Sandy Bridge användare, Läs och Svara! :)

Permalänk
Medlem

Sandy Bridge användare, Läs och Svara! :)

Hej! Jag använder Core Temp för att kolla tempen på min cpu. Nu har de även lagt till funktionen att man kan se hur mycket ström cpun drar (Power), precis som man kan se tempen( funkar endast med Sandy Bridge cpus tror jag). Skulle gärna se vad ni andra som använder Core Temp får för resultat, både temp- och Power-resultat, stock och överklockat! bifoga bilder och specifikationer! Jag vill se om andra som använder Core Temp får liknande mätresultat för hur mkt ström cpun drar som jag får.
Min Pc:
cpu: intel i5 2500k
kylare: Noctua nd9 tror jag
4g ram @1600MHz

Här är en bild på Core Temp då jag "under"klockade min cpu till @1.6GHz. Processorn stressas med Intel Burn test.

Ska bifoga en bild senare då jag överklockat min cpu.

Permalänk
Medlem

Helt OT, men jag skulle gärna vilja se en jämförelse mellan Atom 1.6Ghz och SB(då @ 1.6Ghz och bara 1 kärna aktiv) och se hur mycket mer SB drar TDP-mässigt ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

CPU: 5 2500K @3.80GHz
RAM 8GB ram @1600mHz
Kylare: Scythe Shuriken

Idle

I load

Visa signatur

Citera, så svarar jag också gärna :)

Permalänk
Medlem

såklart buggade coretemp nu när jag skulle ta kort på det men brukar ligga på 75-90Watt ( beroende på om den klockar ner sig) när jag stresstestar med inteburntest.

såklart funkade inte bilden så får bli en länk.

Precis innan jag tog bilden låg jag på 91watt och 4.6Ghz med samma VID. brukar maxa precis 70 men beror på att minna nya ramminen tvingade mig att ta bort min ena fläkt på kylaren:S

skulle dock vara kul om jag kom upp i dessa hastigheter:)

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.