Inkräktar heatsink/fläkt till Noctua NH-U9B SE2 på minnesplatserna?

Permalänk
Medlem

Inkräktar heatsink/fläkt till Noctua NH-U9B SE2 på minnesplatserna?

Hej!

Jag köpte moderkortet MSI Z68A-GD65 igår och planerar nu även på att köpa en fläkt till min kommande i7 2600K.

Fläkten jag tänkte köpa är Noctua NH-U9B SE2 och då är jag lite skraj att denna inkräktar på minnesplatserna på moderkortet.

Jag har sökt på specikikationerna ang. kompabilitet på tillverkarens hemsida och hittar endast att fläkten är fullt kompatibel med MSI Z68A-GD80. (som endast är 0,1 cm större i bredd el dylikt än MSI Z68A-GD65).

Vågar man anta att denna fläkt även skulle fungera till MSI Z68A-GD65? :F

Chassit jag har är Fractal Design Refine R3 XL.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag kör med Low Profile RAM i min burk och det fungerar utmärkt tillsammans med NH-U9B (på ett P67A-GD55). Med höga minnen skulle det blivit komplicerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LundQ:

Jag kör med Low Profile RAM i min burk och det fungerar utmärkt tillsammans med NH-U9B (på ett P67A-GD55). Med höga minnen skulle det blivit komplicerat.

Det var lite det jag anade. Tack

Permalänk
Medlem

Med vanliga minnen hindras du att sätta den med fläktarna så det blåser bakåt. Du kan bara rikta den uppåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Med vanliga minnen hindras du att sätta den med fläktarna så det blåser bakåt. Du kan bara rikta den uppåt.

Det går väl inte att vända fläkten 90 grader? Kunde inte det på min 1366 iaf.
Blåser bakåt eller framåt. På AMD däremot kan man vända dem uppåt om man vill.

Permalänk
Medlem

Gick alldeles utmärkt på 1155 iaf, de två "svängarna" man sätter fast i de fyra skruvarna genom morderkortet går ju att sätta på olika sätt.