Permalänk
Avstängd

Över och Under (kylda) människor!

Hejsan allesammans! (Kmkzpedia) en likelse utav Wikipedia som idag handlar om Swecortisar

Vill börja med att säga att detta vi ska prata om får riktiga processorer att bli överhettade ibland, alltså människans hjärna, så tråden ligger helt rätt noga genomtänkt innan publicitet.

Swecortisar - tillkom som mest under tidigt 2011 och lite längre tillbaks, har alltid funnits men är idag som pesten var, finns över allt, verkar ej gå att bota, tar kål på människor och får dom att helt enkelt fly vilket i detta fall är "fly forumet".

Swecortis är en typ utav fjortis som håller till på Sweclockers forum, skillnaden är att någon ålder på 14 år ej är satt, åldrarna ligger oftast högre och oftast på personer mellan 18-35 år, oftast arbetslösa och har för mycket fritid, dessa personer har fått dator forumet www.sweclockers.com om bakfoten och har utvecklat det hela till ett spel, anvisningar på detta nyuptäckta fenomen kommer här (ej 100% men troligen):

1. Skapa konto på www.sweclockers.com (ju äldre accet är ju bättre för då "vet man mer" man är en såkallad veteran och kan absolut inte ha fel!)
2. Leta igenom forum delarna efter saker som inte stämmer, oftast har du läst något helt annat eller har en kompis som gjort annorlunda då är det en riktigt bra del utav forumet som du sedan ska ta del utav.
3. Starta med att kommentera något utav det TS skrivit, om det är pris i hans annons, om det är dålig kvalité på bilder på galleriet för att galleriets uppläggare inte har nyaste Nikon för 20k, eller helst enkelt om någon frågar om råd så skriver du AMD för det har du haft sedan din första dator och det är bäst fast tester från seriösa recensioner visar annat.
4. När du gjort föregående steg 1/2/3 då är du med i det oändliga spelet som kan efter liknas WoW då lika mycket tid och beslutsamhet läggs ner här.
5. Se nu till att få så många inlägg som möjligt, du ska kunna skryta med alla dina 100000 inlägg och posts i framtiden det är väldigt viktigt.
6. Se även till att hålla dig extremt uppdaterad på annonserna på forumet, dessa ska om priserna inte är 50% mindre eller lägre (Kolla www.prisjakt.se) spammas sönder i kommentar fältet om detta är aktiverat utav annonsören, det ska skrivas att det är överpris och hur dålig annonsören är! väldigt viktigt så han inte får någon intressant på delarna eftersom alla andra vet att det är kommentarerna man ska gå efter helt enkelt. Var väldigt noga med även fast du inte är minsta intresserad utav delarna eller vad annonsen innehåller att allt finns med, att garantin inte är bruten, att inget är klockat, leta även igenom andra annonser även på www.blocket.se och se så ingen har en annons med samma vara till bättre pris.

Sedan får vi inte glömma våra kära moderatorer på forumet, dessa gör som USA regering och håller undan hemlig information om utomjordingar fast i det här fallet fakta om Swecortias, dom agerar som en regering på högsta grad och ser till så inget görs åt detta, mörklägger även information om detta men jag ska stå på mig gällande faktan och låta hela världen ta del utav den jag sitter i min bunker och kan ej nås!

Jag hoppas denna information var lärorik - och jag beklagar till er som vill att jag ska besöka eran skola eller liknande för informations möten, detta är inget jag gör, jag är EJ till salu! Jag förblir hemlig för att inte Swecgeringen ska komma åt mig för att radera ut denna information! (Sweceringen är den inbyggda regering som ser till att all fakta mörkläggs gällande Swecortisar)

Hade allesammans! Och hoppas nu att tråden kan få ligga här som fakta till alla överhettade människor kanske faktan får dom att förstå vad detta nya spel handlar om och på så vis kunna göra dom kyligare!

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Kallar du detta för fakta? Detta är DINA personliga erfarenheter! Visst kan en del av det du säger stämma men du kan inte kalla det för fakta om BARA DU är källan.

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Skrivet av willaim:

Kallar du detta för fakta? Detta är DINA personliga erfarenheter! Visst kan en del av det du säger stämma men du kan inte kalla det för fakta om BARA DU är källan.

