Asus Transformer Prime släpps i början av januari, kostar 5 995 kronor

Permalänk
Skrivet av kol:

Förstår de inte att 11,6 1366x768 är framtiden för surfplattor?

1366x768 är definitivt INTE framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Det är ju inte felaktigt det jag skriver? Jag kanske dock är lite gammal, som tycker att folk födda -90 räknas in som kids.

Gaaaah! Snälla sluta använda ordet "kids" när vi pratar svenska. Jag hatar verkligen de ordet, så sjukt irriterande. Barn är de rätta ordet, BARN!

OnT: Ser mer ut som en leksak för mig också, kan inte hitta ett bra användningsområde som skulle motivera ett köp. Visst, lär vara kul att pilla med.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Otroligt habegär på denna platta, utan 3G är den dock inte intressant. Har haft iPad 1 16gb wifi i runt ett och ett halvt år, och det jag har saknat mest är 3G. Nu börjar den dock kännas rätt sölig överlag och jag är väldigt sugen på att byta. Då jag redan har en SGS2 känns det svårt att motivera en androidplatta, men jag brukar ha rätt lätt för att övertala mig själv.

Blir dock till att vänta på 3G-version, vilket känns enormt surt. Förmodligen kommer den släppas i samma veva som iPad 3 vilket kommer leda till vidare huvudbry. Oh, the harsh life of a nerd!

Kan även kallas i-lands problem.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av karjix:

Kan även kallas i-lands problem.

Vilket är ganska lämpligt när man bor i ett i-land. De människor som startade hela "i-landsproblem"-hysterin var bara folk som var avundssjuka för att vi som växer upp i dag på många sätt har det så mycket bättre än när de växte upp på 30-talet, folk som gnäller om "ja, tänk när jag var liten..." Det ironiska är att gnälla över att folk gnäller över vad de tycker är oväsentligt faktiskt i sig självt är ett i-landsproblem så man kanske inte ska ta dom på allt för mycket allvar.
//Slut på historialektion

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk

Jag fattar inte hur folk kan hylla denna platta/slapptop? Den har ett högt pris jämfört med antagonisten Ipad 2 som smiskar den med snabbare GPU (http://www.anandtech.com/show/5163/asus-eee-pad-transformer-p...) och bättre batterilängd (http://www.anandtech.com/show/5163/asus-eee-pad-transformer-p...).

Jag gillar Android mer än Apple och skulle inte få för mig att köpa en Ios produkt, men att betala så här mycket pengar för en produkt som marknadsförs med ny teknik som samtidigt inte lyckas prestera, det förstår jag inte. Får väl hoppas ICS kommer göra underverk....

Permalänk

Inte tycker jag att den är så dyr. En nylanserad samsung värstingtelefon kostar ju också 6000 och den här är ju inklusive docka antar jag. Samtidigt skulle jag nog hellre lägga pengarna på en riktig notebook eftersom jag för tillfället saknar en sådan och det känns nyttigare.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har svårt att egentligen rättfärdiga prissättningen på tablets. Visst, jag funderar på att köpa en själv... men det är liksom en laptop med försämrad prestanda, försämrat lagringsutrymme och begränsande OS som du kan peta på.
Att de skall kosta mycket mera än en laptop i samma storlek har jag svårt att förstå. Men visst, folk betalar och då är det klart de tar betalt.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Helt klart en trevlig pryl. Android 4.0 verkar bra, men när Asus egna laptops U36sd och U46sv går för 6000 också känns det lite märkligt. Jag menar, de är ju också strömsnåla och portabla, och dessutom betydligt kraftfullare.

Om man läser och surfar mycket kan det vara meningsfullt med en sån här, dock. Pekskärm är ju överlägset till det.

Permalänk
Medlem

Jag antar att de som klagar om priset aldrig skulle få för sig köpte IPhone eller IPad? För man får väll ändå anse att man får mer för pengarna i detta fallet i relation till Apple produkterna?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

jag väntar på bärbara datorer med hologram-pekskärm, som man kan bära runt på som ett armbandsur..

Permalänk
Medlem

Jävligt sugen på en Prime faktiskt, dock lite väl dyr. Men suftplattor i allmänhet är ju ganska dyra.
Är dock mer nyfiken på eee Slide.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anden12:

Att Microsoft inte tänker utveckla Office för Android på ett tag lär väl inte vara till någons stora förvåning, och att de promotar sitt Office365 är väl inte heller konstigt. Av det jag testat i Office365 är det ganska långt ifrån alla funktioner som finns med i jämförelse med riktiga Office-paketet.
Så för min del, speciellt med det angivna priset, lägger jag hellre till någon tusenlapp och köper en ultrabook. Då jag hellre har en fullgod arbetsstation med mig än en halvdann sådan (det var också min poäng med tidigare inlägg, bättre kompatibilitet)

Dessutom svarade jag på frågan hur den lämpar sig bättre för (seriöst) arbete. Inte hurvida arbetet som utförs på dessa är plattformar är seriöst eller ej, det är väl ganska uppenbart att det går att utföra "seriöst" arbete på en androidplatta om jobbet man har stödjer det. Men nästan alla arbeten stödjer en Windowsmiljö.

