Permalänk

Hur stor radiator behöver jag?

Hej alla sweclockare, jag har bestämt mig för att köra vattenkylning i mitt system och är lite osäker på speciellt en punkt, Radiator! vilken storlek jag måste ha för att kyla ned mina komponenter tillräckligt. Jag hade tänkt att modda mitt Define R3 och hade tänkt använda mig av en 64mm tjock 240mm radiator med PnP konfiguration. Kommer det att räcka för min Phenom II x6 (ligger just nu på 4GHZ med en load temp på ca 50 grader och i ca 27 idle , är inte färdig klockad xD ) och mitt HD 6950/6970 som för tillfället är stock men kommer att klockas.

Om det är något mer ni vill veta för att hjälpa mig så säg bara till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin1992:

Hej alla sweclockare, jag har bestämt mig för att köra vattenkylning i mitt system och är lite osäker på speciellt en punkt, Radiator! vilken storlek jag måste ha för att kyla ned mina komponenter tillräckligt. Jag hade tänkt att modda mitt Define R3 och hade tänkt använda mig av en 64mm tjock 240mm radiator med PnP konfiguration. Kommer det att räcka för min Phenom II x6 (ligger just nu på 4GHZ med en load temp på ca 50 grader och i ca 27 idle , är inte färdig klockad xD ) och mitt HD 6950/6970 som för tillfället är stock men kommer att klockas.

Om det är något mer ni vill veta för att hjälpa mig så säg bara till!

PnP gör, vad jag vet (nybörjare här med) inte stor skillnad alls (läs klistrad-tråd överst i denna forumdel ).

Personligen så kommer jag köra på en 240 + 140 rad till en i5 och ett 6950. Bara för att vara på den säkra sidan Har svårt att tro att en enkel 240rad klarar både prolle och grafikkort

Visa signatur

Krusidullen är stulen