Noobigaste ni gjort i wow

Permalänk
Skrivet av A.H.Z:

Det noobigaste jag gjort var förmodligen att jag överhuvud taget testade på spelet.

I agree with you

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Min första karaktär var en hunter...
Och hunter i vanilla behövde ju mana, så jag tog all gear som hade mana.
När jag dingade 60 så var jag en hunter med shaman gear
Sen började jag fatta vad spelet gick ut på lol

Ska aldrig mer spela det spelet, 1 år fri från skiten !
Och jo, jag kan hela grejjen nu med vilken typ av gear alla klasser behöver

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Det första du skrev där är det noobigaste du gjort

hehe

Va fan... jag har noll koll på ally side... och inte fan läser jag något heller.... jag är killen som alltid får kika lite extra när looten droppar... jag har fan ingen aning om vem som droppar vad. Jag menar, va fan ska man sitta och plugga det för? Det lär ju märkas när det droppar... och ja, jag har haft alla möjliga loot addons och skit emellanåt, men orka lägga det på minnet iaf....

Men nu har jag fan läst på lite om patch 4.3.... det blir lättare att dra upp alla mina 70-ish karaktärer till 80

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urre:

Förstår fortfarande inte varför jag levlade hela vägen till 68 som Holy Priest. Först i Vanilla direkt vid launch, sedan i TBC.

Sen var det ju populärt att grinda rep för Thorium Brotherhood ett tag. Jag hakade på och kom en bra bit in på revered, innan jag fattade att det inte fanns särskilt mycket att hämta för en Herb/Alch-kille.

Du är ju INTE en riktig wow nörd..... exalted är exalted är exalted

Skit samma om du får ngt... du är ju exalted

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Medlem

mitt noobigaste var nog när jag börja lira wow och visste inte vad quests va förr nått och bara dödade mobs tills ja vart lvl15 och fatta inte varför det va så segt och fråga en polare som lirat ett tag innan mig om det skulle vara så

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem

Brukar raida med min teleport cape och fishing rod ibland Samt så trodde jag att shockadin var ett viable dps spec tills runt lvl 50

Permalänk

Mina häftigaste noob-minnen involverar ett försök att vid level 8 ta mig från Stormwind till Iron Forge - utan kännedom om Deeprun Tram. Jag lyckades ta mig halvvägs över Burning Steppes innan jag totalfastnade (vid Horde-FPn i norra BS)...

Visa signatur

Intel Core i7-2600K, ASUS P8Z68-V PRO/Gen3, 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz, Gigabyte Geforce GTX 465 1 GB, Corsair Force3 120 GB SSD, Samsung 500 GB HDD, Corsair 600T SE White chassi.
Intel Core i5-2400, ASUS P8H67-V B3, 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz, integrerad grafik, Samsung 500 GB och Western Digital 2TB HDD, Enlight Extreme Gamer chassi.

Permalänk
Medlem

Visste inte man skulle göra corpserun och ressed alltid vid graven och väntade 10min...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kizmoz:

Brukar raida med min teleport cape och fishing rod ibland Samt så trodde jag att shockadin var ett viable dps spec tills runt lvl 50

Teleport cape fanns inte på den tiden shockadin var viable dps. Dock svårt att spela och krävde runt 1k spell power innan man kunde göra någon DPS över huvudtaget. Blev dock nerfad till säsong 3.

EDIT: Noobigaste jag gjort är spela på Frostmane.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

haha när jag spelade för första gången så hade jag hört att man ska logga ut i ett hus så man blir rested, så jag leta på ett hus och när jag hitta de så såg jag att det ble "zzz.." vid porträttet, då trodde jag att man var tvungen att lägga sig i en säng som jag hitta på övervåningen så där låg jag lvl 7 och loggade ut..

Permalänk
Medlem

Lirat i sju år (håna mig inte ) och gjort så många dumheter att det skulle bli en roman men tar den senaste.

Brukar byta mellan två servrar, alliance och horde. Lirade orcdk i fjorden och testade att soloköra instanserna där för att få frostweave cloths. Pratade med en snubbe som lirade på allieservern och skulle hjälpa honom när jag var klar.

