Fredagspanelen 26: Intel Ivy Bridge, Geforce GTX 560 Ti 448 och veckans pryl

Permalänk
Medlem

Tittar hellre på det här istället för att kolla på allt annat skit som går på teven!
Lägg inte ner med detta är ni snälla!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Just nu sitter jag bara och väntar på att ZOTAC grafikkortet ska åka i backen haha. Det gungar på rätt rejält ibland. (:

Tänkte inte på det, men det stämmer nu när jag kolla en bit in. Zotac Sports Edition - Ett riktigt stabilt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Jag gillar att panelen börjat bli lång, men ibland känns det faktiskt lite avskräckande och jag skjuter ofta upp det då jag inte kan avvara tiden.
Därför har jag ett förslag:
Skulle ni kunna införa youtubes snabblänkar, kanske de första 10s av era videos? Så man dels kan se vad som kommer diskuteras, men också så man snabbt kan komma till rätt ställe i videon, t.ex. ifall man är ointresserad av vissa delar eller vill återuppta enkelt vid ett senare tillfälle.

Ööhh, klicka dig till youtube-sidan istället för att spela upp videon direkt från sweclockers.com så finns det index där i beskrivningen.

Permalänk

Fick tummen ur att bli medlem då jag reagerade när ni pratade om batteritid på mobiltelefoner. Då slog tanken mig att jag läst något väldigt intressant om detta.

Hänvisar till följande artikel som skriver om bland annat 10 (!! Drömma kan man ju alltid göra, men iallafall) gånger längre batteritid med en annan teknik.

http://www.northwestern.edu/newscenter/stories/2011/11/batter...

Permalänk

Frame Times

Trevlig fredagspanel som vanligt... tack för den.

Angående "frame times" som nämndes lite snabbt så är det en intressant metod för benchmarks som uppmärksammandes för ett tag sen... har inte sett någonting på swec om det förut dock. För den som vill veta mer läs tech reports genomgång:

Lucid's 'smarter vsync' could revolutionize game performance

Introduktion: http://techreport.com/articles.x/21682

Inside the second: A new look at game benchmarking

Detaljer: http://techreport.com/articles.x/21516

Permalänk

1 st backslick + 1 st stickad kofta = 2 sköna snubbar!

Keep it up! Det är väldigt mysigt att titta på Fredagspanelen. Ni gör ett grymt jobb och har humorn på rätt ställe.

Väntar dock fortfarande på "Veckans Cheddar".

Permalänk
Medlem

Ni pratar mycket om att stödja PC marknaden men inget om vår frihet som berövas av dessa smutsiga spellicenser.

Permalänk
Medlem

Alltid lika roligt att se er framföra nyheter, korta absolut inte ner era inslag.
Tycker även frågelådan är en kul grej ni har börjat med.

Hade gärna sett ännu mera video, möjligtvis mer recensioner på diverse prylar.

Permalänk
Avstängd

Lussebullarna är slut å så är dagens panel!

Tack för ett bra och intressant avsnitt! Längtar efter testerna på Athlon x4 631 eller vad prollen heter Emil får pressa prollen till max så vi får se vad den duger till

Haha ''Veckans pryl är en kartong''

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Rätt intressant det där med piratkopieringen. Valve inser verkligen precis vad problemet bakom piratkopiering är. Till skillnad från Ubisoft levererar man tjänster folk vill ha och spel som folk är villiga är betala för. Om valfritt spel från Valve och Ghost Recon blablabla. version 20 kostar 400 kr, vilket kommer folk betala för?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

det kanske blir en irwin bridge sen då om det gör nån skillnad

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om Corsairs vengeance tangentbord på tal om cherry MX red brytare, orkade inte läsa hela tråden så ber om ursäkt ifall det nämnts redan.

Corsair K90

Påminner mycket om det första logitech G15 fast utan display, lite sugen på detta själv, kanske kan bli en recension?

Edit: såg just att ni hade en nyhet om detta för några månader sedan, verkar tagit ett tag & få ut dom till marknaden...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som får problem med synkningen av ljudet en stund in i klippet? bilden är nån sek efter ljudet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellegj:

Ööhh, klicka dig till youtube-sidan istället för att spela upp videon direkt från sweclockers.com så finns det index där i beskrivningen.

Där ser man vad som gömde sig. Då får jag väl ta idén ett steg längre då. En liten länk t.ex. längst nere till höger som syns i 5s och heter nått i stil med "hoppa till nästa segment".

