AHCI-mode med SSD, hur gör man "hot plug"

Permalänk
Medlem

AHCI-mode med SSD, hur gör man "hot plug"

Hallå, har beställt ett moderkort, eller egentligen ett helt datorpaket som jag ska bygga ihop men när jag läser på tillverkarens hemsida (MSI) står detta:

"While you set up SSD with AHCI mode, for performance and stability, we suggest you enable hot plug for better system running."

Jag har även köpte en SSD disk som jag tänkte köra iaf operativsystemet på, men vad innebär detta? Hur ska jag hot plugga in ssd eller va, fattar ingenting!
Här är länken till sidan:
http://www.msi.com/product/mb/Z68A-GD65--G3-.html

Visa signatur

under uppbyggnad
----------------------------
Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz | Asus GTX570 | Fractal Design Define R3 | XFX 650W Core Edition | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE LP | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair SSD 120GB Force GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueAce:

Hallå, har beställt ett moderkort, eller egentligen ett helt datorpaket som jag ska bygga ihop men när jag läser på tillverkarens hemsida (MSI) står detta:

"While you set up SSD with AHCI mode, for performance and stability, we suggest you enable hot plug for better system running."

Jag har även köpte en SSD disk som jag tänkte köra iaf operativsystemet på, men vad innebär detta? Hur ska jag hot plugga in ssd eller va, fattar ingenting!
Här är länken till sidan:
http://www.msi.com/product/mb/Z68A-GD65--G3-.html

Hot plug borde ju menas med "Hotswap".

Finns tusen o tusens av trådar med just det moderkortet och ssd problem.
Hade väl rekommenderat dig till ett annat moderbord.
Nån direkt rekommendation vore väl Nån av Asus lr Gigabytes lite högre prisklasser. Och Googla produktnamnet tillsammans med SSD och se om någon annan har problem.

Permalänk
Medlem

Aj, jäklar ja... Blev rekommederad detta kort, hade valt ett asus innna, dammit!
Ska försöka luska ut något då!

Visa signatur

under uppbyggnad
----------------------------
Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz | Asus GTX570 | Fractal Design Define R3 | XFX 650W Core Edition | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE LP | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair SSD 120GB Force GT

Permalänk
Inaktiv

Uhm gå in i BIOS och sen är de i "Settings" till vänster. 3 eller 4 raden står de nå Integrated bla bla. Sen 3 raden neråt står det någonting.

Men du hittar de lätt där i alla fall.
Om du inte hittar kan jag kolla i bios och guida dig.

Permalänk
Skrivet av BlueAce:

Hallå, har beställt ett moderkort, eller egentligen ett helt datorpaket som jag ska bygga ihop men när jag läser på tillverkarens hemsida (MSI) står detta:

"While you set up SSD with AHCI mode, for performance and stability, we suggest you enable hot plug for better system running."

Jag har även köpte en SSD disk som jag tänkte köra iaf operativsystemet på, men vad innebär detta? Hur ska jag hot plugga in ssd eller va, fattar ingenting!
Här är länken till sidan:
http://www.msi.com/product/mb/Z68A-GD65--G3-.html

Nej, du skall bara ändra en inställning i BIOS/UEFI.

Visa signatur

~Pelle~