Ingen rusning efter Ultrabooks – sämre försäljning än väntat

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ha ha...:) Det gamla vanliga argumentet --> "Sluta trolla" dyker upp när folk inte har några argument att komma med!:P Att Apple Just Works Out of The Box ja det är inget subjektivt: det är bara att googla på vad folk anser om Apple's funktionalitet, nuff said liksom.:)

Just works out of the box kanske kan stämma, dock är det väldigt svårt att arbeta utanför sagda box. Mac är ju betydligt mer stängt jämfört med möjligheternas PC-värld. Självklart fler möjligheter till fel också, men det finns iaf möjligheter att göra saker utanför allmännyttans box.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

Det är inget argument utan en tillsägelse!
Vad är det för argument att komma med när man tar in personliga åsikter?
Väx upp.

Nu låter du som en säljare:

MacEnkronan:
-"Nej tack jag vill inte ha någon reklam".
Säljare:
-"Detta är ingen reklam, det är hushållsinformation"!!!

:D:P

Skrivet av Videoapan:

Just works out of the box kanske kan stämma, dock är det väldigt svårt att arbeta utanför sagda box. Mac är ju betydligt mer stängt jämfört med möjligheternas PC-värld. Självklart fler möjligheter till fel också, men det finns iaf möjligheter att göra saker utanför allmännyttans box.

Mjo så är det.:) Apple har gjort sig kända för att prioritera funktionaliteten och användarvänligheten hos produkterna i första hand. Och för de som eventuellt känner sig inlåsta så finns ju Windows m.f. operativsystem att tillgå!:) Men nackdelen (risken?) är ju då att man får en (mjuk?)vara som inte fungerar Out of The Box, utan som kanske fungerar, beroende på omständigheterna.:P Man får göra en avvägning som köpare helt enkelt!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Entusiast

Nästa laptop lär bli en Ultrabook eller något liknande. Fast de får se till att sparka ut en generation till med Ivy Bridge först så man slipper HD3000 plus att man får mycket lägre strömförbrukning. Vill ju att nästa laptop ska ha ungefär lika bra batteritid som min gamla.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av LOLmeOUT:

Precis vad jag förväntade mig.

Dom är för dyra för sin prestanda och jag förstår inte i vilket sammanhang man ska ha dom?
På tåget och skriva skolarbeten/surfa? hemma och spela?
skulle inte tro att en "ultrabook" hör hemma i något sammanhang riktigt.
Hemma har man kanske en stationär PRISVÄRD dator sen om man har behovet så har man kanske ett portabelt alternativ.

Dom försöker konkurera med apple om "lyxprodukter" o.s.v men dom som väl köper dessa "lyxprodukter" kollar inte efter prestanda per krona, utan endast efter ett äpple.

Håller med det du säger, de är svårt att konkurrera med Apple när de kommer till "lyxigare" datorer

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Denne evige MacEnkronan! En nyhet finnes icke vars kommentarsflöde ej besudlats av jigantiska [sic] trollerier i detta namn. Jag önskar egentligen inte förebrå snubben, så som man förut förgäves försökt. Jag ämnar dock åt följande ord ägna min stadfästa rätt att i dessa forum lätta mitt tyngda hjärta: Riktigt trist att läsa kommentarer här nu för tiden, hoppar det i framtiden. Beror antingen på att en specifik person gärna, ofta, tråkigt och överallt diskuterar en och samma hjärtefråga, eller så gör det inte det. Lämnar det öppet. Nivån här skulle hur som onekligen höjas ett par snäpp om denna högst eventuella person skulle anstränga sig lite för att kanalisera sin omåttliga glädje i något för andra mer intressant än små gula ansikten. Som bekräftas av att denna kommentar främst syftar till att offentliggöra skribentens sinnesstämning så kan det onekligen hända att man vill gestalta sitt innersta i skrift på något vis. Men även om emoticoner är najs så kan man då för allas trevnad använda formuleringar som utmanar på ett intellektuellt plan när man delar med sig av all dynga from within, som det kallas. En stilla vädjan till övriga kamrater: Mata inte trollen med mat de förstår hur man äter!

Permalänk

Byter till en ux31 just pga upplösningen på skärmen, byter ut min acer tz1810.
Beställer snart tänkte bara se om någon annan annonser ut med lika högupplöst skärm annars blir det en asus.

Permalänk
Skrivet av anon115964:

Denne evige MacEnkronan! En nyhet finnes icke vars kommentarsflöde ej besudlats av jigantiska [sic] trollerier i detta namn. Jag önskar egentligen inte förebrå snubben, så som man förut förgäves försökt. Jag ämnar dock åt följande ord ägna min stadfästa rätt att i dessa forum lätta mitt tyngda hjärta: Riktigt trist att läsa kommentarer här nu för tiden, hoppar det i framtiden. Beror antingen på att en specifik person gärna, ofta, tråkigt och överallt diskuterar en och samma hjärtefråga, eller så gör det inte det. Lämnar det öppet. Nivån här skulle hur som onekligen höjas ett par snäpp om denna högst eventuella person skulle anstränga sig lite för att kanalisera sin omåttliga glädje i något för andra mer intressant än små gula ansikten. Som bekräftas av att denna kommentar främst syftar till att offentliggöra skribentens sinnesstämning så kan det onekligen hända att man vill gestalta sitt innersta i skrift på något vis. Men även om emoticoner är najs så kan man då för allas trevnad använda formuleringar som utmanar på ett intellektuellt plan när man delar med sig av all dynga from within, som det kallas. En stilla vädjan till övriga kamrater: Mata inte trollen med mat de förstår hur man äter!

Mycket ord. Lite punkter. Konstiga alliterationer. Mystisk meningsbyggnad.
Ville du ha nåt relevant sagt?

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk

hellre tjock och kraftull än platt och klen !

Permalänk

Jag har alltid gillat ultraportabla laptops och gillar UltraBook-konceptet stenhårt. Är verkligen intresserad av en UltraBook i storleken 11.6-12.1"och max 1.1 kg, min nästa dator kommer garanterat bli en sådan. Men tyvärr så har de tillgängliga respektive alternativen brister som gör att jag avvaktar.

Samsung 900X1B har för liten hårddisk. Hur kan man ens komma på tanken att försöka sälja en laptop med ynka 64 GB? OK ifall det rörde sig om en valfri modell i segmentet, men när det inte finns några alternativ? Samsung Sverige måste ha haft lite "otur" när de tänkte ut sin marknadsstrategi och bara tog hem varianten med 64 GB SSD... Hoppas på bättring nu 2012.

Asus UX21 gillar jag inte tangentbordet på, har svårt att tro att jag skulle kunna vänja mig vid den extremt korta slaglängden. Jag har nog svårt med chiclet-tangenter... Dessutom har den glossy skärm!

Permalänk
Medlem

Vad ska man med en ultrabook till när man kan köpa originalet istället?

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Vad ska man med en ultrabook till när man kan köpa originalet istället?

En del gillar Windows 7, andra gillar Lejon men jag tror vi alla kan enas om att valfrihet bara är av godo.

Överväger att köpa en Air 11" och installera Win7 på den, dom är riktigt fina.

Permalänk
Medlem

Men är det någon som vet ljud nivån på ultrabook? Mac har ju alltid varit extrem tyst.
Jag funderar på en ultrabook annars...

Visa signatur

:D