Nvidia smyger ut Geforce Drivers 290.36 Beta med ambient occlusion för Skyrim, MW3

Permalänk
Medlem

På tiden att skyrim blev lite snyggare, var inte så jättesnyggt innan

+Bör tilläggas att jag kommer från att ha spelat BF3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

OT: Kanske börjar bli gammal, men hur 10:51 vara EFTER skolan? Det är ju innan lunch...

Några som har haft rätt redan, men jag hade en lektion på 1 timme sedan hade jag inget mer, är så på måndagar fram till jul. Så blir trött av att gå upp på morgonen

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Gillar inte riktigt beta drivrutiner, så hoppas de släpper drivrutinen snarast! Behöver fixen för Arkham City.

Vilket problem i Arkham City syftar du på?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Är det förresten någon annan som upplever ganska kraftiga ryck i bilden i Skyrim efter att ha uppdaterat? Jag hade inte det tidigare, antar att det beror på att ambient occlusion nu är aktiverat.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Är det förresten någon annan som upplever ganska kraftiga ryck i bilden i Skyrim efter att ha uppdaterat? Jag hade inte det tidigare, antar att det beror på att ambient occlusion är på.

Inte så kraftiga, men det är märkbart sämre prestanda. Funderar på att byta tillbaka till tidigare beta-drivrutinerna tillsvidare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Utopolitan:

Vilket problem i Arkham City syftar du på?

DX11 är ospelbart i Arkham City.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

asså jag förstår inte vad folk klagar på hur dåligt skyrim ser ut. Jag tycker att se bergen flera mil bort och se dimman röra sig där borta är bra mkt mer uppskattande än att se realistiskt gräs.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinEdquist:

asså jag förstår inte vad folk klagar på hur dåligt skyrim ser ut. Jag tycker att se bergen flera mil bort och se dimman röra sig där borta är bra mkt mer uppskattande än att se realistiskt gräs.

Agreed.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk

min dator fick BSOD efter jag hade instalerat 290.36 varje gång jag starta datorn med. fick köra i felsäkert läge och byta tillbaks till den tidigare

(Asus GTX570 Cirect CU II)

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Slängde in denna drivrutin idag, har bara test lirat lite Skyrim (ca 45min) än.
Annars har det bara blivit film tittande och lallat med Photoshop.
Men allt har fungerat bra än så länge.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

...
Backar mina drivrutiner från denna.
285.62 --> Grafikdrivrutinen har slutat fungera 130586x10^3,4 ggr per dag.
285.79 --> Fungerar
290.36 --> Se 285.62

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Lite gammal tråd, men tog två bilder från Skyrim med 290.36 och Ambient Occlusion.

Bakdelen och under hästen ser bra ut med svans och hovar som skuggar snyggt. Staketet ser bra ut. Grästuvorna och höbalen ser tyvärr för djävliga ut. Kommer ihåg att jag stängde av det just på grund av grästuvorna. För att göra en bra jämförelse bör man kolla bilderna i fullskärm (1920x1200 helst förstås).

Ambient Occlusion OFF

Ambient Occlusion ON

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Lite gammal tråd, men tog två bilder från Skyrim med 290.36 och Ambient Occlusion.

Bakdelen och under hästen ser bra ut med svans och hovar som skuggar snyggt. Staketet ser bra ut. Grästuvorna och höbalen ser tyvärr för djävliga ut. Kommer ihåg att jag stängde av det just på grund av grästuvorna. För att göra en bra jämförelse bör man kolla bilderna i fullskärm (1920x1200 helst förstås).

Haha! Det såg bajsigt ut. Tack för jämförelsen