Permalänk
Medlem

Extremt underklockad SB 2600K

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1838840

Någon som kan komma lägre?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv

Ha ha andra försöker sig på världsrekord i att överklocka, men det verkar som du försöker tvärtom.
Varför skulle man vilja underklocka en sådan här diamant?

Permalänk

0.848 - 0.856V

Visa signatur

Intel I7 2600k @ 4,5GHz | Corsair H100 | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 8GB (2x4096MB) CL8
MSI Radeon HD6950 Twin Frozr III 2GB | 2TB Hitachi 7K3000 | Fractal Design Newton R2, 1000W | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Ha ha andra försöker sig på världsrekord i att överklocka, men det verkar som du försöker tvärtom.
Varför skulle man vilja underklocka en sådan här diamant?

Den körde 5900Mhz också. Satt detta var ett tag sedan.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrlangozable:

0.848 - 0.856V

Låg lägst på ~0.600 med en offset på -0.500.
Jag syftade mer på frekvensen faktiskt, inte spänningen

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

"How low can you go..?" ^.^

Lite off-topic men lyckades boota min mobil med 256 mhz (ner ifrån 1ghz).

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Ha ha andra försöker sig på världsrekord i att överklocka, men det verkar som du försöker tvärtom.
Varför skulle man vilja underklocka en sådan här diamant?

Sjukt låg strömförbrukning med hyfsad prestanda (så länge man har flertrådade applikationer).
Dock så drar nog moderkortet så mycket att det inte längre är värt det efter ett tag.

Hur kom du ner i x8 förresten? Min går inte under x16.

Permalänk
Medlem

haha, finns säkert en anledning till det, (hoppas jag i alla fall?) men du verkar lite random om du klockar ner din cpu

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrlangozable:

0.848 - 0.856V

körde min i7 2600k på 0,9volt i stock hastighet

Permalänk
Medlem

Kom ner i 1080Mhz som lägst med min i5 750

http://wse169803.web32.talkactive.net/skoj/uploads/Underklock...

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Hur kom du ner i x8 förresten? Min går inte under x16.

Du är den första som frågar. Resten verkar inte märkt detta

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Du borde kunna droppa FSBn mer?
;D

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Haha, detta var den roligaste tråden på länge:)

Dock så kan jag inte sänka spänningen på min processor i bios, men har kommit ned i 803 mgz med min amd 250 (2 kärnor+2 trådar):)

Snyggt jobbat, och ska se om jag kan komma ned till min surfplattas 2 kärniga processor som har klock på 600 mgz:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Vad brukar den ligga på som stock?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk

Haha Skön tråd såhär på Torsdagskvällen.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Att underklocka surfplattor osv (IOS/Android) är ju dock fusk

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Du är den första som frågar. Resten verkar inte märkt detta

Jodå, orkade bara inte ifrågasätta det För övrigt idlar min 2500K i 1,6GHz på ca 0.872 volt

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

hade varit kul o se vad den presterar i ett pcmark test!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Att underklocka surfplattor osv (IOS/Android) är ju dock fusk

Hehe, lite:D

MEn jag vill ha min dator i samma klock som surfplattan:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

SuperPi 1M tog runt 3 minuter. Så inte särskilt snabbt

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd

hejsan tänkte låna den här tråden lite.... Dock för ett annat syfte.....Jag har just införskaffat en I5 2500k (den är upplåst multippel) men moderkortet jag har stödjer inte att höja Multippeln. . . tänkte mest för skoj skull se om jag får upp den några MHZ bara igenom att höja BLcn frågan är hur mycket man lyckas få upp den via den... Någon som har någon aning. Troligen stödjer inte heller moderkortet men tänkte testa från 100 -> 110 tror ni den höjningen kan göra för mycket på ett asus p8 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=839346

Permalänk
Medlem

Hade velat se benchmarks göras av din i7:a vs en Pentium 3:a med omkring samma klockfrekvens ^^

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Jodå, orkade bara inte ifrågasätta det För övrigt idlar min 2500K i 1,6GHz på ca 0.872 volt

Du kan ha tur. Pll overvoltage disabled, 1 kärna, 54x multi. Kan du boota loggan (Windows)

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

hejsan tänkte låna den här tråden lite.... Dock för ett annat syfte.....Jag har just införskaffat en I5 2500k (den är upplåst multippel) men moderkortet jag har stödjer inte att höja Multippeln. . . tänkte mest för skoj skull se om jag får upp den några MHZ bara igenom att höja BLcn frågan är hur mycket man lyckas få upp den via den... Någon som har någon aning. Troligen stödjer inte heller moderkortet men tänkte testa från 100 -> 110 tror ni den höjningen kan göra för mycket på ett asus p8 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=839346

Öka INTE BCLK

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Öka INTE BCLK

du får gärna utveckla ditt svar lite

frågan är:

Varför?
minnerna lär höja sig det vet jag men det är sånt man får sjustera genom att sänka minnes mulipliern eller nått annat senare

Permalänk
Skrivet av temporyman:

du får gärna utveckla ditt svar lite

frågan är:

Varför?
minnerna lär höja sig det vet jag men det är sånt man får sjustera genom att sänka minnes mulipliern eller nått annat senare

På SB ska du inte ändra baseclock eftersom det i värsta fall kan skada moderkortet och övriga komponenter.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Temp?:P

Visa signatur

i5 2500k / MSI P67A-GD55 / 4gb Corsair xms3 / Radeon 6950 / Xfx 750w / allt istoppat i en låda som kallas Fracal design r3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickard11:

På SB ska du inte ändra baseclock eftersom det i värsta fall kan skada moderkortet och övriga komponenter.

ok förstår , ja det är bara en htpc så den behöver inte alls den frekvensen tänkte mest testa för skoj skull.Jag klockade via BCL på min i7 920 och 960 dom hade åxå blc dock va inte det SB

men är det så illa att hårdiskar och sånt kan bli korrupt då jag är det inte alls värt det

Permalänk
Medlem

Trodde detta var ännu en tråd att svara "Speedstep!" i men detta var lite kul

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Trodde detta var ännu en tråd att svara "Speedstep!" i men detta var lite kul

denna gång kliar sig folk i skallen och undrar istället haha

Visa signatur

Star Citizen ❤