Samsung designar om Galaxy Tab efter rättstvist med Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan1337:

haha apple suger?! allt dom har skaffat är ett märke som alla vill ha, precis som kläder, typ replay eller nåt, egentligen e inte replay bättre men alla köper det för det e ''status''.
Design e det ända dom har.
Du betalar dubbelt typ för samma prestanda som windowns, vem bryr sig o touchpad o all skit, design design design,
alla äpple töntar får gärna betala dubbelt för sämre grejer o mer design, men jag tycker inte det e värt.

När du inte längre är en tonåring som gillar att pilla med inställningar till förbannelse och som hatar vissa företag av principskäl (har själv vart där) så kanske du inser att Apple har bland de mest nöjda kunderna och med en erkänt bra support. Bara en sån sak som att iPhones får mjukvaruuppdateringar i minst 2 år medans en Androidtelefon kan ha utdaterad mjukvara redan när man köper den är en sak som folk uppenbarligen gärna betalar för.

Permalänk
Inaktiv

Fan så trött man blir på detta tjöt asså uppskatta båda parterna för vad det är, så jävla svårt?

Permalänk
Medlem

Efter att ha hört från folk som läst "Steve Jobs boken" blir jag helt förskräckt, den människan var verkligen sjuk och galen.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BJORLING:

Efter att ha hört från folk som läst "Steve Jobs boken" blir jag helt förskräckt, den människan var verkligen sjuk och galen.

Gränsen är hårfin mellan geni och galenskap...och han är/var långt ifrån ensam som företagsledare att vara så, alla ledare har visioner (även på Samsung)...och att han var sjuk var väl ingen hemlighet, det han avled av

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gipsyboy:

Jag gillar hursomhelst att byta teman eller åtminstone ha friheten att göra både det och andra modifikationer i min mjukvara efter min vilja utan att behöva bryta garantier, eller överhuvudtaget välja vad för mjukvara jag vill ha på mina produkter. Jag har en mängd OS att välja bland och tillhörande program som hela tiden utvecklas i olika miljöer.
Jag är förövrigt 35 år gammal och har varit en aktiv dator användare i 19 år sedan Amiga var stort och varit igenom det mästa av OS, är jag kanske i någon som helst målgrupp för Apple ?
hursomhelst så bjuder dom inte på någon som helst logik för mig, ej heller för min 58 år gamla plåtslagare/snickare til far som stått mellan en iPad 2 och en Galaxy 10,1 och valet blev i ändan en Samsung, för användarvänligheten för hans del, utan min påverkan. Han provade på SIRI häromdan och hans spontana kommentar var at det fikk honom att känna sig som en repig skiva *lol* det har nog mer med hans röst att göra än något annat, men ändå är det något han inte kan använda även om han vill. Han klagar tätt och ofta över att man måste använda sig av massa tagent genvägar som man måste kunna innantill för att vara effektiv i OSX.
Så argumenten om simpel och logisk är inte heller mycket att hänga i granen, för de gäller inte allas tankemönster i bland äldre.
Vore det så enkelt och logiskt borde inte iPad vara förstahandsval för alla i så fall ?
Dessutom är inte alla äldre gaggiga utan klara i hjärnan och kräver mer. Och jag tror inte altid det har med ålder at göra hur man ser på prestanda per krona och användarvänlighet hur som helst. I dag är väl också rent generelt också äldre människor mer benägen att använda datorer överlag, och använder dem til flera uppgifter än vad man gjorde bara för 5 år sedan. Om någon blöder i ögonen över mina stavfel, så beror det på att jag är norsk och gör mitt bästa att skriva på svenska för det är ett svenskt forum, jag tycker jag gör det rätt bra faktiskt, om jag får säga ? Men jag skriver gärna om det på perfekt norska om det kan vara til hjälp att förstå mig bättre.

