Permalänk

EVGA Z68 SLI ATX + Cooler Master V6

Hejsan, snart dax för mig att skaffa hem ett EVGA Z68 SLI ATX moderkort. Och har suttit och tittat på det hur länge som helst, men är något bekymrad över att heatsinken som sitter bredvid CPU:n, är för hög och att jag inte kommer att kunna montera min Cooler Master V6 kylare. Om det är som jag är rädd för, vilken kylare rekommenderar ni för att kunna hålla bra temps på en Intel Core I5 2500K o-klockad? Tänk inte på att hålla ner ljudnivån, då jag mer eller mindre skiter i det. Har 4 st Cooler Master 2000RPMs fläktar och 3st 140mm Corsair fläktar i chassit+ Cooler Master V6 kylare, så det låter redan en hel del Och är nöjd med det ^^

MVH: Pierre

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Avstängd

Om du kommer köra oklockad så kan du ju köra med den vanliga kylarn som kommer med processorn, den e så liten att nog inget tar i den

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Hehe måste bara fråga vad som hände med din förra dator.

Hade du inte tänkt klocka nått alls ? Cdon har ju många fina erbjudande på olika kylare just nu, finns till och med endel vattenkylare vilket är bra om man har snålt om plats på mobot. H100 för exempelvis 750 kr. Om du inte har så stora krav på kylningsförmågan kan du ju annars ta en H60 eller liknande.

Permalänk
Skrivet av WongFeiHung:

Om du kommer köra oklockad så kan du ju köra med den vanliga kylarn som kommer med processorn, den e så liten att nog inget tar i den

Intels orginalkylare känns inte som ett bra val för mig. Så vill hellre ha en ordentlig kylare som har lite bättre prestanda

Skrivet av wazzo:

Hehe måste bara fråga vad som hände med din förra dator.

Hade du inte tänkt klocka nått alls ? Cdon har ju många fina erbjudande på olika kylare just nu, finns till och med endel vattenkylare vilket är bra om man har snålt om plats på mobot. H100 för exempelvis 750 kr. Om du inte har så stora krav på kylningsförmågan kan du ju annars ta en H60 eller liknande.

Vad som hände med min förra dator? Ja du, hade jag vetat det så. Kom en hem en dag från skolan, luktade bränt som bara den i hela lägenheten, Kom in och såg att datorn var avstängd, och kände att det luktade som bara den inne i mitt rum, Öppnade upp datorn och såg att moderkortet hade massa svarta fläckar på sig, och så även grafikkortet. Och allt annat mer eller mindre, Men ändå, det gör inte så mycket, det var en gammal 775 setup med rätt kassa grejer i Så sörjer inte så där jätte mycket H100 känns inte så roligt att montera pga det är en 240mm radiator. Och jag har 360 i toppen. Använder ett Corsair 800D som sagt. Så hade hellre haft en vanlig luftkylare tills jag har råd att skaffa riktigt vattenkylning, asså custom made

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Coolt, du får slänga upp ett projektgalleri när du fixar vattenkylning. Tråkigt med förra datorn, men då har du en anledning att uppgradera ;). Tur att inget brann ner, luktar det fortfarande skumt i rummet ditt? xD Själv väntar jag på en Noctua NH-D14 och det skall bli intressant och se om den går in i mitt coolermaster elite. Annars får jag väll slänga ut det och skaffa ett R3 eller ett Carbide 500R.

Permalänk
Skrivet av wazzo:

Coolt, du får slänga upp ett projektgalleri när du fixar vattenkylning. Tråkigt med förra datorn, men då har du en anledning att uppgradera ;). Tur att inget brann ner, luktar det fortfarande skumt i rummet ditt? xD Själv väntar jag på en Noctua NH-D14 och det skall bli intressant och se om den går in i mitt coolermaster elite. Annars får jag väll slänga ut det och skaffa ett R3 eller ett Carbide 500R.

Självklart kommer jag att slänga upp ett galleri. Kommer upp ett galleri snart ändå, i datorhörns-galleriet. Eftersom ska fixa till lite i rummet. Visst är det tråkigt med det som hände datorn. Om du luktar brännt ännu. Nja luftade ut rummet ett par dagar. Och använde ättika, som jag hällde på ett par tallrikar och la i mitt rum. Så nu luktar det inget alls Noctua NH-140, är den bra? Skulle kanske kolla på den, men byta ut dom fula fläktarna.

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geforce9500gt:

Självklart kommer jag att slänga upp ett galleri. Kommer upp ett galleri snart ändå, i datorhörns-galleriet. Eftersom ska fixa till lite i rummet. Visst är det tråkigt med det som hände datorn. Om du luktar brännt ännu. Nja luftade ut rummet ett par dagar. Och använde ättika, som jag hällde på ett par tallrikar och la i mitt rum. Så nu luktar det inget alls Noctua NH-140, är den bra? Skulle kanske kolla på den, men byta ut dom fula fläktarna.

Hahahah ättika är en klassiker till stinkborttagare. Fläktarna på Nh-D14 är som sagt groteskt fula, men de verkar ha fått folks respekt endå. Tydligen skall de vara skitbra så folk skiter väll i att dem är asfula. Just kylaren i sig skall vara bland de bästa av luftkylare och slår många slutna vattenkylningssystem på fingrarna när det kommer till temp samt ljudvolym. Tror bara att det är H100 samt eventuellt kanske H80 (inte säker) som presterar bättre men till en högre ljudvolym. Du får ju som sagt med en 120 mm samt en 140 mm och du kan säkert hitta på ett sätt att montera en till 120 mm fläkt. Det blir 3 fläktar i PNP, sjukt. Anledningen till att jag köpte en luftkylare istället för slutet vattenkylningssystem är för att det är säkrare samt att det känns som livslängden blir längre. Jag fick min för runt 600 kr, om du hellre vill ha en H100 kan du få en sådan för 760 kr. Finns även noctuas kylare med dubbla 12 cm fläktar för runt 460 kr.