Var det bara jag som läste detta med glimten i ögat men suckade djupt?

Visa signatur

|Citera För Svar|

Main: Silverstone Temjin TJ08B-E : Seasonic X-460FL : i5 3570k : Gigabyte GA-Z77-D3H : Samsung 830 256 GB :Vengeance 2x4 GB LP : Blu-ray brännare Server: FD Array R2 : PicoPSU : Asus E35M1-I Deluxe : Corsair 2x2 GB : WD Scorpio Blue 160GB : 4 x WD/Seagate 2 TB Green Övrigt: Eizo F2331 : BenQ V2210 : MS Sidewinder X4, Intellimouse 3.0 och Logitech G930

Permalänk
Medlem

Slutade läsa när jag läste "ordet" 'Swecortisar'. Det går ju inte ens att uttala. Försöker du vara rolig?

Permalänk
Medlem

Gött mos

Borde dock ligga under Övriga Ämnen.

Permalänk
Avstängd

4chan hade ett benämning för de här; Newfags.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

4chan hade ett benämning för de här; Newfags.

Men du är ju registrerad efter han AWMGZ!

/serious note, tror inte du uppfattat newfag på korrekt vis/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Men du är ju registrerad efter han AWMGZ!

/serious note, tror inte du uppfattat newfag på korrekt vis/

Syftade på Swecortisar.^^'

Påminner mig så mycket om de där "oh, i think /b/ will help me out with my pc! OH i shud delete sys32?".

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Kylning & oc, swec nya klagomur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmkz:

Hejsan allesammans! (Kmkzpedia) en likelse utav Wikipedia som idag handlar om Swecortisar

Vill börja med att säga att detta vi ska prata om får riktiga processorer att bli överhettade ibland, alltså människans hjärna, så tråden ligger helt rätt noga genomtänkt innan publicitet.

Swecortisar - tillkom som mest under tidigt 2011 och lite längre tillbaks, har alltid funnits men är idag som pesten var, finns över allt, verkar ej gå att bota, tar kål på människor och får dom att helt enkelt fly vilket i detta fall är "fly forumet".

Swecortis är en typ utav fjortis som håller till på Sweclockers forum, skillnaden är att någon ålder på 14 år ej är satt, åldrarna ligger oftast högre och oftast på personer mellan 18-35 år, oftast arbetslösa och har för mycket fritid, dessa personer har fått dator forumet www.sweclockers.com om bakfoten och har utvecklat det hela till ett spel, anvisningar på detta nyuptäckta fenomen kommer här (ej 100% men troligen):

1. Skapa konto på www.sweclockers.com (ju äldre accet är ju bättre för då "vet man mer" man är en såkallad veteran och kan absolut inte ha fel!)
2. Leta igenom forum delarna efter saker som inte stämmer, oftast har du läst något helt annat eller har en kompis som gjort annorlunda då är det en riktigt bra del utav forumet som du sedan ska ta del utav.
3. Starta med att kommentera något utav det TS skrivit, om det är pris i hans annons, om det är dålig kvalité på bilder på galleriet för att galleriets uppläggare inte har nyaste Nikon för 20k, eller helst enkelt om någon frågar om råd så skriver du AMD för det har du haft sedan din första dator och det är bäst fast tester från seriösa recensioner visar annat.
4. När du gjort föregående steg 1/2/3 då är du med i det oändliga spelet som kan efter liknas WoW då lika mycket tid och beslutsamhet läggs ner här.
5. Se nu till att få så många inlägg som möjligt, du ska kunna skryta med alla dina 100000 inlägg och posts i framtiden det är väldigt viktigt.
6. Se även till att hålla dig extremt uppdaterad på annonserna på forumet, dessa ska om priserna inte är 50% mindre eller lägre (Kolla www.prisjakt.se) spammas sönder i kommentar fältet om detta är aktiverat utav annonsören, det ska skrivas att det är överpris och hur dålig annonsören är! väldigt viktigt så han inte får någon intressant på delarna eftersom alla andra vet att det är kommentarerna man ska gå efter helt enkelt. Var väldigt noga med även fast du inte är minsta intresserad utav delarna eller vad annonsen innehåller att allt finns med, att garantin inte är bruten, att inget är klockat, leta även igenom andra annonser även på www.blocket.se och se så ingen har en annons med samma vara till bättre pris.

