Överklockning av en i5 2500k på ASUS P8P67 pro rev 3.1

Permalänk
Medlem

Överklockning av en i5 2500k på ASUS P8P67 pro rev 3.1

Hej.
Jag är väldigt ny inom detta med överklockning, har aldrig behövt det men fick för mig att ja ville testa att klocka till 4,5 nu i alla fall.

Följde en guide på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=WMZoWOpry40
och allt fungerar skitbra utan spel redan vid 1.325V i Vcore men såfort ja ska spela Starcraft 2 så får ja Bluescreen efter andra matchen varje gång? ökade då långsamt för att se om det ändrade sig men samma sak ända upp till 1,35V i Vcore.

Har kört IntelBurn Test för att se om det är stabilt då min polare som kan detta lite gjorde det med sin dator som är exakt samma saker i förutom att han har värre grafikkort och sämre nätagg och hanns fungerar felfritt vid 1.33v rakt igenom med spel, vanlig användning och andra tyngre program.

Jag har:

i5 2500k
Corsair H50 (P&P)
Asus P8P67 pro rev 3.1
Gigabyte GTX460 OC
Corsair vengeance 2*4Gb CL9 1600Mhz
Intel SSD 510 120GB
Corsair TX750W (det gamla icke modulära)

har gjort precis som han sa i guiden och ändrat volten för att se om ja får annat resultat som polaren sa till mig... Finns det någon som vet på rak arm vad ja kan ändra för att fixa detta problem eller behövs det mer fakta? hörde någonstans att det kunde vara något med volten på minnena.

Tack på förhand
//DeXteR^

Permalänk
Medlem

Alla proccessorer har olika förutsättningar för överklockning, vissa klockar till 4.5GHz väldigt lätt medans det finns vissa som går trögare och en del går inte alls. Förmodligen har din polare fått en väldigt bra batch om han den är "stabil" redan vid 1.325V i spänning.

Prova höjja volten tills det går helt enkelt, hög med 0.05 varje gång tills du inte får bluescreen längre, det är ingen fara att kräma på mer om du håller dig inom rimliga temperaturer, runt 70+ i load tycker jag personligen gränsen går vid.
Dock bör du inte gå över 1.4V.