Permalänk
Medlem

Det jag tänkte när jag hörde att ni tänkte bencha med Anno 2070, var att ni kan ju bara bencha grafikkort i det, och inte olika moderkort/processor kombinationer. Eftersom det använder TAGES och varje gång ni byter moderkort till ett nytt moderkort så tar det en registrering. Men kan vara kul att vara i kontakt med Tages kundsupport hela tiden

Permalänk
Medlem

News on Kylartestet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Om fredagspanelen kunde dö ut. Ge oss en summering istället.
Ser dock ingen vettig anledning för fredagspanelerna. Slöseri med tid, när alla nyheter ni talar om redan finns på första sidan på Sweclockers (ni uppdaterar väl kanske 5 gånger om dagen?) Och krävs ju att man tittar på första sidan för att komma åt den videon (då kan man likagärna snabb scrolla och se om man hittar något intressant istället gör att genomlida en video) eller om man går genom youtube.

Och stör mig på era video recensioner, man ser mer av Jonas (eller vad han nu heter) än själva produkten.

Om man nu stör sig på detta så är det ju bara att undvika att kolla? Tycker både videorecensionerna och fredagspanelen är mkt. bra, dessutom ger dessa grejer en lite mer mänsklig aspekt på hela Swec.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

perfekt bakis tv

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Fint att kolla på när man är bakis och jävlig.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Inaktiv

Härligt! 1:21:30 "Det ser förjävligt ut.."

Permalänk
Medlem

"Jäkla sell-outs!!"

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Fint att kolla på när man är bakis och jävlig.

Word. Massor med Word.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

10kr GB på ssd finns (fast inte senaste modelen på ssds)
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=893&o=eg_2741&rev=1#pro...

Permalänk
Medlem

Att det skulle vara coolt att tanka ner filmer/spel och dylikt bland ungdomar tycker jag inte stämmer alls.
Skulle tro att alla(dom flesta iaf) tankar ner för att det är så lättåtkomligt.
Om det tex är en film som man vill se så är det bara att ladda ner den. Man slipper att köpa filmen, eventuellt hyra.
Jag vet inte riktigt hur det ligger till med uthyrning, får man ens låna under 15,16 år?

Om det var nån som sprang runt bland kompisarna och skröt om att han laddade ner filmer så skulle han genast bli rejält icke-cool.
Att tanka ner filmer hör liksom till vardagen, nått man gör varje dag, utan att tänka så värst mycket på det.

När det kommer till spel så onlinespel som Battlefield/COD är det såklart att man köper, för att man vill spela online.(Duh)
Men campaign spel blir det, som sagt i videon, att dom flesta ungdomar laddar ner. Känns väl onödigt att betala för det antar jag.

Men det jag vill säga är att tanka ner torrents inte är nått som är "coolt" så, utan att ungdomarna gör det för lättåtkomligheten. Säkert samma anledning till att dom som tankar ner bland vuxna gör det.

Säger nu inte någonstans att jag tankar ner olagliga grejer, hehe

Isak, 15 this month.

Permalänk
Inaktiv

Kan någon länka mig till den första Fredagspanelen ever? Inte den från 17:e Dec 2010, jag vet att Fredagspanelen har funnits länge tillbaks än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Kan någon länka mig till den första Fredagspanelen ever? Inte den från 17:e Dec 2010, jag vet att Fredagspanelen har funnits länge tillbaks än så.

http://www.youtube.com/watch?v=q1hZdYbZ-QE

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Ubisoft? Dom envisas med sitt patetiska DRM. Jag ägde Assassins Creed men jag kommer aldrig att köpa uppföljarna såvida dom inte är DRMfria!
Att dom låter Far Cry serien spinna vidare fast FC2 eller 3 inte kommer ha något gemensamt med det första spelet känns som ett dåligt steg. En modifierad motor iofs och den immersion som dom kom med var trevlig, men varför ge dessa annars ganska trevliga spel det varumärket? Jag hade köpt det heller om det inte hette Far Cry, båda spelen är bra men har inget med varandra att göra. Det är inget "Cry" med far cry om det inte utvecklas av CryTek imo.

Dessutom är det deras fel att Dark messiah of might and magic är ett medelmåttigt spel. Arkane hade en SDK enligt uppgift redo som ubisoft stoppade, inga fler patchar till den annars mycket trevliga sourcemotorn heller. FFFFFFFFFFFFU Ubisoft!!!!! Ifall Arkane nu har gått med Bethesda så önskar jag dem mycket lycka med en helt ok publiserare.

ok, nu ska jag chilla resten av lördagen ^^

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Super som vanligt. Det enda jag saknade var Skandia direktörernas bravader hos AMD.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Avstängd

jag som trodde ni skulle göra era videos kortare med frågelådan nu GJ! jag vill iaf att dom ska vara längre

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Inaktiv

Danke!