Permalänk
Medlem

Cooler Master 550 Silencio & Corsair H60

Jag satt och läste i en annan tråd om samma kylning och har på sätt och vis samma funderingar. (på sätt och vis)
Mitt problem är impulskontroll.

Jag beställde ovanstående chassi och kylning och paketen kommer väl på måndag.
Eftersom det är ett silent-chassi så finns det bara uttag för fläktar i fram och bak. (om man inte räknar det för nätagget på undersidan)
Har man då som corsair vill så drar man in kall luft som sen sveper över graffet och HDD innan den släpps ut i fram.
Chassit är ju konstruerat att dra luften tvärtom. Men då är de ju bara varmluft som sveper över kylaren.
Jag har redan tänkt på PnP och har en extra fläkt i samma beställning.

Några tankar och funderingar på hur jag bör sätta. Första vattenkylaren/3:e riggen för mig.
Ska kyla en AMD Phenom II 4:a som gärna ska ligga närmare 4GHz med denna kylaren.

Överambitiöst?

Visa signatur

™ Corsair TX 850W - ASUS Z97 PRO Wifi ac - Intel 4790k - G.Skill Ares DDR3 4x4gb - Enermax 240X HP - Samsung 840 Evo 250gb SSD - Gigabyte HD7950 Windforce - ASUS OEM Blu-Ray-läsare - Fractal Design Define R4 chassi - 6st 120mm/2st 140mm fläktar (Noctua & Nexus) ™

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbusDlx:

Jag satt och läste i en annan tråd om samma kylning och har på sätt och vis samma funderingar. (på sätt och vis)
Mitt problem är impulskontroll.

Jag beställde ovanstående chassi och kylning och paketen kommer väl på måndag.
Eftersom det är ett silent-chassi så finns det bara uttag för fläktar i fram och bak. (om man inte räknar det för nätagget på undersidan)
Har man då som corsair vill så drar man in kall luft som sen sveper över graffet och HDD innan den släpps ut i fram.
Chassit är ju konstruerat att dra luften tvärtom. Men då är de ju bara varmluft som sveper över kylaren.
Jag har redan tänkt på PnP och har en extra fläkt i samma beställning.

Några tankar och funderingar på hur jag bör sätta. Första vattenkylaren/3:e riggen för mig.
Ska kyla en AMD Phenom II 4:a som gärna ska ligga närmare 4GHz med denna kylaren.

Överambitiöst?

Du borde sätta kylaren bak som utsug trots att Corsair rekommenderar insug. Det kommer förmodligen fungera utmärkt.

Permalänk
Medlem

Edit: Luften som har gått förbi kylaren utifrån kan väl inte hinna bli särskilt varm hur som haver? Ska väl inte kunna spela så himla stor roll? Om man kör PnP så får man ju dessutom in mer luft ännu snabbare. Med 2st 120mm´s fläktar i fronten som suger ut luften för fulla muggar. Har jag fel?

Visa signatur

™ Corsair TX 850W - ASUS Z97 PRO Wifi ac - Intel 4790k - G.Skill Ares DDR3 4x4gb - Enermax 240X HP - Samsung 840 Evo 250gb SSD - Gigabyte HD7950 Windforce - ASUS OEM Blu-Ray-läsare - Fractal Design Define R4 chassi - 6st 120mm/2st 140mm fläktar (Noctua & Nexus) ™