Prova målgruppen "slipsnisse" så har du målgruppen för de flesta smartphones och plattor

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Visst finns det apple freaks som bara köper apple för att "apple är bäst och allt annat är sämst typ" men många är inte såna utan köper apple produkter för att man haft så bra erfarenheter med dom. Min farsa jobbar ofta ute hos kunder och bytta snabbt från pc då han inte kunde ha en dator som ofta fick krångel då man inte har tid med sånt därför började han med macs som fungerar utmärkt i jobb. Han har nu allt av apple då det fungerar så bra ihop men han är så klart medveten om att man får en kraftfullare pc för pengarna men vafan ska man med en 4kärning prolle till om det kraftfullaste man gör är att se på youtube. Om man ska ha en dator som verkligen inte får krångla då är mac the way to go.

har verkligen blivit ett onödigt hat mot apple på sweclockers. Ni som skriver måste erkänna att Alla som köper appleprodukter inte är okunniga idioter. Då skulle inte så många på sweclockers ha apple produkter. Apple gör bra saker och de är dyrare än pc ja men de är inte dåliga.

Steve jobs är verkligen inte den ända som fått teknologin att gå framåt men man kan inte förneka att han gjort väldigt mycket för teknologin.

Han ändrade marknaden för smartphones genom iphones. Ja det fanns smartphones innan men det var en väldigt liten marknad och efter iphone kom så ville alla ha en touch only smartphone.
Han fick surfplattor att slå igenom och gjorde att den marknaden öppnades. Skapade ett behov som inte fanns.

Egentligen så är de inte dyrare heller, du får en fullt optimerad dator för vad som sitter i, inga systemkrockar tack vara dålig kompatibilitet med 3'e parts tillverkare då bara utvalda tillverkare får tillverka saker till dem, det upplever du aldrig med en PC

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frillan1337:

haha apple suger?! allt dom har skaffat är ett märke som alla vill ha, precis som kläder, typ replay eller nåt, egentligen e inte replay bättre men alla köper det för det e ''status''.
Design e det ända dom har.
Du betalar dubbelt typ för samma prestanda som windowns, vem bryr sig o touchpad o all skit, design design design,
alla äpple töntar får gärna betala dubbelt för sämre grejer o mer design, men jag tycker inte det e värt.

Men Apple är inte ens en statuspryl, vilken jävla 15-åring som helst kan ha en

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av itkoll:

Samsung=lycka till .... HELT KLART BANALT AV F TAGET ATT STÄMMA Samsung ...dom gör ju samma sak sen att kineserna ....jappaneserna ger en prudukt som e mycket bättre ...så ska jättarna blanda in sig om patent som igentligen ej går att bevisa ....sjukt....samma med amd intelllll......hoppas samsunmg ..tra över marknaden för allas bästa så att vi konsumenter får se bra priser ps ......ipa iphpne ....köper redan lg paneler mm =plockar bara ighop mopbiler mm ..från barn tillvärkare så ...igentligen boikotta ipone nmmmack .....sorry skriver detta efter 3 l vin några öl s¨klaga ej på stavelserna jhehhe `mvh

Jag har haft en Samsung, jag kände mig inte lyckligare, snarare tvärtom...och även Samsung stämmer företag till höger och vänster, de gör de alla, så att skydda nån av dem är bara löjligt, framför allt när ni absolut inte har något som helst med dem att göra, de vill bara ha era pengar, som alla andra företag oxå vill ha, de skiter i er som person bara ni ger dem era pengar

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Visst finns det apple freaks som bara köper apple för att "apple är bäst och allt annat är sämst typ" men många är inte såna utan köper apple produkter för att man haft så bra erfarenheter med dom. Min farsa jobbar ofta ute hos kunder och bytta snabbt från pc då han inte kunde ha en dator som ofta fick krångel då man inte har tid med sånt därför började han med macs som fungerar utmärkt i jobb. Han har nu allt av apple då det fungerar så bra ihop men han är så klart medveten om att man får en kraftfullare pc för pengarna men vafan ska man med en 4kärning prolle till om det kraftfullaste man gör är att se på youtube. Om man ska ha en dator som verkligen inte får krångla då är mac the way to go.

har verkligen blivit ett onödigt hat mot apple på sweclockers. Ni som skriver måste erkänna att Alla som köper appleprodukter inte är okunniga idioter. Då skulle inte så många på sweclockers ha apple produkter. Apple gör bra saker och de är dyrare än pc ja men de är inte dåliga.

Steve jobs är verkligen inte den ända som fått teknologin att gå framåt men man kan inte förneka att han gjort väldigt mycket för teknologin.

Han ändrade marknaden för smartphones genom iphones. Ja det fanns smartphones innan men det var en väldigt liten marknad och efter iphone kom så ville alla ha en touch only smartphone.
Han fick surfplattor att slå igenom och gjorde att den marknaden öppnades. Skapade ett behov som inte fanns.

