Clockning av AMD Phenom II X4 955 med orginal stock kylare (tips)

Permalänk
Medlem

Clockning av AMD Phenom II X4 955 med orginal stock kylare (tips)

tjenna hare vare lite sugen på att clocka min cpu så har nu testa med programmet AMD-overdrive eftersom jag inte är så van på att clocka (första gången), gick jag in i programmet och tog auto clock.
där valde jag 1 i clock steps bara för att se hur varm den skulle bli osv, medan programmet clockar processorn så ligger alla cores just nu i 67grader hjälp och tips skulle uppskatas hur jag ska gå till väga eller om de håller på gå åt helvete det stog även target typ dit han skulle clocka var 3328 i frekvens men den bara förtsätter och alla cores ligger nu på 3400 frekvens //tack på förhand Warnesen.

Permalänk
Medlem

REkommenderad temp är 62 på din processor. Jag kör min 955 på 3.8ghz med stock volt, maxxar typ 59 i prime95. Har du kollat kylpastan på kylaren? Och kolla om det är dammigt i fläkten på kylaren. Jag skulle undivka överklockning om den är 67 grader varm...
(Överklockningsmöjligheter skiljer sig från processor till processor)

Edit: Jag har stock kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zillow:

REkommenderad temp är 62 på din processor. Jag kör min 955 på 3.8ghz med stock volt, maxxar typ 59 i prime95. Har du kollat kylpastan på kylaren? Och kolla om det är dammigt i fläkten på kylaren. Jag skulle undivka överklockning om den är 67 grader varm...
(Överklockningsmöjligheter skiljer sig från processor till processor)

Edit: Jag har stock kylare.

okej kör du också med kylaren som förljer med ? ahh om jag kom ihåg rätt så tror jag inte de följde med nån kylpasta och har inte för mig att jag köpte nån heller. hur gick du till väga när du clockade ?

Permalänk
Medlem

Läs på i två dagar hur du klockar så ska du se att du får mycket nöje och nytta av det.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Läs på i två dagar hur du klockar så ska du se att du får mycket nöje och nytta av det.

Tackar vet du nå bra guider eller liknanade att läsa in sig om clockning av cpu på gärna den jag har ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warnesen:

Tackar vet du nå bra guider eller liknanade att läsa in sig om clockning av cpu på gärna den jag har ?

Finns bra guider här på sweclockers.. SÖK!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tack för linken den var grymm