Sedan får vi inte glömma våra kära moderatorer på forumet, dessa gör som USA regering och håller undan hemlig information om utomjordingar fast i det här fallet fakta om Swecortias, dom agerar som en regering på högsta grad och ser till så inget görs åt detta, mörklägger även information om detta men jag ska stå på mig gällande faktan och låta hela världen ta del utav den jag sitter i min bunker och kan ej nås!

Jag hoppas denna information var lärorik - och jag beklagar till er som vill att jag ska besöka eran skola eller liknande för informations möten, detta är inget jag gör, jag är EJ till salu! Jag förblir hemlig för att inte Swecgeringen ska komma åt mig för att radera ut denna information! (Sweceringen är den inbyggda regering som ser till att all fakta mörkläggs gällande Swecortisar)

Hade allesammans! Och hoppas nu att tråden kan få ligga här som fakta till alla överhettade människor kanske faktan får dom att förstå vad detta nya spel handlar om och på så vis kunna göra dom kyligare!

Vill inte klaga men skaffa en bättre kamera innan du lägger upp tråden. Och ditt chassi är extremt p12!

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Kallar du detta för fakta? Detta är DINA personliga erfarenheter! Visst kan en del av det du säger stämma men du kan inte kalla det för fakta om BARA DU är källan.

Sanningen sitter ju i betraktarens öga vet du väl

BTW så är allt förutom det jag gör fel - för det har jag hört ifrån säker källa !

Permalänk
Medlem

Tycker att jag känner igen en hel del av det TS skrev. Förstår inte poängen med att brusa upp över detta..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmkz:

5. Se nu till att få så många inlägg som möjligt, du ska kunna skryta med alla dina 100000 inlägg och posts i framtiden det är väldigt viktigt.

Nog många som jagar "post count" när räknaren under profilbilden är avaktiverad.

Btw, någon är lite väl butthurt.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Det är ju inte så att TS borde få nobelpris för denna upptäckt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Inaktiv

Kul inlägg! Jag fnissade till ett par gånger, men i slutet lät det mer som att TS blev förbannad och plötsligt menar allvar?
Men fortsätt att ranta på det uppskattas!

Permalänk
Medlem

Nu har jag tagit mig tid att läsa tråden. Här är min uppfattning om innebörden av en sweclockers-fjortis:

Nyreggad (såklart).
Gör en ny tråd så fort en process kraschar
Gör en ny tråd om hur man överklockar
Använder svordomar i brist på vokabulär
Gör ett galleri om sitt gymnasieprojekt där han gör ett chassi (såklart, alla andra gör ju det)
Använder smilies för att kunskap om hur man uttrycker känslor i skrift saknas
Startar AMD eller Nvidia? -trådar.

Går i gymnasiet (jag säger inte att alla i gymnasiet är fjortisar, men alla fjortisar går i gymnasiet).

Det är allt jag kommer på nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Nu har jag tagit mig tid att läsa tråden. Här är min uppfattning om innebörden av en sweclockers-fjortis:

Nyreggad (såklart).
Gör en ny tråd så fort en process kraschar
Gör en ny tråd om hur man överklockar
Använder svordomar i brist på vokabulär
Gör ett galleri om sitt gymnasieprojekt där han gör ett chassi (såklart, alla andra gör ju det)
Använder smilies för att kunskap om hur man uttrycker känslor i skrift saknas
Startar AMD eller Nvidia? -trådar.

Går i gymnasiet (jag säger inte att alla i gymnasiet är fjortisar, men alla fjortisar går i gymnasiet).

Det är allt jag kommer på nu.

Nästan så du kan göra en egen tråd

Permalänk
Avstängd

Är inte "MAD" eller allvarlig som vissa inte verkar föstå

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Den här tråden handlar inte om kylning och överklockning av processorer, utan får väl närmast ses som någon form av åsikter om forumet. Sådana trådar passar bättre i http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/. Av olika anledningar är vi restriktiva med att flytta trådar dit, så jag föreslår att du skapar en tråd där i stället. Jag skulle rekommendera dig att då vara lite mer konstruktiv och föreslå tydligare lösningar på de problem presenterar. Med de nuvarande formuleringarna du använt känns det tyvärr svårt att bemöta din kritik.