Hjälp med vattenkylning! Står att cpu tempen failar!

Permalänk
Medlem

Hjälp med vattenkylning! Står att cpu tempen failar!

Hej! Har precis installerat en Corsair H80 enligt instruktionerna, men när datorn startar igång står det CPU Temp Failure efter ett tag! Fläktarna fungerar och går på full hastighet. Vad kan detta bero på? Strömkontakten är inkopplad likaså och även den lilla 3pinskontakten som kommer från huvudblocket!

Tacksam för svar! Vill inte förstöra min nya I7a

Permalänk
Avstängd

Går pumpen? Låter lite när datorn startas och lite under drift ibland.

Ladda ner Core temp och kolla temperaturerna

Permalänk
Medlem

Hur låter pumpen? Ja hör bara fläktarna! Pumpen har ingen anslutning :S Alltså ja är väldigt osäker om ja vågar ha detta just nu!

För det första märkte jag att jag satt kylaren sidleds så att vattnet antagligen inte nådde cpublocket, så det fixa jag, men nu vill inte ena fläkten gå och det står innan jag ens kommit in på windows: CPU Fan error :S

Är det något från nätagget som ska kopplas in extra till kylningen? När jag förövrigt tittar på kontakten som går från cpublocket till nättaget är det bara två pinnar i kontakten, inte fyra, men det kanske ska vara så?

Permalänk
Skrivet av Louca:

Hur låter pumpen? Ja hör bara fläktarna! Pumpen har ingen anslutning :S Alltså ja är väldigt osäker om ja vågar ha detta just nu!

För det första märkte jag att jag satt kylaren sidleds så att vattnet antagligen inte nådde cpublocket, så det fixa jag, men nu vill inte ena fläkten gå och det står innan jag ens kommit in på windows: CPU Fan error :S

Är det något från nätagget som ska kopplas in extra till kylningen? När jag förövrigt tittar på kontakten som går från cpublocket till nättaget är det bara två pinnar i kontakten, inte fyra, men det kanske ska vara så?

vattnet når blocket hur du än monterar, stäng av datorn öppna sidan och kolla över alla sladdar kan ha missat att sätta in ena fläkten på cpu_fan. har du pumpen kopplad dit så in i bios å ta bort alla fläkt kurvor för cpun då det skadar pumpen att inte ge den konstant 12v.

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem

Hejsan! Jag har kontrollerat och kollat på videor nu! Men jag förstår inte om det fungerar att koppla till CPU - Fan på moderkortet då det på moderkortet finns 4 pinnar för CPU Fan, men endast 3 pinnar från blocket från corsair?

Permalänk

nu vet jag inte hur h80 är uppbyggd men om den är som den h50n jag hade så kopplade man fläktarna separat och inte in i blocket?

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem

Det har löst sig! Det fungerar nu och temperaturen är på ca 25 grader vilket jag är väldigt nöjd med! Tack för svar alla!