Permalänk

hur högt låter fläkten?

Hej jag skulle köpa några nya fläktar : https://www.inet.se/artikel/5321550/scythe-slip-stream-140mm-... ligger på runt 36 db... hur högt är det ungefär? är det nåt som stör och borde jag köpa fläkt kontroll? Mvh Magnus

Permalänk
Medlem

finns värre, nej men dom låter lite högt. du böhöver ju inte köpa fläktkontroll, dra ner fläktarna i BIOS eller ngn program som faller dig i smaken

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

ok jag vet dock inte hur jag kommer in på bios :S

Permalänk

borde jag istället byta ut dom till 1200 rpm?

Permalänk
Medlem

Det beror på om du vill ha en tyst dator eller om du är ute efter bra kylning men 1200rpm fläkten räcker om du bara ska ha den i chassit

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

De där fläktarna är nog alldeles för högljudda, är du inte jätte känslig leta efter fläktar mellan 1000-1200rpm. Är du grymt känsklig ska du under 1000, runt 800 är riktigt tyst, jag kör 500rpm då jag är överkänslig

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddysheddy:

ok jag vet dock inte hur jag kommer in på bios :S

när datorn startar upp (dvs innan du kommit in i windows) så står det hur man kommer in oftast..deleteknappen brukar vara vanligt att det är för att komma in i bios..men om du inte ens vet det så ska du nog inte gå in där o pilla..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...