Permalänk
Medlem

Bastu i datarummet.

Är det bara jag som får öppna fönsterna efter några timmars spelande?

Jag måste ialelfall ha ett bra luftflöde i chassit då temperaturen har ökat minst 7 grader i rummet efter en bra spel session Detta måste vara den enda nackdelen med att klocka allt som sitter i burken.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

dålig luftcirkulation i hemmet är 10 gånger farligare än utomhus.. luft vägarna kan ta skada av detta. Hade rekommenderat en luftfuktare i hemmet

Permalänk
Medlem

hehe, samma problem hos mig. xD

Permalänk

Det här problemet är du ju inte ensam om

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Kör med öppet fönster även på vintern, klarar inte av när det går över 24~ inomhus.
3skärmar, överklockad dator och en server i mitt rum =D

Har inte använt element i mitt rum sen jag fick egen dator för 10~ år sen =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tur att man bor i en liten lägenhet med stora fönster som läcker värme som ett soll, och en bostadsägare som snålar med värmen. Med datorn av så är tempen på runt 19 grader, med den på är det runt 24-26, perfekt temperatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Tur att man bor i en liten lägenhet med stora fönster som läcker värme som ett soll, och en bostadsägare som snålar med värmen. Med datorn av så är tempen på runt 19 grader, med den på är det runt 24-26, perfekt temperatur

Haha samma här, en dator + 3 skärmar är allt som behövs för att värma upp, elementen är avstängda typ

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Det är inte bara du. Håller med helt och hållet. Jag har aldrig mitt element påslaget i mitt rum, så när jag vaknar är det oftast runt 17 grader i rummet och om jag inte öppnar fönstret så brukar det kunna vara uppåt 32-33 grader när jag går och lägger mig.

Ännu värre blir det när det är riktigt kallt ute och far min sätter fart i kaminen, den ger värme och jag har skorstensstocken synlig i mitt rum. x)

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Det är ju en av de bästa grejjerna sen jag skaffade CF och började spela spel som jag inte gjort på länge, kan ju sitta i kallingar även på vintern

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Det måste vara mycket billigare uppvärmningskostnader med en dator än att köra med värmepanna. Värme + nöje, det är inte illa de.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

bara jag som fryser i mitt rum, till och med i load blir inte ens varmare i rummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

bara jag som fryser i mitt rum, till och med i load blir inte ens varmare i rummet

lol

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

mmm precis när jag bodde i hus (bodde i källaren då fick jag sova i sovsäck (med extra varmt täcke ovanpå) för och kunna sova där nere under vintern sjönk ner till 12 grader som minste och då satt man och spelade cs 1.6 man var lite skakis när man spelade)

annars var det väl max 23 till 30 grader där med element på sommaren (när det var ordentlig högvärme 2009) innan jag gick och la mig (17 till 25 med datorn på bara ^^ har en klocka som kan visa temperatur vid området den står (är just nu i badrummet för att jag ska hålla koll på hur länge jag duschar ^^)

duschar gärna i en halvtimme och sjunger lite till låtar jag minns i huvet om tvättmaskin eller torktumlare är igång där också.

hade en dualcore 1.6 ghz ala pentium och 2 gb ddr2 667 mhz såld av farsan till en tidigare låtsasbrors morsa (jag tog hddn och dvd brännaren skulle jag också ta men den fick dem (var den enda som funkade på min burk som vi hade hemmaX) (hd 3650 512 mb graffe som nu sitter i farsans burk)

kunde klocka kortet duktigt där på sommaren ^^
tror det var nästan maxat på core och den kom upp i 68 grader i furmark med 1600x1200 och allt igångdraget där efter ca 30 minuter innan klockning så var det 48 til 55 grader som max ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Det är samma här. Jag brukar ställa fönstret i horisontell position 30 min/1 h innan jag går och lägger mig, för att kunna sova bra. Datorn duger utmärkt som element, även om den inte är särskilt varm.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

När jag öppnar mitt fönster är det för kallt eftersom jag sitter precis bredvid det, om jag stänger det är det svettigare än sahara i sommartid. Någon?

Permalänk
Medlem

Elementet är alltid avstängt. Fönstret är oftast öppet beroende på hur mycket jag spelar. Mina GTX 580 SLI passar utmärkt som element

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av D00mbr0s:

När jag öppnar mitt fönster är det för kallt eftersom jag sitter precis bredvid det, om jag stänger det är det svettigare än sahara i sommartid. Någon?

1+

Känner igen mig
Mitt rum är cirka 12 m^2 och med datorn i sig. som spottar ur sig värme blir det ganska varmt snabbt när man spelar bf3 Öppnar man däremot fönstret blir det svinkallt om fötter men rumstempen hamnar i alla fall runt normala 20 grader

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Sitter man med stängd dörr är det självklart att det blir varmt där inne. Så öppen dörr och se till att ha ventilation vid fönster. Sedan ska man ha någon utblås fläkt i badrum eller köksfläkt.

Permalänk
Medlem

Har min dator igång nästan hela tiden, håller en helt ok temp i rummet, men när det blir riktigt kallt ute får man tända kaminen

Rummet är på ca 25kvm, men jag har en riktigt kass ytterdörr ut, så där läcker rätt bra med värme ut! :/

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Heh själv sitter jag och storfryser. Har fönster/ventiler stängda och element pådraget till max men det hjälper inte. Vågar inte tänka på hur det blir när den riktiga kylan börjar. Nästan så jag blir sugen på att köra 24/7 folding...