Inet vinner Årets datorbutik 2011

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Har beställt från Inet 2 gånger och inte fått pingvinstänger, mailade vid andra gången för att försäkra mig om att jag skulle få, en vecka efter jag fått paketet får jag ett mail där dom säger att dom "glömde".

Hatar Inet efter det

Dagens skratt!

Maila Inet för en godis haha.

Permalänk
Medlem

Jag skydde Inet som pesten förr, men de har skärpt till sig ordentligt. Återstår att se hur supporten är när man nu behöver vända sig till den

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Gratulerar Inet!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Jävlar vilket övertag dom har. Grattis!

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Jag röstade också på Inet i år, liksom förra året. Jag tycker dock inte allt är perfekt med inet.

De som stör mig mest:
- Ingen förbannad pingvinstång när man handlar i butiken i Sisjön!!! Vethut!
- Högre priser än andra butiker på prisjakt.
- Jag tycker skillnaden mellan webborders och butikspriser är för stor på vissa varor. De är nog bättre nu kanske men de stör mig ändå.

Men i slutändan så köper jag av dom ändå. Orsaken är:
+ jag bor i närheten av deras butik i Sisjön.
+ Priserna är lite högre men jag får varan direkt när jag har bestämt mig.
+ Om sakerna strular så är de nära till butiken. Det går bra att åka in med en vara som är köpt över nätet också iofs.

Så i slutändan är jag ändå en trogen kund. Kommer fortsätta köpa av dom så länge servicen hänger med. Men jag är priskänslig också, jag betalar inte många kronor extra. Om sakerna finns i lager hos Webbhallen och om de håller 50kr lägre pris så kan jag lika gärna köra någon km extra till centrala Göteborg och hämta upp prylarna där istället. Jag gjorde detta t.ex. när jag köpte nytt grafikkort sist. Inet va då 150kr dyrare. Varför ska jag bjössa på 2st luncher för? De är dessutom Inets jobb att hålla koll så de håller marknadsmässiga priser inte mitt

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

*Räcker glatt upp en hand*
Har varit Inet trogen sedan de låg i Gbgs innerstad INNAN de hette Nya Inet och flyttade til Ringön.
Gjort ngr avstickare till bla. Komplett då Inet inte har haft sakerna inne jag velat ha just då.

Jupp jupp......jag måste hålla med.
Men du har ändå så fel.....läs mitt ovanstående inlägg

Haha, ja. Jag har ett mindre roligt minne av när dom va där i Innerstaden.

Direkt efter skolan så sökte jag jobb hos Inet när de låg där. Mohammed som va servicechef sa att de va inga problem jag skulle få börja där. Detta va nu runt 1997 där runt. Hur som helst, Mohammed sa att jag skulle höra av mig efter hans semester så skulle jag få börja. När jag då ringer på avtalad tid så har chefen på stället anställt någon annan utan Mohammeds involvering. Han va servicechef så man kan ju tycka att chefen inte borde köra över honom. Men surt sa räven. Jag började istället jobba för en konkurrent Lagans datorservice vid Linné istället. Inte så jätte långt ifrån Inet som på den tiden låg vid Vasaplatsen vid Götabergsgatan (om jag nu minns rätt).

Det är än idag min största besvikelse vad gäller Inet. Fast sen gick dom ju i konkurs och startade upp som du nämner som Nya Inet Data och började expandera utav helvete. Ringön, Sisjön osv.. Sisjön är de ställe jag besöker oftast när jag behöver ny skit.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdnanB:

Inet fanboys.. Inet är inte billigast och inte trevligast heller.

Vad spelar det för roll om de inte är billigast? Det är lätt värt 100-200 kr extra för service och ha möjligheten att åka in med delar till deras affär om man bor i Göteborg.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Grattis inet ! ni har bäst service!

Visa signatur

Phenom II B25 @ 2.7ghz , Corsair 2x2gb 667mhz , Seagate 160gb , 3870HD @ 850mhz Core Stock Mem , FSP 400W 85+ Bronze , Ace Ecco 420 Case , Asus M4A78-AM

Permalänk
Skrivet av r.olofsson:

Dagens skratt!

