Ny Noctua nh-u12p SE2, temperaturer borde vara lägre?

Permalänk

Ny Noctua nh-u12p SE2, temperaturer borde vara lägre?

Bytte precis ut stockfläkten på i5 2500K till en noctua nh-u12p se2. Temperaturen ligger nu på cirka 35 grader i idle och 55 i load (oklockat). Jag kör 560 TI SLI i ett Fractal Design Define XL. Min polare har samma hårdvara i ett Fractal Design Arc och ligger på 25 grader idle och 50 i load. Var bör jag göra?

Just nu har jag två fläktar fram som inblås och två bak som utblås. Bör jag sätta en fläkt i sidan som inblås för grafikkorten, kan det vara dom som ökar temperaturen på cpun och moderkortet?

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barbaskoen:

Bytte precis ut stockfläkten på i5 2500K till en noctua nh-u12p se2. Temperaturen ligger nu på cirka 35 grader i idle och 55 i load (oklockat). Jag kör 560 TI SLI i ett Fractal Design Define XL. Min polare har samma hårdvara i ett Fractal Design Arc och ligger på 25 grader idle och 50 i load. Var bör jag göra?

Just nu har jag två fläktar fram som inblås och två bak som utblås. Bör jag sätta en fläkt i sidan som inblås för grafikkorten, kan det vara dom som ökar temperaturen på cpun och moderkortet?

Alla har olika temperaturen, arc är också väldigt bra på kylning och det finns olika exemplar av proccesorer vissa är bättre än andra.

Permalänk
Skrivet av simme300:

Alla har olika temperaturen, arc är också väldigt bra på kylning och det finns olika exemplar av proccesorer vissa är bättre än andra.

Okej, är det värt att försöka applicera om kylpastan för att få ner det några grader eller är det bara att acceptera?

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem

55 grader är inga problem, om du vill ha lägre, testa att montera om kylaren

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hej! jag har också en i5 och samma chassie och kylare men bara ett 560 ti oc kort men jag vet inte varför jag får så dåliga temps har monterat om kylaren 2ggr utan resultat. I intelburn test så har jag kommit upp i 71grader på ena kärnan, men kommer upp i 68grader på alla kärnorna något verkar galet. Någon som vet vad det kan vara?