Jag har använt mac i 7 månader nu och kan verkligen inte säga att det är problemfritt, är webbutvecklare och kör således en stor mängd tunga program (däribland virtuella maskiner) och datorn är både segare och kraschar oftare än vad jag tidigare är van vid från mitt användanre av både Windows och Linux.
Sedan ska man inte glömma hur sjukt tungt OSX är, 4GB minne är påtok för lite för Snow Leopard (Lion ska vara ännu värre), utan jag får köra purge såfort jag ska starta något tyngre program för att frigöra lite inaktivt minne pga att OSX har en sådan usel minneshantering, något som ajg tror att många av mina krascher kommit ifrån.
Trots att jag kört Mac nu i 7 månader konstant (10h per dag) så är jag ändå mer produktiv i både Ubuntu och Wintendo 7, hur många snabbkommandon jag än utnyttjar så är gränssnittet förlegat.

Det var faktiskt inte i samband med att iPhone lanserades som alla ville ha det utan snarare när iPhone 3G lanserades och då hade flera andra stora tillverkare redan hakat på. Det som Apple framförallt gjorde rätt med iPhone var markandsföringen genom att skapa en stor hype och att de hade gjort de vanliga uppgifterna hyffsat lätta att använda.

Edit glömde tillägga att jag kör en en Macbook Pro 15" early 2011

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Blev den där mer än en fin bild på ett papper? Kommer inte ihåg....

Tänkte mer på dessa:

Det viktiga är inte om den släpptes eller ej, det viktiga är att Apples iPad släpptes efter den. Alltså är det Apple som har kopierat andra, och nu stämmer de företag som använder den designen.

Permalänk

Härligt att de får ut sin produkt ändå:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Men Apple är inte ens en statuspryl, vilken jävla 15-åring som helst kan ha en

Verkligen, förstår inte den hypen längre. Sure, gillar man deras produkter, varför inte (jag har själv en ipad 2).
Men att kalla det "statuspryl", knappast.... som du säger, vem som helst kan ju gå och smeta på ett 2 års abb med avbetalning av luren.
iPhone är ju den största svenssonprylen som finns... (sen behöver det ju inte var något som helst negativt med detta) åker man kollektivt i stockholm så är det ju fan 50% som sitter och pillar på en iphone...

Billigaste Macbook Air ligger väl runt 9k nu? Macbook pro inte mycket dyrare?
Knappast att det är status baserat på pris längre...
Det enda som fortfarande kan anses lite dyrt skulle vara deras 27" skärm samt ipaddan...
Men liknande prylar från andra tillverkare ligger ju kring samma priser...

Permalänk
Medlem

Jag som varit en hängiven handdatoranvändare sedan 90-talet, tycker ju att iPaden i stort sett bara är en vidareutveckling av Palm-konceptet, tryckkänslig skärm och små program.

Kanske borde Palm inc. stämt Apple innan de gick i konkurs, så hade de kanske klarat sig!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Dava:

Jag som varit en hängiven handdatoranvändare sedan 90-talet, tycker ju att iPaden i stort sett bara är en vidareutveckling av Palm-konceptet, tryckkänslig skärm och små program.

Kanske borde Palm inc. stämt Apple innan de gick i konkurs, så hade de kanske klarat sig!

http://en.wikipedia.org/wiki/Newton_(platform)

Permalänk
Medlem

asså appel är äckliga med deras äckliga priser dom borde bli stämda

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belorios:

Jag har använt mac i 7 månader nu och kan verkligen inte säga att det är problemfritt, är webbutvecklare och kör således en stor mängd tunga program (däribland virtuella maskiner) och datorn är både segare och kraschar oftare än vad jag tidigare är van vid från mitt användanre av både Windows och Linux.
Sedan ska man inte glömma hur sjukt tungt OSX är, 4GB minne är påtok för lite för Snow Leopard (Lion ska vara ännu värre), utan jag får köra purge såfort jag ska starta något tyngre program för att frigöra lite inaktivt minne pga att OSX har en sådan usel minneshantering, något som ajg tror att många av mina krascher kommit ifrån.
Trots att jag kört Mac nu i 7 månader konstant (10h per dag) så är jag ändå mer produktiv i både Ubuntu och Wintendo 7, hur många snabbkommandon jag än utnyttjar så är gränssnittet förlegat.