Maila Inet för en godis haha.

Zhrooms verkar reta sig på många saker, Inet o pingvinstångar samt BF3.

Permalänk
Medlem

Har handlat av inet i 4 år. sammanlagt 41 beställningar och alla gånger utom 1 har jag fått varorna inom 24 timmar men det var för att någon på posten hade tagit fel paket så det blev en omväg på 25 mil för det paketet. Den fria frakten och bra priser gör dom till mitt självklara val. Grattis Inet.

Permalänk
Skrivet av scienta:

Frågan är då hur många av de som röstat på inet faktiskt handlat av dem i år.

Fyra gånger än så länge för mig, senast var så nyligen som en vecka sedan

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av stridsvagnen91:

Fyra gånger än så länge för mig, senast var så nyligen som en vecka sedan

Läs om, läs rätt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

tycker att inet ska fira med 300 gb ssd diskar för 1500.kr styck

Permalänk
Medlem

Har tidigare handlat en del på Komplett, men de förlorar numera oftast pga att de saknar fysisk butik (ibland vill man ju ha sakerna direkt) och att de inte har fri frakt om man hämtar sakerna själv nere på Kruthusgatan (Göteborg). Det blir oftast både billigare och snabbare att köpa fraktfritt via Inet eller Dustin. Inet har dessutom ok priser på Blurayskivor, http://www.inet.se/artikel/6706031/verbatim-bd-r-6x-25gb-5p-s... (114kr för 5st), Komplett tar 599kr för 10st Verbatim, och Dustin tar 239kr för 5 st (för Sony). Inte undra på att Bluray för datorer är ganska "ute" i Sverige, med sådana priser köper varenda kotte från Nierle, Wesellcd, etc.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Ah, man är inte så förvånad. Komplett's förfall kan man ju bara instämma i. Dom har klantat sig och varit väldigt stelbenta och styva i korken sista tiden, så där spenderar jag inte en krona till. Så Inet och webhallen får dela på min kaka, spenderar väl 12-15kkr årligen sen många år tillbaka.

GRATTIS INET!

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Avstängd

INET ÄR BÄST!

En äkta affär med kunniga medarbetare. Det räcker att titta på de som tar emot priset. Inga inkvoterade okunniga tjejer och inga brats med rosa skjorta! De är tekniknördar precis som oss andra!

Kommer som under fjolåret att handla allt från Inet! Grattis till priset!

Permalänk

Grattis till Inet. Har handlat 4 datorer och flertal komponenter av dem, röstade dock på CDON iår på grund av deras sjukt schyssta Sweclockers erbjudande som ledde till ett GTX 580 köp. Fan va jag är nöjd över det fortfarande
Go Inet + CDON!

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar prestandadiagrammet.

Har faktiskt under bara några få veckors tid beställt nästan 2 kompletta datorer från Inet.

Permalänk
Medlem

YAY :D, inet<3

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Grattis Släng fram en Corsair Force GT 120gb för under 1300 nu då!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Inet är dom ända som har vettig sortering också (Val av tex socket osv)

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk

blev faktist riktigt besviken av inet denna gån jag bestälde en grejjer för över 5000kr. och jag fick inge godis :(. jag hoppades så hårt på att få trycka i mig lite godis medans man byggde upp nya riggen. men men . jag kommer då alltid handla hoss NI! inet 4 life!

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk

Mina senaste köp är från Inet, Välförtjänt att de vann

Permalänk
Hedersmedlem

handlade på inet för cirka 12 lax, och produkten fungerar över förväntan då jag spelar BF3 på ultra utan någon större ansträngning från datorn, (det hördes inte mycket mer än vad den gjorde i idle) snyggt monterat & packat ger inet 5 utav 5 möjliga dessutom sätter dom lite guld på vardagen genom att skicka en godisstav. den enda butiken jag vet där man kan välja exakt dom delar man vill ska finnas i datorn, finns andra där du kan ändra men inte i lika stor utsträckning som inet då du väljer allt själv, det är det som gör inet inet och att man får en godisstav!

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk

När kommer våra erbjudanden?!

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________