Vad är "LaTeX-app" för något och hur skulle den kunna ge mig bättre kompatibilitet gentemot Office-paketet på min androidplatta jämfört med Google Docs/Office 365?

Om det du egentligen söker är 100% kompatibilitet med Windows gör det hela frågeställningen överflödig. Själv tvivlar jag dock starkt på att de som har nytta av den här typen av enheter tvunget behöver utnyttja speciella formateringsverktyg och dylikt på resande fot. Du kan faktiskt slutföra arbeten som kräver något extra när du återvänt till ordinarie arbetsplats.

LaTeX finns även som applikation för t ex Android. Självklart har det ingenting med MS Office att göra, men det är närmast ett standardprogram i sin kategori.

Permalänk
Medlem

Skulle den inte lanseras med windows 8?

Annars blir det inget köp.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Jag kommer att importera från USA pga priset.

Det som skulle vara fräckt är att fixa dual boot med windows 8 och android.
Nått säger mig att detta kommer vara möjligt när Microsoft släpper ARM versionen av Windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Otroligt habegär på denna platta, utan 3G är den dock inte intressant. Har haft iPad 1 16gb wifi i runt ett och ett halvt år, och det jag har saknat mest är 3G. Nu börjar den dock kännas rätt sölig överlag och jag är väldigt sugen på att byta. Då jag redan har en SGS2 känns det svårt att motivera en androidplatta, men jag brukar ha rätt lätt för att övertala mig själv.

Blir dock till att vänta på 3G-version, vilket känns enormt surt. Förmodligen kommer den släppas i samma veva som iPad 3 vilket kommer leda till vidare huvudbry. Oh, the harsh life of a nerd!

Wifi-tethering via telefonen då? Jag skulle aldrig i mitt liv betala för dubbla 3g-abonnemang bara för att plattan ska ha sitt eget. Men vi är alla olika I guess

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emerald:

Skulle den inte lanseras med windows 8?

Annars blir det inget köp.

Då hade vi nog fått vänta längre än till januari med tanke på att Windows 8
befinner sig i alphastadiet.

Skulle också vilja ha en transformer promenad med 4gb ram och Windows 8

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Wifi-tethering via telefonen då? Jag skulle aldrig i mitt liv betala för dubbla 3g-abonnemang bara för att plattan ska ha sitt eget. Men vi är alla olika I guess

Det är vi absolut!

Jag tänkte likadant när jag köpte min iPad. Aldrig att jag skulle betala extra för 3g när jag ändå alltid hade telefonen på mig. Det jag dock har upptäckt är att utan 3g försvinner smidigheten med en surfplatta. Visst, det är ingen stor procedur att starta wifi-tethering från mobilen, men en tillräcklig procedur för att man lika gärna ska surfa på mobilen istället. Hemma använder jag i princip alltid paddan för surf, då det är så behändigt att bara plocka upp den och sätta igång, utan den funktionen blir den inte lika praktisk helt enkelt!

Permalänk
Skrivet av Porraz:

Gaaaah! Snälla sluta använda ordet "kids" när vi pratar svenska. Jag hatar verkligen de ordet, så sjukt irriterande. Barn är de rätta ordet, BARN!

kid - Dictionary.com c.1200, "the young of a goat,"
from a Scandinavian source from P.Gmc. *kiðjom (cf. O.H.G. kizzi, Ger. kitze, Dan., Swed. kid).

Permalänk
Konsolgrävare

Har release datumet uppdaterats? eller är det fortfarande början av januari? skulle sitta fint för då fyller man 18 och då kan man ju önska sig denna!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hej.

Du får nog vänta en månad, det finns inga uppgifter om när den släpps i sverige ännu.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av agh39:

Hej.

Du får nog vänta en månad, det finns inga uppgifter om när den släpps i sverige ännu.

Ok tack för snabbt svar

Skrivet av piddee.:

Asus Sverige svarade en kille på facebook med följande svar:

"Hej, Vi satsar på leverans i mitten av januari men som det ser ut just nu så är det tyvärr inte otänkbart att det blir i slutet av januari även för oss. Mvh, ASUS Anders"

Synd många tror att den kommer i början av februari verkar det som

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |