Permalänk
Medlem

Behöver min dator 4 Gb extra ram?

Har ett par 2 gb ram minnen liggandes (tot 4gb, 2x2) som är av samma typ som de som sitter i min dator i sign. Funderar på om jag skulle ha nytta av dessa i spelburken med totalt 8 gb minne istället för 4. Det mest krävande jag gör med datorn är väl att lira BF3. Är rädd för att klockningen blir lidandes med 4x2 ramstickor och att de extra stickorna egentligen inte gör så stor nytta endå. vad säger ni, värt att köra dem i spelburken eller gör det mer nytta att slänga in dem i htpc:n?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Spelburken helt klart. en dator som bara står och spelar film har ingen användning för stora mängder minne, det har man däremot med BF3 där man ofta växlar mellan spel/skrivbord med swappande som följd.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Bara att testa, blir spelburken instabil så får du testa klocka ner gradvis tills den känns stabil. Tror det i värsta fall handlar om 100mhz, vilket inte är så mycket. Du kan ju testa klocka ner endast minnena först