Permalänk

LGA 1155 backplate montering?

Jag håller på att installera backplate på mitt ASUS Maximus IV Extreme, men av någon anleding går det inte att dra åt skruvarna tillräckligt, utan när man kan 'rulla' runt dem i sina fästen. Är detta normalt?
Tack för hjälp!
*Edit*
Var bara jag som hade slarvat och missat att en gummidämpare inte var i hållet ordentligt, var bara att rätta till.
Tack för all hjälp iallafall!

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

Vad har du för kylare?

Permalänk
Medlem

nej dom ska sitta fast ska inte gå att snurra på dom i sitt fäste eller vad man ska säga, hoppas du fattar

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

nej dom ska sitta fast ska inte gå att snurra på dom i sitt fäste eller vad man ska säga, hoppas du fattar

Jag har dragit åt skruvarna så mycket jag kan, men de sitter fortfarande löst, någon ide varför? Tack för din hjälp!

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielmw2:

Jag har dragit åt skruvarna så mycket jag kan, men de sitter fortfarande löst, någon ide varför? Tack för din hjälp!

Skulle underlätta att veta vad du har för kylare.

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Skulle underlätta att veta vad du har för kylare.

Kylaren är en H80, men såvitt jag vet är backplates samma på alla kylare, eller?
Problemet är dock löst, var bara jag soom hade slarvat så att en av gummi dämparna var inte i hållet, så därför gick det inte att skruva i skruvarna ordentligt
Tack iallafall!

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |