Permalänk
Medlem

antec kühler h2o 620 kontakt

Kör pnp och har fläktarna kopplat till fläktkontroller. undrar nu vart pump kontakten ska sitta.
Just nu är den kopplad på "cpu_fan" , ska den vara det eller ska man koppla den in på "pwr_fan" på moderkortet?

Jag ställde in ignore på cpu fan speed och cpu fan q-control i bios.

Permalänk
Medlem

Den kan sitta på cpu-fan, det är dock viktigt att du ser till att den får konstant 12 volt. Som du sagt är det bara att stänga av q-fan control för cpu då du inte vill att moderkortet skall styra pumpen.

Det går annars utmärkt att sätta den på pwr-fan som alltid ger 12 volt. Själv kör jag på cpu-fan utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tokigt:

Den kan sitta på cpu-fan, det är dock viktigt att du ser till att den får konstant 12 volt. Som du sagt är det bara att stänga av q-fan control för cpu då du inte vill att moderkortet skall styra pumpen.

Det går annars utmärkt att sätta den på pwr-fan som alltid ger 12 volt. Själv kör jag på cpu-fan utan problem.

det konstiga är, att i bios så kan jag fortf se fläkt RPM för cpu fan fast det inte sitter någon fläkt där överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Sätter jag min på pwr_fan så får jag "cpu fan error" när jag startar datorn. Så jag har den på cpu_fan, men är inte säker på att den kör 12 volt hela tiden. Ända setupalternativ jag hittade om cpu_fan var "monitor", eller "ignore". Är det där?

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp1337:

Sätter jag min på pwr_fan så får jag "cpu fan error" när jag startar datorn. Så jag har den på cpu_fan, men är inte säker på att den kör 12 volt hela tiden. Ända setupalternativ jag hittade om cpu_fan var "monitor", eller "ignore". Är det där?

är inte hundra men dom du kör på pwr_fan och du får cpu fan error meddelande så måste det betyda att du inte ignorat cpu fan, kör ignore på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av sushi84:

det konstiga är, att i bios så kan jag fortf se fläkt RPM för cpu fan fast det inte sitter någon fläkt där överhuvudtaget.

Den rpm du ser är pumpens rotationshastighet, bör ligga runt 1400-1500. Har du det så går pumpen på 12 volt.