Det var faktiskt inte i samband med att iPhone lanserades som alla ville ha det utan snarare när iPhone 3G lanserades och då hade flera andra stora tillverkare redan hakat på. Det som Apple framförallt gjorde rätt med iPhone var markandsföringen genom att skapa en stor hype och att de hade gjort de vanliga uppgifterna hyffsat lätta att använda.

Edit glömde tillägga att jag kör en en Macbook Pro 15" early 2011

iPhonen fungerar dessutom riktigt bra i min mening. Har aldrig varit så nöjd med en telefon som med den. Ytterst få problem i det dagliga användandet gör att iallafall jag kan bortse från ex.vis "krånglet" att använda iTunes (som för övrigt är katastrofdåligt).

Windows och Mac fungerar inte likadant när det gäller minnesanvändning. Unix-baserade system använder gärna så mycket minne som möjligt för att snabba upp processer osv, oanvänt minne är värdelöst minne. Simpelt förklarat så är det inte heller direkt jämförbart mellan systemen då minnet är olika bundet.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skrivet av Belorios:

Jag har använt mac i 7 månader nu och kan verkligen inte säga att det är problemfritt, är webbutvecklare och kör således en stor mängd tunga program (däribland virtuella maskiner) och datorn är både segare och kraschar oftare än vad jag tidigare är van vid från mitt användanre av både Windows och Linux.
Sedan ska man inte glömma hur sjukt tungt OSX är, 4GB minne är påtok för lite för Snow Leopard (Lion ska vara ännu värre), utan jag får köra purge såfort jag ska starta något tyngre program för att frigöra lite inaktivt minne pga att OSX har en sådan usel minneshantering, något som ajg tror att många av mina krascher kommit ifrån.
Trots att jag kört Mac nu i 7 månader konstant (10h per dag) så är jag ändå mer produktiv i både Ubuntu och Wintendo 7, hur många snabbkommandon jag än utnyttjar så är gränssnittet förlegat.

Det var faktiskt inte i samband med att iPhone lanserades som alla ville ha det utan snarare när iPhone 3G lanserades och då hade flera andra stora tillverkare redan hakat på. Det som Apple framförallt gjorde rätt med iPhone var markandsföringen genom att skapa en stor hype och att de hade gjort de vanliga uppgifterna hyffsat lätta att använda.

Edit glömde tillägga att jag kör en en Macbook Pro 15" early 2011

Jag har en kompis som också är webbutvecklare och är hur nöjd som helst sen han gick över till Mac för ett antal år sedan. Innan var han inbiten ”PC-kille” och såg ned på Mac, men han har verkligen vänt 180°.

Mac OS X käkar mycket minne, det är sant, men så jävla tungt vet jag inte om jag håller med om att det är. Men en snabb disk (gärna SSD) mår Mac OS X också bra av (men det gör väl alla operativ).

Vad är det i användargränssnitt som är förlegat? Jag tycker fortfarande det är det smidigaste att jobba i överlag. Kör Mac varje dag (har just nu 27 program igång) och det går snabbt som blixten att navigera runt bland dem tack vare ”cmd tab” (programväxlaren) som är kopplad till musens scrollhjulsknapp. Nä, gärna lite exempel på vad det är som är så förlegat. Gesterna med styrplattan på en bärbar funkar också fint.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Jag är tilbaka vid mitt första inlägg, man behöver inte klassa Apple som skit för at man inte gillar Apple. Man behöver inte klassas som Apple hatare för at man inte håller med om argumentationen i Apples favör. MEN Det är inte heller fint av nästan hysteriska Appel älskare att klassa alla som inte gillar Apple som idoter, ovetande, efterblivna, för gamla, för unga, oerfarna, precis som om man är tvungen att gilla Apple annars har man inte provat tillräckligt hårt eller mycket av deras produkter eller förstår inte hur bra dom är. Vi är tilräckligt många som har gjort medvetna val oavsett ekonomisk, akademisk, åldersmässig, yrkes eller erfarenhetsmässig grupp vi tillhör för att bevisa at Apple är en produktserie som INTE alla vill ha, även om dom har många trogna. Faktiskt så är det de flesta av oss som undviker Apple, läs statistik för guds skull innan ni säger at Apple har övertag på något som helst. Apple ÄR INTE skit, vi i majoritetsgruppen gillar inte Apple och respektera oss för det utan att bli fräcka, även om ni älskar Apple själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Jag är tilbaka vid mitt första inlägg, man behöver inte klassa Apple som skit för at man inte gillar Apple. Man behöver inte klassas som Apple hatare för at man inte håller med om argumentationen i Apples favör. MEN Det är inte heller fint av nästan hysteriska Appel älskare att klassa alla som inte gillar Apple som idoter, ovetande, efterblivna, för gamla, för unga, oerfarna, precis som om man är tvungen att gilla Apple annars har man inte provat tillräckligt hårt eller mycket av deras produkter eller förstår inte hur bra dom är. Vi är tilräckligt många som har gjort medvetna val oavsett ekonomisk, akademisk, åldersmässig, yrkes eller erfarenhetsmässig grupp vi tillhör för att bevisa at Apple är en produktserie som INTE alla vill ha, även om dom har många trogna. Faktiskt så är det de flesta av oss som undviker Apple, läs statistik för guds skull innan ni säger at Apple har övertag på något som helst. Apple ÄR INTE skit, vi i majoritetsgruppen gillar inte Apple och respektera oss för det utan att bli fräcka, även om ni älskar Apple själva.

