Permalänk

Corsair h60

Har kikat på ett h60 kylare till mitt nästa bygge.

Är lite nyfiken angående ström till den bara, hört att en ska gå till vanliga cpufläkten samt en för radiatorn, hur funkar det med radiatorn då?
Är det vanligt sata då eller?

mvh

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Molex + cpu kylar kontakten.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Skrivet av Kaksylt:

Molex + cpu kylar kontakten.

Inte molex, cpufan + sysfan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drakelito:

Har kikat på ett h60 kylare till mitt nästa bygge.

Är lite nyfiken angående ström till den bara, hört att en ska gå till vanliga cpufläkten samt en för radiatorn, hur funkar det med radiatorn då?
Är det vanligt sata då eller?

mvh

Om du har asus<<<>>>

Den till "pumpen" ska du sätta på powerfan (pwr_fan på mammakortet), ingen fläktstyrning där, disabla styrning=max. Den brukar gå på ca 4k rpm jämt..

Den andra till radioatorfläkten pluggar din in på cpu_fan socket på mammakortet (valfritt fläkt prog), antingen styra från bios, lr mjukvara (beroende på vilket mammakort du har..

Jag personligen bytte ut fläkten helt, den är inget vidare/låter hemskt..

Är förbannat nöjd med denna kylaren...

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Skrivet av Kaksylt:

Molex + cpu kylar kontakten.

Okej så jag kör bara på dem från PSUn? Behöver inte köpa till nåt? :3

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Skrivet av grottslampan:

Om du har asus<<<>>>

Den till "pumpen" ska du sätta på powerfan (pwr_fan på mammakortet), ingen fläktstyrning där, disabla styrning=max. Den brukar gå på ca 4k rpm jämt..

Den andra till radioatorfläkten pluggar din in på cpu_fan socket på mammakortet (valfritt fläkt prog), antingen styra från bios, lr mjukvara (beroende på vilket mammakort du har..

Jag personligen bytte ut fläkten helt, den är inget vidare/låter hemskt..

Är förbannat nöjd med denna kylaren...

Jaha okej blir nog ett asus eller ASRock ja. Får se, men det är väl bara att köpa en 120mm om man tycker den låter för mkt eller?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)