju därför jag frågade dig dummer? Menar du vanlig porr på film eller menar du prostitution? Prostitution är ju fel men porrfilm är ok. Hur svårt ska det vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Eh, nej? Det var ju därför jag frågade dig dummer? Menar du vanlig porr på film eller menar du prostitution? Prostitution är ju fel men porrfilm är ok. Hur svårt ska det vara?

Jag frågade dig bara om porr. Du nämnde prostitution.
Vad gör porr rätt men prostitution fel?
Och är porr mer rätt än booth-babes?

Permalänk
Skrivet av Xake:

Jag frågade dig bara om porr. Du nämnde prostitution.
Vad gör porr rätt men prostitution fel?
Och är porr mer rätt än booth-babes?

Vill du ha vägledning utav mig, eller varför frågar du så mycket? Har du inga egna åsikter?
Ska jag säga hur alla andra ska tycka och tänka? Jag tycker att bootbabes är fel att ha på dreamhack, du tycker uppenbarligen inte det. Jag accepterar att du inte samtycker, accepterar du att jag tycker som jag gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Vill du ha vägledning utav mig, eller varför frågar du så mycket? Har du inga egna åsikter?
Ska jag säga hur alla andra ska tycka och tänka? Jag tycker att bootbabes är fel att ha på dreamhack, du tycker uppenbarligen inte det.

Jag behöver ingen vägledning, jag vet vad jag tycker och varför. Jag har inget emot bootbabes. Vare sig på Dreamhack, på bilmässor eller i andra sammanhang där man använder dem för att sälja en produkt.
Varför jag frågar är för jag ibland är intresserad av varför personer som DU inte håller med. Absolut efter ett underbart argument om varför något är rätt eller fel i stil med:

Skrivet av furuliden:

Det är fel att ha bootbabes, varför tog dom annars bort dem? Just det, så sluta försöka rättfärdiga det.

För håller man inte med dig försöker man ju uppenbarligen rättfärdiga något som är fel, eftersom det är fel (och fortfarande ingen kommentar på varför, mer än massa personpåhopp i stil med hur snuskig man är om man tycker något annat).
Detta får mig för övrigt att undra om det inte är jag som ska ställa följande fråga till dig:

Skrivet av furuliden:

Jag accepterar att du inte samtycker, accepterar du att jag tycker som jag gör?

Accepterar DU att jag tycker som jag gör, utan att jag för den delen behöver vara en snuskgubbe, preverterad (vilket jag inte är mer än någon annan, jag är uppenbarligen bara mer medveten om ATT jag är det), eller på annat sätt försöka med starka adjektiv få mig att låta mer onormal än vad jag är?
För kan du inte det undrar jag fortfarande: varför? Vad är för fel på min åsikt? Vad gör din åsikt rätt? Mer än att den följer nuvarande PK-stråk i åsikts-träsket.

Permalänk
Skrivet av Xake:

Accepterar DU att jag tycker som jag gör, utan att jag för den delen behöver vara en snuskgubbe, preverterad (vilket jag inte är mer än någon annan, jag är uppenbarligen bara mer medveten om ATT jag är det), eller på annat sätt försöka med starka adjektiv få mig att låta mer onormal än vad jag är?
För kan du inte det undrar jag fortfarande: varför? Vad är för fel på min åsikt? Vad gör din åsikt rätt? Mer än att den följer nuvarande PK-stråk i åsikts-träsket.

Det är ju så man säger inget illa menat mot någon speciell person, och du borde fatta att jag inte menar just dig. Men du kanske känner dig träffad? Du kanske innerst inne är en snuskgubbe?
Jag tycker att man gott kan skippa bootbabes på dreamhack, men OM dom nu skulle ha en massa bootbabes där så skulle inte jag inte bry mig särskilt mycket, jag skulle inte bli sur och skrika på dom ansvariga, nejnej absolut inte. Så du ska veta att jag inte är någon ultra feminist eller något sånt skit, utan jag tycker bara att om dom avskaffar bootbabes på DH så är det väl bra, om dom inte gör det så går världen inte under för det.

Du frågade mig förut om varför prostitution inte var ok. Och det är helt enkelt för att människor kommer till skada. Tycker du prostitution ska vara lagligt i Sverige?

Citat:

Vad gör din åsikt rätt?

Vad gör min åsikt rätt? Eh? Det finns väl inga absoluta rätt eller fel, du tycker att dina åsikter är "rätt" och jag tycker att mina är minst lika "rätt". Jag tror du får tänka om lite på den punkten faktiskt.

Citat:

Vad är för fel på min åsikt?

Du frågar vad som är "fel" med din åsikt. Ja, vad är det som är fel egentligen? Jag förstår inte varför du antar att din åsikt skulle vara "fel"? Det är väl skitbra att du tycker som du gör, alla bootbabes kommer att tacka dig för din fina insatts, eller kanske inte. ^^