Steelseries gör Steelkeys 6G V2 med röda Cherry MX inför Dreamhack Winter

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Är det någon som är på dreamhack och har testat röda switcharna på 6g bordet?
Jag avbeställde mitt efter att ha klämt på mitt egna med svarta switchar igen, känns väldigt konstigt att inte ha ngn taktil feedback alls, är rädd att det lättare motståndet i röda switcharna inte kommer hjälpa mot det.

Hur menar du, svarta som du använder har ju inte taktik feedback det heller? (förutom ett linjärt motstånd förstås )

(För mig funkar inte svarta alls: trög, seg känsla och liksom "jobbiga" att få ner.. Skulle helt klart vara intressant att prova röda som jämförelse )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Roger W:

Hur menar du, svarta som du använder har ju inte taktik feedback det heller? (förutom ett linjärt motstånd förstås )

(För mig funkar inte svarta alls: trög, seg känsla och liksom "jobbiga" att få ner.. Skulle helt klart vara intressant att prova röda som jämförelse )

Jag har ju inte bara ett tangentbord såklart, sitter med ett trådlöst Qpad MK-80 med bruna switchar också (Heter egentligen Xarmor U9W, men det är samma tillverkare och exakt samma design som på qpad mk-80).

Xarmor: (Fast mitt är trådlöst då)

MK-80:

Permalänk
Medlem

Är de bakgrunds belysning på tangetbordet eller är de bara målat rött bakom?

Permalänk
Inaktiv

För mig var layouten på 6GV2 dealbreakern. Att man har kortat ned högershift och klämt in en extra knapp gör ju att när man inte spelar och skall skriva så missar man garanterat shiftnedslaget innan man har vant sig. Sen ogillar jag också att man har tagit bort vänster windowsknapp. De borde bara ta bort höger windowsknapp för den använder man knappt.

Permalänk

Jag kör med ett Razer BW U just nu men är sugen på att gå över till steelseries. Redan för en vecka sedan så kollade jag in vanliga 6Gv2, men nu med röda så blev jag lite osäker.

Att skriva är jätteskönt på Razers, men själva anledningen till att jag vill gå över till SS istället för Razer är för att Razer's knappar fastnar lite när man spelar (laggar kanske vissa vill säga). De åker inte ner mjukt, det där klicket är jobbigt när man bara vill trycka lätt på en knapp. Dvs, vill man röra sig så lite som möjligt i ett spel så måste man trycka ner hela knappen för att det är ett stopp halvvägs ner och då har knappen fortfarande inte registrerats. Så man måste komma förbi stoppet/klicket och för att komma förbi det måste man ta i (inte mycket) och det resulterar i att man inte kan spamma en knapp för att röra sig lite lite lite åt sidan eller framåt. Man måste trycka ner hela och det resulterar oftast i att man råkar hålla inne knappen istället. Svårt att förklara men hoppas någon förstod mig Så vad skulle ni rekommendera?

I CSS så vill jag kunna röra mig snabbt och väldigt korta sträckor (de som spelat MG förstår vad jag menar). Jag vill kunna trycka ner en knapp utan att något sätter stopp. Det är där jag är lite orolig för 6Gv2 att det är lite för trögt kanske. Men det har ju inget klick/stopp i mitten av nedtrycket. Steelkeys enda nackdel är att det kanske är lite för lätt att trycka ner (inte så troligt) men också att det är fult rött bakom tangenterna. Jag vill ha helsvart eller att bokstäverna lyser. Inte bakom tangenterna. Då blir det ju bara ett jobbigt rutmönster.
Ska man köpa 6Gv2 (vanliga) och hoppas att tangenterna (eller jag) vänjer sig och blir lite mjukare med tiden?

Ett stort problem med Razers BW var att vissa knappar fastnade i varandra. Tryckte man på W kunde ibland E följa med ner. Har 6Gv2 något sådant bekymmer?

Väldigt lång text men jag hoppas någon får tid att skumläsa det i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4D4SS:

Det är där jag är lite orolig för 6Gv2 att det är lite för trögt kanske.

Nja, trögt och trögt: det är motstånd i knappen helt enkelt pga den lite kraftigare fjädern, så man måste "orka" få ner den som man vill. Å andra sidan återfjädrar den kvickt när man väl släpper. Om du testat svarta och kan leva med motståndet i knapparna, så bör de vara riktigt effektiva i spel... Men kanske inte så sköna att spela på. Personligen tycker jag svarta är alldeles för tröga för skrivande, vilket gör att de inte är värda besväret för mig, även om de sannolikt är bra för spelande. Jag skriver för mycket för att göra den avvägningen! (och pallar inte ha två tgb:n inkopplade)

Kan du tänka dig svarta switcharna, så är det värt att kolla din inkorg efter ett mycket prisvärt erbjudande från Inet!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.