Hoppade ur instansen och skulle sälja av mög och byta server. Tänkte alliance redan och droppade ner orcen i alliancenästet, blev mäkta paff när alla npcer flög på mig. Haha.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Känner igen det där. Har också både horde o allies, särskilt i Hellfire peninsula lyckas jag av nån anledning ännu idag bege mig med hordies till Honor hold resp allies till Thrallmar.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Körde igenom TOC25 med en grön yxa på 80 dps när jag satt på bryntroll (retpaladin). Ingen sa till heller.
Det roliga var att jag inte låg på sämst dps .. haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av floddan:

haha när jag spelade för första gången så hade jag hört att man ska logga ut i ett hus så man blir rested, så jag leta på ett hus och när jag hitta de så såg jag att det ble "zzz.." vid porträttet, då trodde jag att man var tvungen att lägga sig i en säng som jag hitta på övervåningen så där låg jag lvl 7 och loggade ut..

hahaha så klockrent.

Kommer ihåg när jag var druid och skulle få vattenformen, visste inte att addons fanns då eller thottbot och sånt. Så slutade med att jag simmade runt flera timmar i vattnet för att lefta efter den saken man behövde för questen.

Permalänk
Medlem

Haha, rolig tråd ^^ Många roliga historier

Tur att man inte spelar det längre

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Det noobigaste jag gjort var nog att köpa cata i tro om att spelet skulle bli bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Det noobigaste jag gjort var nog att köpa cata i tro om att spelet skulle bli bättre.

Fast det blev de ju också

Sen åter till topic.. de flesta här inne beskriver ju sina newbie erfarenheter vilket inte har något att göra med att göra noob saker.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

trodde jag kunde vinna mot en rogue som warlock i vanilla qq

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Det noobigaste man kan göra är väl att installera spelet från början trodde jag?

Permalänk

Ni vet den dära enchanten man kan få i uldum (eller vad det nu hette). När man har fått tillräckligt hög reputation så kan man köpa e enchantment som ger agility och stamina tror jag. Trodde det var en socket och skrev i allchatten, alla typ rage på mig och kalla mig troll. Fick reda av en vänlig själ vad det igentligen var xD. Tyckte det hela var riktigt komiskt.

Permalänk

nej vänta! Det noobigaste jag har gjort var fasen vid lvl 6 som warlock. sprang precis ifrån en murlock med ca 1 hp... jag dota en groda och den döda fasen mig den gjorde ca 2 i damage xD. Sedan dess har mina kompisar retat mig så in i helvete för det. Om ni inte tror mig. Ta och dotta en groda och se hur den kommer att attackera en xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberZaikoo:

nej vänta! Det noobigaste jag har gjort var fasen vid lvl 6 som warlock. sprang precis ifrån en murlock med ca 1 hp... jag dota en groda och den döda fasen mig den gjorde ca 2 i damage xD. Sedan dess har mina kompisar retat mig så in i helvete för det. Om ni inte tror mig. Ta och dotta en groda och se hur den kommer att attackera en xD

Jo för critters attackerar ju......

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Medlem

Lirade ett tag som Melee hunter på lvl 60 i MC/Zg. Hunter + Zin'rokh med en survival build, det var grejjer!

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ll0yd:

Jo för critters attackerar ju......

Skickades från m.sweclockers.com

Om du lägger en DoT eller attackerar men missar så attackerar vissa critters, ja. Eller gjorde iaf.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem

Back in vanilla, när vi progressade i MC, så fanns det nått som hette Dark Rune som var väldigt andvändbart då man på den tiden faktiskt gick oom och va tvungen att använda potions och annat för att få upp manan.

Fick lära mig ganska snart att man INTE ska använda Dark rune när man blivit combatressad med mindre än 1000hp för att få mana.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk

Okej inget jag gjort själv men jag träffade en level 40 hunter som inte hade pet. För han hade skippat den questen för den verkade tråkig. Jag sa åt honom att genast göra den.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ll0yd:

Jo för critters attackerar ju......

Skickades från m.sweclockers.com

Han menar nog grodan i WC om man attackerar den så gör den typ 2-3 damage.

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Skrivet av Fakkahe:

Han menar nog grodan i WC om man attackerar den så gör den typ 2-3 damage.

Det var i skogen utanför SW

Permalänk

Noobigaste ja gjort, spelat skiten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av No.1:

Om du lägger en DoT eller attackerar men missar så attackerar vissa critters, ja. Eller gjorde iaf.

Samma om man fearar. Jag spelade shadow priest, och det hände rätt ofta att det råkade finnas en kackerlacka eller råtta i närheten när man fearade. Ibland upptäckte man då en halv minut senare att någon som man knappt såg attackerade en och gjorde 1 damage..