Permalänk
Medlem

Klockad I5 2500k.

Tjenare!

Jag sitter på ett Asus P8Z68-V GEN3 och I5 2500k.
Jag tänkte bara kolla vad alla andra med liknande uppsättning har fått när dom klockar via
Ai suit II. Jag fick iallafall 4,75ghz stabilt på ca 60 grader i load. Och då låg den på
1,42v.

Ps ligger typ på 12-15 grader i idle.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inte än men hann bara köra prime95 i en dryg timma. Sen glömde jag dra igång den innan jobbet idag;)

Men ska testa en 24h snart så får vi se hur de går.
Detta är inte manuellt de är ju av Ai suit II på extrem.

Tror ni att jag skulle kunna få upp den lite högre om jag gjorde manuellt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Woxeri:

Ps ligger typ på 12-15 grader i idle.

Har du flytande kväve i kylaren, eller datorn placerad utomhus eller i kylskåpet?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av napdev:

Du fryser inte då?

Skrivet av Woxeri:

Inte än men hann bara köra prime95 i en dryg timma. Sen glömde jag dra igång den innan jobbet idag;)

Skrivet av n_sandstrom:

Har du flytande kväve i kylaren, eller datorn placerad utomhus eller i kylskåpet?

Han kör ju tydligen prime95 för att värma hela huset

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Har du flytande kväve i kylaren, eller datorn placerad utomhus eller i kylskåpet?

Har en corsair h70. Med ett antec dark fleet df 85 och typ 16-17 grader i mitt rum.
Bor i ett suteräng hus så mitt rum ligger under jord där av att de är så kallt. Sen tycker jag om när de är lite svalt (bra för datorn också)

Och nej jag värmer inte upp hela huset med prime95...
Förstår inte varför du säger så men 60 grader i load är ju inte mycket om man tittar vad andra har. Och dom ligger på lägre oc så vet inte vad du gnäller för.

Permalänk
Medlem

Skoja bara lite. Eftersom rumstempen är det som kyler datorn så kan datorn heller aldrig bli svalare än rumstempen, förutsatt att du använder reguljär kylning självklart.

5-10 grader över rumstempen kommer din CPU ligga på som bäst i idle, load tempen ser jättrebra ut.

Permalänk
Medlem

Förstod de;) men de är ju de som är så konstigt. Cpun har vart nere på 7 grader. Kollat med 2 program. Men ligger oftast runt 12-15 grader.

Permalänk
Medlem

Då får du nog kolla din termometrar, antingen fel på din i rummet, eller fel på den i datorn. Troligen den i datorn, för inte fan kan du ha 7 grader i rummet? Men din load-temp är ju hur som helst utom fara.

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk

Jo, "kylning" är egentligen inte ett speciellt korrekt namn för det hela. Egentligen är det ju "förhindrande av uppvärmning" det handlar om.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av meandra:

Då får du nog kolla din termometrar, antingen fel på din i rummet, eller fel på den i datorn. Troligen den i datorn, för inte fan kan du ha 7 grader i rummet? Men din load-temp är ju hur som helst utom fara.

Jo något e skumt men jag har ju kollat den med 2 olika program.
men på båda programmen står de att moderkortet är 15-17 grader varmt men cpun ligger lite under. Men den var bara nere på 7 och nosade lite sen hoppade den upp ett par grader igen. Men jag fixar en bild när jag kommer hem så ska ni få se;)
Men du har rätt 7 grader är de inte i mitt rum;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av napdev:

Han kör ju tydligen prime95 för att värma hela huset

har nog inte skrattat så mycket på länge hahahha!

Visa signatur

M: Gigabyte.G1.Sniper 3 P: i7 2600 non (k) M: 16Gb G: 2x XFX 7970 [/B] SDD 3x 120GB OCZ Octane