Permalänk
Medlem

Får inget bra luftflöde i chassit

Hej!
Har ett Corsair Graphite 600T Vit får inget bra luftflöde i det
Kör med dubbla grafikortet å får mellan 77-86 grader på dom.

Mvh Tobbe

Visa signatur

| Fractal Design Arc Mini | Asus Radeon HD7970 DirectCUII | Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz | Asus MAXIMUS V GENE-VZ | Antec Kuhler H2O 620 | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | 2st Corsair SSD Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Luften kommer från ditt rum och om ditt rum är varmare än ett normalt hem så har du hittat problemet
Eller så kör du korten för tätt intill varandra så att luften inte når det första kortet. Något sånt kan det vara

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort? för jag bytte från 5770 till 6970 och dom ska gå ganska varma då dom klarar värme upp mot 100grader

Visa signatur

\AMD Phenom II X6 1055T\ASUS Crosshair IV Formula\ATI Radeon HD 6950 unlocked till 6970\Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz\500GB WD Blå + 1Tb WD Green\Chieftec Nitro Series 650W\Fractal design define XL\

Permalänk
Medlem

Hej har inget element på i rummet det är rätt kallt då jag tänkt på det=)

Jag har Två st Evga Gtx570 classified

I chassit sitter det en noctua 140mm som tar in luft i fronten å två scythe 120mm 1850 rpm som ut blås sen kör jag pusch and pull på vattenkylningen

Visa signatur

| Fractal Design Arc Mini | Asus Radeon HD7970 DirectCUII | Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz | Asus MAXIMUS V GENE-VZ | Antec Kuhler H2O 620 | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | 2st Corsair SSD Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Smått off-topic men har för mig att det är bättre med fler fläktar som suger in luft än ut.
Positivt luftflöde new age bullcrap men så är det. Påverkar antagligen inte dina temps

Permalänk
Medlem

okok då sätter jag dit gallret med fyra fläktar till så blir det nog bättre temps på komponenterna=)

Visa signatur

| Fractal Design Arc Mini | Asus Radeon HD7970 DirectCUII | Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz | Asus MAXIMUS V GENE-VZ | Antec Kuhler H2O 620 | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | 2st Corsair SSD Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Getrix:

Hej har inget element på i rummet det är rätt kallt då jag tänkt på det=)

Jag har Två st Evga Gtx570 classified

I chassit sitter det en noctua 140mm som tar in luft i fronten å två scythe 120mm 1850 rpm som ut blås sen kör jag pusch and pull på vattenkylningen

Ett alternativ e att skaffa nya kylare till korten för en del orginalkylare är inte så bra, kör du klockat sen med så blir det varmare. men det är inte ngn fara att köra dom på den temperaturen de flesta korten klara väldigt höga temperaturer. Men om du är orolig så kolla dina fläktar så du har fläktar med kanske lite bättre luftflöde ist. och kanske nya kylare till korten. det gorde STOR skillnad för mig när jag bytta ut orginalkylaren mot en rejäl kylare:)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

okej ska jag byta kylare på korten så blir det ett komplett vattenkylningskitt som gäller=)

Visa signatur

| Fractal Design Arc Mini | Asus Radeon HD7970 DirectCUII | Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz | Asus MAXIMUS V GENE-VZ | Antec Kuhler H2O 620 | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | 2st Corsair SSD Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Ja det hade varit det bästa:) Ska skaffa det själv med men ska vänta tills jag köpt mitt nya moderkort o grafikkort

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

okej låter finnt=) vad kan det kosta och skaffa vattenkylning? 5 tusen?

Visa signatur

| Fractal Design Arc Mini | Asus Radeon HD7970 DirectCUII | Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz | Asus MAXIMUS V GENE-VZ | Antec Kuhler H2O 620 | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | 2st Corsair SSD Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

det beror på vad du e ute efter? budget grejor som duger eller rejäla. Till CPU med eller bara korten? Men du kan få bra grejer för 3papp kylning till CPU o korten

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Du kan kolla om dom har ngt här http://alatest.se/ brukar finnas bra med komentarer och resentioner om olika produkter så du inte köper ngt skit

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Wait what ska du köpa vattenkylning för 5k för att grafikkorten är runt 80 grader? 80 grader är lagom, inget att oroa sig för, grafikkort klarar mycket mer.