Att det finns folk som inte tycker att Apples produkter passar dem är nog ingen här som säger något om. Vi har alla olika tycke och smak. Man är inte en "applehatare" för det.

Applehatarna är de som inte kommer med vettiga argument (eller felaktiga) och inte gör annat än klankar ner på Apple vad det än handlar om. Om du läst nyhetsartiklarna som rör Apple här så vet du att de oftast spårar ur i diskussioner som denna. Folk som inte har något vettigt att tillföra diskussionen utan bara vill kasta skit. Konstigt nog sker mycket mer sällan i de artiklar som rör (inbart) Android eller Windows Phone.

Jag föredrar definitivt OSX/iOS framför Windows/Android/WP7 men känner inte på något sätt ett hat mot något annat företag eller operativsystem för det. Och inte mot dem som använder dessa heller.

Permalänk
Medlem

En till grejj som apple stulit.. satt o kollade på Johnny Mnemonic häromveckan, den är från 1995 ..

[Johnny and Jane have just broken into the computer warehouse]
Johnny Mnemonic: [swipes a pile of circuit boards and components off the desk says to no one in particular] I need a Sino-logic 16.
Jane: [runs around the computer warehouse finding everything he calls for]
Johnny Mnemonic: Sogo 7 Data Gloves, a GPL stealth module, one Burdine intelligent translator... Thompson iPhone.

Permalänk
Skrivet av FallenHero:

Men Apple är inte ens en statuspryl, vilken jävla 15-åring som helst kan ha en

fallet kommer snart som du precis visade det ''var'' en märkes pryl, fel av mig.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Att det finns folk som inte tycker att Apples produkter passar dem är nog ingen här som säger något om. Vi har alla olika tycke och smak. Man är inte en "applehatare" för det.

Applehatarna är de som inte kommer med vettiga argument (eller felaktiga) och inte gör annat än klankar ner på Apple vad det än handlar om. Om du läst nyhetsartiklarna som rör Apple här så vet du att de oftast spårar ur i diskussioner som denna. Folk som inte har något vettigt att tillföra diskussionen utan bara vill kasta skit. Konstigt nog sker mycket mer sällan i de artiklar som rör (inbart) Android eller Windows Phone.

Jag föredrar definitivt OSX/iOS framför Windows/Android/WP7 men känner inte på något sätt ett hat mot något annat företag eller operativsystem för det. Och inte mot dem som använder dessa heller.

jag hatar apple.
du lurade mig på en iphone, och min första gick sönder.
iphone suger snor andras ideer o overprisar sina saker till tusen!

men ni som gillar att följa strömmen o köpa allt andra köper, kör på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan1337:

du lurade mig på en iphone, och min första gick sönder.

Eh?

Citat:

men ni som gillar att följa strömmen o köpa allt andra köper, kör på det.

Vad är strömmen? Det säljs betydligt fler Androidmobiler än iPhones. Jag köper en iPhone för att det är den smartphone och det ekosystem som passar mig personligen bäst. Bryr mig inte det minsta vad andra köper.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Att det finns folk som inte tycker att Apples produkter passar dem är nog ingen här som säger något om. Vi har alla olika tycke och smak. Man är inte en "applehatare" för det.

