Permalänk
Medlem

Hjälp med moderkortet/grafikkortet?

Hej jag har ett ganska stort problem här och hoppas någon förstår vad som behöver göras/ändras skulle verkligen uppskata det, ska försöka berätta så mycke som möjligt,

förlåt om ja skriver på fel ställe visste inte riktigt vart ja skulle skriva.

Det började för nån månad sen Jag satt och spelade, helt plötsligt så förlora datorn kontakt med skärmen och fläkten på graffikkortet gick upp i 100% , jag försökte starta om datorn och det gick och spela ett tag sen hände det igen. Efter några timmar går det inte starta överhuvud taget, så fort ja tryckte på start knappen gick fläkten upp till 100% direkt och jag fick ingen bild, jag höll på och göra sådär ett antal gånger 50 60 gånger, må va dumt gjort men jag fick det att funka igen utan problem i nån månad.

nu för 3 dagar sen hände det helt plötsligt igen, och jag kommer max till bios ibland om ja har tur innan den stänger av sig, och ibland håller datorn bara på och startar om sig 2-3 gånger helt random.

och idag när jag höll på kopplade nya sladdar testade byta ut lite av extra sladdarna ja fick med, testade koppla ur alla mina 5 av 7 fläktar (självklart inte cpu fläkten) för ja trodde det kunde ha något med strömmen att göra, men det var de inte så ja har kopplat ihop allt som det var igen. och Efter ett par timmar idag så tänkte ja testa formatera datorn, man vet ju aldrig de kunde ju funka om datorn inte skulle förlora kontakt med skärmen hela tiden, jag kom rätt långt ett försök och där jag kunde välja att formatera mina hårddiskar, , dom fanns inte där så ja kunde inte välja nånting, och när ja gick in på bios för att titta fanns dom inte där heller längre, så allt är väldigt konstig, inte har ja bara 1 problem nu utan 2,

kan tillägga att jag gick och testade graffikkortet i min kompis dator för att det va det jag trodde va fel mest med tanke på fläkten som går upp i 100% hela tiden. men den funkade perfekt i hans dator så kan ju nästan utesluta det.

cpu värmen ligger på mellan 65 -80 c hela tiden oftast runt 80c , kan också tillägga att cpu fläkten är lite konstig tror jag, ibland går den väldigt sölig och ibland går den normalt, men det värkar inte spela nån roll för datorn går inte igång ändå,

Någon som har en ide vad som är fel på datorn skulle verkligen uppskatta det, eller vad ja ska göra , eller vad som är trasigt , har börjat fundera på om moderkortet är fel på nu. mvh tony

ja har windows 7 64 bit
i7 950 3.07 ghz
kingston 12 gb ddr3 1600 mhz
moderkort : Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, USB3.0, SATA 6Gb/s, 2xPCI-Ex(2.0)x16, Revision 2.0
elagg : NTRQ 85 bronze, 550-1200w , 14 cm fan

vill tilägga att hårddiskarna testade jag i 2 andra datorer och dom hitta dom inte heller, jag testade en av deras hårddiskar i min dator och min dator funkar heltplötsligt? ja fattar ingenting hur kan detta komma sig

Visa signatur

Do not kill, do not rape, do not steal. These are principles which every man of every faith can embrace!

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr duger inte din rubrik enligt våra regler och jag orkar inte vid denna tid läsa igenom och försöka hitta på nåt utan du får PMa mig eller annan moderator en bättre rubrik så lägger vi in den och öppnar tråden igen.

* Tråd låst enl. §3.1*

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd öppnad igen *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.