Permalänk
Medlem

det har vi redan förklarat, det vet han:P men kan du hålla lägre temps så = längre livslängd och om du ska klocka dom mm. och sen e det MANNLIGT och he rediga saker:P ska det va ska det va rejält.

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

hehe okej tack för svaren har redan lagt 17 tusen på datorn så jag kan lägga mer om det skulle behövas

Visa signatur

| Fractal Design Arc Mini | Asus Radeon HD7970 DirectCUII | Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz | Asus MAXIMUS V GENE-VZ | Antec Kuhler H2O 620 | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | 2st Corsair SSD Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om ni kunde göra ett vattenkylningskitt packet på coolingstuff.se eller något då jag inte är så insatt i den biten?=) hade varit snällt

Mvh Tobbe

Visa signatur

| Fractal Design Arc Mini | Asus Radeon HD7970 DirectCUII | Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz | Asus MAXIMUS V GENE-VZ | Antec Kuhler H2O 620 | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | 2st Corsair SSD Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Vet inte om dom kitten e jätte bra där men kolla lite på dom färdiga kitten och köp ett sånt isf, sen får du köpa till block till korten (tillex)http://coolingstuff.se/p/412/ek-gtx-580-570-acetal sen lite slang till. ett tipps e att ha en som har platts för dubbla fläktar iallafall om man ska köra allt på samma system:)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Getrix:

Tänkte kolla om ni kunde göra ett vattenkylningskitt packet på coolingstuff.se eller något då jag inte är så insatt i den biten?=) hade varit snällt

Mvh Tobbe

Läs gärna igenom det här innan du bestämmer dig för vattenkylning:

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Permalänk
Medlem

Dessa delarna i detta kittet hade funkat men jag hade köpte delarna för sig och bytat tilll en större radiator:)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

okej ska kolla på detta tack för alla svar=)

Visa signatur

| Fractal Design Arc Mini | Asus Radeon HD7970 DirectCUII | Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz | Asus MAXIMUS V GENE-VZ | Antec Kuhler H2O 620 | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | 2st Corsair SSD Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sätt en fläkt på sidan på chassit som blåser inåt emellan grafikkorten. Själv gjorde jag det och gick från 80 grader i spel till ca 60 på båda korten.

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Medlem

okej ska prova detta imon=)

Visa signatur

| Fractal Design Arc Mini | Asus Radeon HD7970 DirectCUII | Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz | Asus MAXIMUS V GENE-VZ | Antec Kuhler H2O 620 | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | 2st Corsair SSD Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Den tempen kan nog stämma på de korten då korten har referenskylare, är överklockade samt du kör SLI.
Testa att ta av luckan på chassit och se hur stor skillnad du får i temp.

Använder du en fläktprofil till dina kort?

Gör detta först innan du köper fler saker till din dator

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

Nu får jag väl säkert en massa skit för mina bilder osv. men lösningen funkar...
Titta på bilderna som jag slängt upp.
Har du referenskort så montera en 14cm fläkt istället och utöka så att luften även blåser ut genom hålen ovanför grafikkorten, de små rackarna på chassits baksida.
Se bara till att kompensera genom att suga in mer luft lite längre upp, typ som i mitt fall ersatte jag 2st 5.25 platser med en 12cm fläkt.
Här kommer länken
#11610735

Permalänk
Medlem

voffen1
Japp tempen sjunker när jag tar bort luckan har ingen fläktprofil till korten då jag använder EVGA Precision kan nog ställa in fläktarna genom den har det nu på auto.

Helgonet76
Har satt en fläkt i 5.25 platserna=) men har även ett galler till sidan så jag ska testa att sätta 4st 120mm fläktar där då dom kommer att blåsa kall luft direkt på korten=)

Visa signatur

| Fractal Design Arc Mini | Asus Radeon HD7970 DirectCUII | Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz | Asus MAXIMUS V GENE-VZ | Antec Kuhler H2O 620 | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | 2st Corsair SSD Force GT 120GB |