Applehatarna är de som inte kommer med vettiga argument (eller felaktiga) och inte gör annat än klankar ner på Apple vad det än handlar om. Om du läst nyhetsartiklarna som rör Apple här så vet du att de oftast spårar ur i diskussioner som denna. Folk som inte har något vettigt att tillföra diskussionen utan bara vill kasta skit. Konstigt nog sker mycket mer sällan i de artiklar som rör (inbart) Android eller Windows Phone.

Jag föredrar definitivt OSX/iOS framför Windows/Android/WP7 men känner inte på något sätt ett hat mot något annat företag eller operativsystem för det. Och inte mot dem som använder dessa heller.

Kunde inte sagt det bättre själv, håller fullkomligt med dig

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viper_82:

En till grejj som apple stulit.. satt o kollade på Johnny Mnemonic häromveckan, den är från 1995 ..

[Johnny and Jane have just broken into the computer warehouse]
Johnny Mnemonic: [swipes a pile of circuit boards and components off the desk says to no one in particular] I need a Sino-logic 16.
Jane: [runs around the computer warehouse finding everything he calls for]
Johnny Mnemonic: Sogo 7 Data Gloves, a GPL stealth module, one Burdine intelligent translator... Thompson iPhone.

Vad bevisar det? Apple har varit inblandad i mycket film och haft smygmarknadsföringar, även bara på idéer av produkter, iPhone låg på ritbordet väldigt länge som en idé, likaså iPad som visades första gången i Pixar's film Superhjälptarna från 2004

Skrivet av frillan1337:

fallet kommer snart som du precis visade det ''var'' en märkes pryl, fel av mig.

Det har aldrig varit en statuspryl

Skrivet av frillan1337:

jag hatar apple.
du lurade mig på en iphone, och min första gick sönder.
iphone suger snor andras ideer o overprisar sina saker till tusen!

men ni som gillar att följa strömmen o köpa allt andra köper, kör på det.

Stor lögn för att du vill försöka få ett argument för att hata dem, går en iPhone sönder (eller annan Appleprodukt), så byts den ut mot en ny inom 5 dagar inom garantitiden, reklamationsrätten inkluderad som är ytterligare 1 år, trust me, har utnyttjat den 3 ggr på olika saker, snabbast var en sak jag anmälde en fredag, på måndagen stod UPS och ringde på min dörr med en ny produkt

Skrivet av S_Z:

Eh?

Vad är strömmen? Det säljs betydligt fler Androidmobiler än iPhones. Jag köper en iPhone för att det är den smartphone och det ekosystem som passar mig personligen bäst. Bryr mig inte det minsta vad andra köper.

http://www.swedroid.se/samsung-har-totalt-salt-10-miljoner-ga...
http://www.revue.se/2011/10/mobil/iphone/4-miljoner-iphone-4s...

Hmmm, 5 miljoner Samsung Galaxy S II sålda på 85 dagar vs. 4 miljoner iPhone 4S sålda första helgen, och då gäller det bara dem, Apple är världens största mobiltillverkare idag (som beräknas på hur många sålda enheter), de petade nyligen ner Nokia från tronen...och det har gått fort för dem att ta över tronen om du jämför med siffrorna för 1 år sedan

http://feber.se/mobil/art/191547/hr_r_vrldens_strsta_mobiltil...

Sen ska vi inte glömma att de säljs mer iPad's än va de andra säljer tillsammans

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Det har aldrig varit en statuspryl

Sen ska vi inte glömma att de säljs mer iPad's än va de andra säljer tillsammans

1) Snälla! klaga inte på att en person spottar ut sig lögner när du själv spottar ut dig något utan några som hälst grunder. Dä jag jobbade för ett år sedan var det helt klart en statuspryl att ha en iphone, inte bara på jobbet utan snarare olika företag emellan.
Sen skrev ju en person här på swec att han var tvungen att ha en iphone inom sitt yrke enbart av anledningen att alla andra hade det (musik dj typ)

Så känns obefogat att säga att de inte är en statuspryl, även om de inte är det där du lever.

2) Har mycke mad apples goda marknadsföring att göra, Vart jag än tar min asus transformer säger folk nästan alltid samma sak. Är de okunniga säger de "Åh, är de en ipad?", Är de lite mer kunniga brukar det låte efter lite petande på den "Ska den inte lagga och vara seg gemfört med en ipad?"

