AMD släpper Catalyst 11.11a – optimerar för BF3, Skyrim och Rage

Permalänk
Skrivet av Sötgroda:

Gör det inte alls det.. jag drog skyrim genvägen från skrivbordet in i RadeonPro och sedan minimerade det och startade spelet som vanligt genom skrivbordet och jag har samma skitdåliga fraps 45 när jag springer.. ska man ställa in något särskilt?

Genväg räcker nog inte, det måste vara själva EXE filen i skyrim mappen. Sen så måste du gå in på inställningar i RadeonPRO och bocka i "Force crossfire".

Permalänk
Medlem

Sämsta skräpet jag vart med om på länge Varken 11.11 eller 11.11a fungerade.
BF3 crasha totalt efter att wipat med Driver sweeper osv så åter till
11.10 med nya CAP så fungerar allt som det ska igen.

AMD borde ju verkligen ge sina anställda som skapar drivare vatten o bröd istället för vodka och kokain...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

En liten mini guide hur du gjorde?

Jag la bara in tes.exe i RP--> högerklick "play"

Nu jobbar jag på annan ort och sitter på laptop och jag minns inte exakt vilka steg jag tog och i vilket ordning. Jag minns i alla fall ganska säkert att man måsta bocka i "force crossfire" eller nått liknande i programmet innan man startar spelet.

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge en bedömning för hur 11.11a står sig i BF3 och Rage, gentemot t.ex. 11.10? Bättre? Sämre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Du behöver knappast Crossfire prestanda för att köra skyrim. Det har inte speciellt höga grafikkrav då hela spelet är dx9.

Att hela spelet är dx9 är knappast anledningen till låga krav. Annars håller jag med, spelet går riktigt bra fast det bara använder ett av grafikkorten. 1920x1080, ultra. Saknas stöd för sli också eller är det bara crossfire?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

de här va den sämsta drivrutinen ever...
de går inte ens att starta skyrim :S

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Med dessa drivare får jag 20fps sämre prestanda i bf3. Från att ha snittat ca 70 fps till 50. Kör 6970 crossfire. Är jag ensam med detta?

Permalänk
Skrivet av vaggan:

Med dessa drivare får jag 20fps sämre prestanda i bf3. Från att ha snittat ca 70 fps till 50. Kör 6970 crossfire. Är jag ensam med detta?

Samma som hände mig när ja gick från 11.9 till 11.11.
(Så håller mig undan från denna).

Vad hade du för drivisar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Samma som hände mig när ja gick från 11.9 till 11.11.
(Så håller mig undan från denna).

Vad hade du för drivisar?

Körde också med 11.9 och ett litet tag 11.10 men det fungerade bra med 11.10 i alla fall till skillnad från 11.11 som är katastrofalt.

Permalänk
Skrivet av vaggan:

Körde också med 11.9 och ett litet tag 11.10 men det fungerade bra med 11.10 i alla fall till skillnad från 11.11 som är katastrofalt.

Ok, tack.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Som sagt tusen gånger, installera RadeonPRO och lägg till tes.exe i programet så fungerar CF (nästan) felfritt. Dubblar nästan din FPS. SÅ CF fugnerar visst, med 3:e parts program.

Så vilka inställningar på RadeonPro? la in skyrim exe i RadeonPro sedan så gick jag in på fliken ADVANCED och tryckte i "CrossfireX settings och display crossfireX logo on screen" men om jag förstått det rätt så gör detta ingen skillnad har hört att man ska gå in i TWEAKS och välja "force CrossfireX profile" men vilken profil ska man då välja? (läste något om bioshock??) Men är det rätt eller vilken ska man ta?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Så vilka inställningar på RadeonPro? la in skyrim exe i RadeonPro sedan så gick jag in på fliken ADVANCED och tryckte i "CrossfireX settings och display crossfireX logo on screen" men om jag förstått det rätt så gör detta ingen skillnad har hört att man ska gå in i TWEAKS och välja "force CrossfireX profile" men vilken profil ska man då välja? (läste något om bioshock??) Men är det rätt eller vilken ska man ta?

Tack på förhand!

läs vad jag skrev på sida 3:
#11635223

Permalänk
Medlem

Har ett upplåst 6950, dvs ett 6970 och maxar inte Skyrim, är spelbart med allt på max förutom AA som är x4, men då får jag Micro-stuttering så jag får köra med FXAA och ingen AA:

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaggan:

Med dessa drivare får jag 20fps sämre prestanda i bf3. Från att ha snittat ca 70 fps till 50. Kör 6970 crossfire. Är jag ensam med detta?

Nu finns även 11.11b ute.
Elder Scrolls Skyrim: Delivers AMD CrossfireX performance scaling
Assassin’s Creed: Revelations: Delivers AMD CrossfireX performance scaling

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/catalyst-1111b-per...