Rösta om "Årets datorbutik 2011"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Begriper inte att folk ensröstar på Komplett, sämsta ställa jag någonsin handlat på, handlade hårddiskar (IDE) av dem en gång, 2 av dem kraschade efter 6mån så jag skickade tillbaks dem, efter en vecka kom de tillbaka med ett avbrutet stift vardera (var inte när jag skickade in dem) med ett meddelande att jag hade haft sönder dem...det var 2002 och första gången jag vägrade handla av dem mer.

Trist.

att dom har defekta varor beror givetvis inte på dom, alla har samma möjlighet o sälja defekta varor vart man än köper ifrån, sen att dom går sönder efter 6månader beror på tillverkarna
Problem med varor har jag upplevt från dom flesta större aktörer.

Jag har lagt 280 ordrar från komplett o handlat där sen 2002, har samanlagt 10 returer o dom har löst sig inom en vecka, samanlagt 3st DOA.

Inte har jag lagt 10 ordrar hos o har 2st DOA o en retur, samtliga tog en månad för o få utbytta

Pickup har jag aldrig testat.

Permalänk

Tjänade en slant på att slippa betala frakt då jag beställde från inet.se vilket även är den ända butik jag handlat från detta år. Därav går rösten på dem, Dock betyder det inte att komplett.se m.fl är sämre på något sett.

Tack Inet.se för gratis frakt!.

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Dustinhome.se

Det verkar som om de har gått ner vad gäller kvalité på service och annat, om man ska tro vissa medlemmar. Dock har jag inte personligen märkt av detta. Dustinhome är och förblir den enda onlinebutik där jag inhandlar elektronik privat och professionellt. Jag har alltid fått mycket bra respons, snabb hjälp, blixtsnabb frakt och alltid frankerade returfraktsedlar på en gång så fort jag behövt skicka någonting tillbaka.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

CDON borde få min för att dem har gått upp så mycket i mina ögon, men Inet är fortfarande steget före.

Permalänk

Inet var riktigt snälla mot mig! Fick gratis frakt och felsökning då jag hade en komponent som inte var trasig alls som jag skickat in! My bad!
Därmed går min röst till inet!

Permalänk
Medlem

Pingvinstång.

Permalänk
Medlem

Cdon gillar jag, men hårdvarusortimentet är sådär.
Komplett har musik i telefonkön, jag hatar verkligen det.
Kvar är Inet, i år också.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av WIRN:

Fattar inte varför Inet vinner varje gång. Jag har handlat på alla större e-handlare men INTE Inet för att de har varit för dyra

Skickades från m.sweclockers.com

asså det är inte det, det finns andra billigare affärer men inet är helt klart bäst ! men jag betalar hellre 100-150 extra! Lätt utan problem
och deras service var sjukt bra !

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Jag röstar på Inet. Det är vekligen inte dyrt och det kan skilja lite mellan varor. Men den fria frakten tillsammans med den sjukt omänskliga frakttiden samt supporten gör det klart värt!

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

yeh

komplett

3års garanti

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke_92:

den sjukt omänskliga frakttiden

Är det positivt eller negativt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Är det positivt eller negativt?

"Omänskligt" används oftast då något är "omöjligt" för en människa att klara, så antagligen positivt? Eller vad tror du? .......

Permalänk
Medlem
Skrivet av WIRN:

Fattar inte varför Inet vinner varje gång. Jag har handlat på alla större e-handlare men INTE Inet för att de har varit för dyra

Det handlar om vilken service företagen kan erbjuda inte vad det kostar.

Ta t.ex. CDON som ofta är billigast. Men att vara billigast innebär också att det inte finns resurser till service och då händer följande:

# Avskaffar telefonsupporten och hänvisar till chatpersonal som är så oinasatta att det är mer givande att prata med en vägg.
# Har ingen fysisk butik dit du kan vända dig med klagomål.
# Skriver 1-3 dagars leveranstid på hemsidan när det i själva verket visar sig vara 2månader (japp det hände mig senast jag köpte).
# När de väl leverer så levereras bara halva ordern, dock med faktura på hela beloppet (resten kommer ännu en vecka senare efter jag tjatat).
# Lovar att försöka fixa någon kompensation för det inträffade via sin forumrepresentant, men svarar sedan inte på medelande.

Om du tycker det är värt en hundralapp att riskera råka ut för ovanstående så får du gärna välja CDON för deras lägre pris hur mycket du vill. Jag tycker det definitivt inte och kan inte se att jag kommer handla på CDON igen.

Nu är väl inte billigast alltid sämst. Men ofta är det tyvärr sant.

Permalänk
Skrivet av leijon89:

Meningslös omröstning. Inet horar till sig röster genom att skänka bort frakten till Sweclockers medlemmar.

Och vilken konkurrents namn står på ditt anställningsbevis?
...
"Skämt" åsido handlar omröstningen om vilken butik man personligen tycker är bäst. Om fri frakt (mot all förmodan, och uppenbarligen verkligheten) skulle vara det enda positiva Inet erbjuder sina kunder så är det väl det medlemmarna här vill ha?

Eller så kanske det - hör och häpna - är så att folk helt enkelt är väldigt, väldigt nöjda med Inet.

Visa signatur

Intel Core i5-11600K + Corsair H100i PRO XT | ASUS TUF RTX 3070 Ti | Corsair LPX 3200 4x8GB | Gigabyte Z590 GAMING X | ASUS PCE-AC68 | PNY XLR8 M.2 500GB + Samsung 850 PRO 256GB + Corsair Force 3 2x120GB | ASUS XonarDX | Corsair AX860 | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer XB271HU + Dell U2412M | Sennheiser PC360 | Logitech G710+ | Mionix Naos QG | Win10x64 | ASUS RT-AC66U

Permalänk

Inet, trevligare kundtjänst får man verkligen leta efter.

Permalänk
Medlem

Inet, dom är bara bäst.

Permalänk

Årets butik?

Pris lär för de flesta vara den absolut mest avgörande faktorn, därav borde prisjakt vinna! Priset på de större datorbutikerna som jag varit i kontakt med varierar från dag till dag. Pris är således ett dött lopp tycker jag. Dock kan vissa gå bort för att man lägger ut lockpriser på prylar som inte finns i lager och inte kommer in förrän man höjt priset igen. Här går Webhallen bort just nu, då jag precis råkat ut för det.

Frakt - kan ha mycket stor betydelse beroende på vad man köper. Ibland är frakten mer än vad själva varan kostar, trots att det är ett litet paket. Frakt brukar också gå att få gratis eller billigare på flera ställen i mellanåt. CDON(student), Inet (Swe member), osv. Komplett faller på detta helt klart. Ta exempelvis gamingmusen Sidewinder X3 för 175 kr som är ett kanonpris, frakt 90 kr = 265 kr. Då blir både CDON och Inet billigare där frakten är gratis i mitt fall. Att erbjuda gratisfrakt rakt över är dock inget jag förväntar mig av ett butik, men en gång eller alla frakt som är i paritet med vad man beställer.

Utbud. Om någon mot förmodan skulle vara en butik trogen, och inte kolla runt på flera, så är det beroende på användartyp. Casual så komplett eller dustin, gamer Inet eller webhallen, etc. Jag kollar runt och brukar landa på olika för varje köp. Skulle spontant efter ca 15 års sporadiska datorinköp säga att komplett är dit jag gått mest, flest gånger - utan att veta när den öppnade.

Hemsida. CDON går bort direkt, lite rörig för min smak. Komplett och Inet i topp. Webbhallen ger en commercial breakdown imellanåt...

Leveranstid - dött lopp i min mening, mycket bättre idag än för några år sedan och i 99 fall av 100 så stämmer lagersaldo, så beställer man lagervara går det på 2-3 dagar som mest.

Inet tycker jag har blivit bättre än gamla datorbutiken.com, fråga mig inte varför.

Vart slutar detta?

Eftersom jag aldrig utnyttjat den fri frakten för Sweclockers medlemmar så får det bli Komplett.se, tycker de gjort ett jäkla bra jobb genom åren - så även nu. (Nästa år får det väl bli Inet då, om jag fortfarande får spela dator med nytt hus, tillökning och 32+ )

Visa signatur

Asus P8Z68-V Gen3 // i5 2500K // NZXT Havik 140 // NZXT H2 // Asus 560Ti DirectCU II // Corsair 8gb Vengeance // 700W Corsair Gaming Series // Sidewinder X3 / Sidewinder X4 //

Permalänk
Medlem

Inet, går inte att slå gratis frakt.

Visa signatur

Thank you for helping us help you help us all.

Permalänk
Medlem

Brukar bara köpa ny dator var 4:e fjärde år så jag har inte så stor erfarenhet av olika butiker. Men jag blir faktiskt ganska chockad av att se Inet vinna så stort. Vet inte vad det är om det är bra service eller vad det är som är så poppis med dem. Gratis frakt som medlem tycks man ju inte tjäna så mycket på då dom ändå har så dyra priser imo. Dessutom har dom alltid så dålig information om sina produkter så det skrämmer iaf bort mig från deras sida(har påvisat detta i ett mejl till dem där dom lovade att skärpa sig, har inte blivit någon förbättring sen det mejlet för 3 år sedan). Dock så handlade jag från datorbutiken för 4 år sedan som det hette då och blev nöjd efter som det var billigare än Komplett.

Komplett som är den andra stora datorförsäljar aktören jag känner till. Är därimot mycket mer informativ. Många fina erbjudanden och olika paket som man kan konfiguera lite som man vill och ett stort utbud av produkter. Långa garantier på deras färdiga paket och bra support(förr iaf vet inte hur det är nu). Vidare så är dom ganska billiga.

Med detta i åtanke så blir jag väldigt förbryllad att Komplett inte ligger bättre till i omröstningen. Vad är det som har hänt dom senaste åren igentligen?? Dock har jag ju inte handlat av dem på flera år så jag vet ju inte vad som gått snett!?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken

Visa signatur

Intel 6700k @ stock || Noctua NH-U14s || ASUS R9 290X DCII || MSI Z170-A Pro || Corsair V LPX 3000MHz CL15 2x8GB || Corsair AX850 || Intel 535 240GB (OS+spel) || Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Röstar på CDON.com. De flesta av mina köp under 2011 har varit från just dem. De har haft en del riktigt fina kampanjer och överlag bra priser sedan deras satsning på hårdvara. Gratis frakt som aldrig strulat är ett starkt plus. Har dock ingen erfarenhet av service hos dem då det aldrig varit aktuellt.

Jag har beställt ett par försändelser från Inet även i år och leveranstiden är strålande (Gbg-lager mmhmm). Däremot skötte de mitt returärende av ett par minnen som var DOA(½) riktigt dåligt. Om man inte kan vara flexibel när kunden kommer i klämm pga tillverkarens misstag har man inget som återförsäljare att göra, punkt. Inget ens pingvinstänger kan rädda.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem

Röstar på Inet. Bra support och snabb leverans. Gratis frakt.

Webbhallen har också varit bra i år, + på dom.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt inet-hysterin, dustin har väll haft gratis frakt i åtminstone 5 år, bra och snabb service så dom får min röst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Englund!:

Förstår inte riktigt inet-hysterin, dustin har väll haft gratis frakt i åtminstone 5 år, bra och snabb service så dom får min röst

Yep, men har du sätt deras nya hemsida?
Jag bojkottar dustin tills de byter tillbaka..
Man riskerar ju att få allergiutslag när man scrollar på deras hemsida..