Väldigt mycke förutfattade meningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emahex:

1) Snälla! klaga inte på att en person spottar ut sig lögner när du själv spottar ut dig något utan några som hälst grunder. Dä jag jobbade för ett år sedan var det helt klart en statuspryl att ha en iphone, inte bara på jobbet utan snarare olika företag emellan.
Sen skrev ju en person här på swec att han var tvungen att ha en iphone inom sitt yrke enbart av anledningen att alla andra hade det (musik dj typ)

Så känns obefogat att säga att de inte är en statuspryl, även om de inte är det där du lever.

2) Har mycke mad apples goda marknadsföring att göra, Vart jag än tar min asus transformer säger folk nästan alltid samma sak. Är de okunniga säger de "Åh, är de en ipad?", Är de lite mer kunniga brukar det låte efter lite petande på den "Ska den inte lagga och vara seg gemfört med en ipad?"

Väldigt mycke förutfattade meningar.

1. Var är lögnen? Det har inte varit en statuspryl, det är gjord för att vara ett verktyg inom olika områden, bara för att du anser det var en statuspryl så betyder det inte att det är så, det du beskriver det som är mer grupptrycket, inte staus

2. Det var inte att klanka ner på någon, det var ren fakta och det du säger om din ASUS Transformers förklarar inte att iPad's säljer mer än de andra tillsammans

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

1. Var är lögnen? Det har inte varit en statuspryl, det är gjord för att vara ett verktyg inom olika områden, bara för att du anser det var en statuspryl så betyder det inte att det är så, det du beskriver det som är mer grupptrycket, inte staus

2. Det var inte att klanka ner på någon, det var ren fakta och det du säger om din ASUS Transformers förklarar inte att iPad's säljer mer än de andra tillsammans

Jag sa aldrig att du ljög, du hackade på personen som du ansåg ljuga och sen säger du något utan att backa upp det med argument efteråt?
Men visst, jag kan inte definitionen av vad som gör en statuspryl. men grupptryck är ju de som driver fram status prylar, dock ett grupptryck i mer en global utsträckning och inte bara en arbetsplats.
Men som du säger är de gjort som ett verktyg inom olika områden, nu råkar den vara dyrare än alla andra liknande verktyg som gör samma sak men ändå vill alla ha äpplet.. tyck de låter lite som statuspryl då.

Och nej mena inte att du klanka ner på någon, men tycker det förklarar ganska bra.. folk vet inte bättre, precis som jag skrev. Går man till mediamark så ser man ipaden som man vet vad det är för något. Sen bredvid den finns massa andra olika märken som men inte har någon aning om vad de är.. vad tror du man köper

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emahex:

Jag sa aldrig att du ljög, du hackade på personen som du ansåg ljuga och sen säger du något utan att backa upp det med argument efteråt?
Men visst, jag kan inte definitionen av vad som gör en statuspryl. men grupptryck är ju de som driver fram status prylar, dock ett grupptryck i mer en global utsträckning och inte bara en arbetsplats.
Men som du säger är de gjort som ett verktyg inom olika områden, nu råkar den vara dyrare än alla andra liknande verktyg som gör samma sak men ändå vill alla ha äpplet.. tyck de låter lite som statuspryl då.

Och nej mena inte att du klanka ner på någon, men tycker det förklarar ganska bra.. folk vet inte bättre, precis som jag skrev. Går man till mediamark så ser man ipaden som man vet vad det är för något. Sen bredvid den finns massa andra olika märken som men inte har någon aning om vad de är.. vad tror du man köper

Man handlar som man alltid har gjort, man köper det man vet vad det är (rent generellt alltså)

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Skrivet av Halldin:

När du inte längre är en tonåring som gillar att pilla med inställningar till förbannelse och som hatar vissa företag av principskäl (har själv vart där) så kanske du inser att Apple har bland de mest nöjda kunderna och med en erkänt bra support. Bara en sån sak som att iPhones får mjukvaruuppdateringar i minst 2 år medans en Androidtelefon kan ha utdaterad mjukvara redan när man köper den är en sak som folk uppenbarligen gärna betalar för.

jag håller med dig! Men nu är det ju så att google har infört en lag om minst 18 månaders uppgradering av mjukvaran på alla mobiler med android