Permalänk

Vad kan jag göra med det jag har?

Hej alla Sweclockers!

Jag har införskaffat lite nya uppgraderingar till min dator och undrar nu vad jag kan göra för att få lite mer kraft i mina komponenter?
Har aldrig gett mig in på överklockning eller liknande men känner nu ett sug att testa det och se vad för skillnad det ger, av ren nyfikenhet.
Saken är att jag som sagt är helt "ny" på att överklocka processor och GPU. Vill veta vad jag kan åstadkomma med det jag har i min rigg, utan att behöva köpa nåt nytt. Det enda jag kan byta ut är processorfläkten. Har nu Intels stockfläkt och har en Coolermaster V8 liggandes ( Fick den av en vän ).
Vet inte vad jag ska tillägga, men mina specs står i siggen. Frågan är då: Vad skulle ni få ut av min rigg? Svara gärna "ingenting" om så är fallet
Tacksam för konstruktiva svar och ideer.

//TT

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk
Medlem

Det e bara att testa dig fram, det finns ingen som kan säga hur mkt du kan klocka din det e olika från fall till fall!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Kan inte svara på hur långt du kommer kunna klocka men din processor kan klocka en bra bit, så de e bara läsa på i lite guider om du känner dig osäker och pröva dig fram.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb