Permalänk
Medlem

Absolut bäst kylning på 45mm

Söker efter bästa sättet att kyla min i7-2600K i ett tunt chassi. Hela kylaren har 45mm till taket (där ett hål kommer att sågas), men minnena är ultra low profile så det finns utrymme att breda ut sig lite.

Har alltid varit lite tveksam mot vattenkylning. Det finns ju såna där kompakta "enkla" paket, men klarar dom lite skakningar vid transport? Vad har de för livslängd? Kommer de igenom i handbagage på flyg? Luftkylning föredras om det är tillräckligt bra, detta är enda undantaget till att jag skulle nöja mig med bara "näst bäst kylning".

Jag har inget emot fullskaliga moddningar om det krävs, så länge chassit inte förstoras. Om någon lösning går några millimeter över gränsen så kan man alltid ordna det på något sätt, t.ex fila ner distanserna lite.

Permalänk
Medlem

Har rest med tåg och rullväska med flera olika riggar som har haft kompakta vatten kylningssystem (tex h50). Har en antec 620 som låter lite i pumpen så satt o skakade den som en idiot för att försöka få lite vett i den. Det är inga avancerade konstruktioner i dem så buller o bånk klarar de.

Just vattenkylning får man tänka efter med om man flyger, måste tas som handbagage (utgår från att det är så du reser med datorn idag). Annars tror jag inte det finns någon så låg kylare som presterar i närheten av en sådan kylare. Själv haft ett gäng till och från, ingen som krånglat förutom detta ex som låter i pumpen..

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb