Radeon HD 7000-serien dyker upp i bärbara datorer från HP och Asus

Permalänk
Melding Plague

Radeon HD 7000-serien dyker upp i bärbara datorer från HP och Asus

I januari lanserar AMD nya grafikprocessorer i 28 nanometer. HP och Asus går händelserna i förväg med bärbara datorer som är utrustade med grafikdelar ur Radeon HD 7000-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Intressant, kanske det blir inköp av ny bärbar också då när väl 7970m kommer.

Permalänk

7000 serien + ivy bridge i vår. kommer bli perfekt att skaffa ny bärbar

Permalänk
Medlem

Satan i gatan, hoppas bara att den kan prestera som iaf ett 6870.
För när en laptop kan dra upp dom flesta spel på High så kommer intresset skjuta i höjden!

Permalänk
Medlem

Vad är det för källa på att Seymour bara är en krympt Caicos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

7000 serien + ivy bridge i vår. kommer bli perfekt att skaffa ny bärbar

Eller alternativt Kepler + ivy bridge stationär i vår

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Eller alternativt Kepler + ivy bridge stationär i vår

Senaste uppgifterna tyder på att kepler först är redo för release till hösten. Hade kepler släppt i vår så hade jag också satsat på det.

Permalänk
Medlem

En uppdaterad Samsung Chronos med Ivy Bridge och HD7-kretsar vore ju inte fel. Kanske blir till att vänta någon månad extra innan jag köper en ny laptop.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Senaste uppgifterna tyder på att kepler först är redo för release till hösten. Hade kepler släppt i vår så hade jag också satsat på det.

Eller till och med Q1 2013...

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Zeuxlarsson:

Senaste uppgifterna tyder på att kepler först är redo för release till hösten. Hade kepler släppt i vår så hade jag också satsat på det.

Kepler kommer i mars-april.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Kepler kommer i mars-april.

Rykten florerar överallt men om självaste redaktörer tror på mars-april så blir man ju osäker om man ska köra på 7970 i Januari eller vänta.

Permalänk
Medlem

Ryktades det inte om att de nya grafikkorten skulle visas upp igår?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Kepler kommer i mars-april.

RYKTAS att komma i Mars-April dock kan man ju undra om det gäller en papperslansering eller att man faktiskt (men en enorm potion tur) kan fåtag i korten då (om ryktena stämmer alltså)?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Tumnus:

RYKTAS att komma i Mars-April dock kan man ju undra om det gäller en papperslansering eller att man faktiskt (men en enorm potion tur) kan fåtag i korten då (om ryktena stämmer alltså)?

Fast jag sprider inte rykten, mars-april är vad som står i Nvidias planering. Om de lyckas hålla schemat eller inte är däremot en annan sak.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Låter fint! Hoppas deras drivers inte spökar som de har gjort med en del utav Radeons serier .. Men om de lyckas med drivers så tror jag det blir awesome!

Visa signatur

GPU: AORUS GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G | CPU: Intel Core i7-6700k 4.0 GHz| RAM: HyperX 16 GB 2133 MHz| PCB: MSI Z170A-S02| PSU: EVGA Supernova G2 750 W | Monitor: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS| Hörlurar: AKG K7XX | Mick: ModMic v5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Rykten florerar överallt men om självaste redaktörer tror på mars-april så blir man ju osäker om man ska köra på 7970 i Januari eller vänta.

Skrivet av Andreas D:

Fast jag sprider inte rykten, mars-april är vad som står i Nvidias planering. Om de lyckas hålla schemat eller inte är däremot en annan sak.

Det är sant det du säger, att Kepler-arkitekturen lanseras i mars-april. Det som det däremot har ryktats om är att keplers toppsegment kommer att lanseras Q3 2012 eller till och med Q1 2013 för absoluta toppkortet.

När jag ändå har dig på tråden här så undrar jag vad som blev av nyheterna om 7000-serien som skulle släppas av AMD den 5e? Hört något mer?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av blagi:

Det är sant det du säger, att Kepler-arkitekturen lanseras i mars-april. Det som det däremot har ryktats om är att keplers toppsegment kommer att lanseras Q3 2012 eller till och med Q1 2013.

När jag ändå har dig på tråden här så undrar jag vad som blev av nyheterna om 7000-serien som skulle släppas av AMD den 5e?

Vi har tyvärr sekretessavtal att hålla. Får vänta på att kineserna läcker.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Vi har tyvärr sekretessavtal att hålla. Får vänta på att kineserna läcker.

Dont ever ask a chinese to keep a hardware secret.

Permalänk
Skrivet av blagi:

Det är sant det du säger, att Kepler-arkitekturen lanseras i mars-april. Det som det däremot har ryktats om är att keplers toppsegment kommer att lanseras Q3 2012 eller till och med Q1 2013 för absoluta toppkortet.

När jag ändå har dig på tråden här så undrar jag vad som blev av nyheterna om 7000-serien som skulle släppas av AMD den 5e? Hört något mer?

Vilken 5:e? januari?

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Vilken 5:e? januari?

Dec Information skulle då släppas enligt förra fredagspanelen eller frågelådan

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

min gissningar har hela tiden varit att HD7700m kommer gå om HD7700-serien. Dvs mobila varianten går om desktopvarianten. Det säger isf en del om hur lite det satsas på mellansegmenten för desktop datorer i allmänhet.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Vi har tyvärr sekretessavtal att hålla. Får vänta på att kineserna läcker.

Menne!
Ibland är det störande med NDA...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

min gissningar har hela tiden varit att HD7700m kommer gå om HD7700-serien. Dvs mobila varianten går om desktopvarianten. Det säger isf en del om hur lite det satsas på mellansegmenten för desktop datorer i allmänhet.

Du kommer ha fel, all information vi har säger emot allt du sagt i ämnet hittills.

Permalänk
Medlem

Någon som har riktig info av verklig erfarenhet om hur AMD drivisar är på den mobila sidan i nuläget, jag har själv haft taskig upplevelse men det är historia idag, därför valde jag en ASUS ROG med Nvidia nu sist, vet inte om jag vill hoppa på AMD/Ati på den mobila sidan. Nu menar jag på de högre nivåerna av grafikkort och inte surf datorer.

Jag rör på mig mycket samtidigt som jag vill kunna lira de senaste spelen, så kommentarer om att jag ska köpa en dator för 10000kr som är snabbare än en Laptop för 14 - 17000kr är helt ointressant för mig.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Någon som har riktig info av verklig erfarenhet om hur AMD drivisar är på den mobila sidan i nuläget, jag har själv haft taskig upplevelse men det är historia idag, därför valde jag en ASUS ROG med Nvidia nu sist, vet inte om jag vill hoppa på AMD/Ati på den mobila sidan. Nu menar jag på de högre nivåerna av grafikkort och inte surf datorer.

Jag rör på mig mycket samtidigt som jag vill kunna lira de senaste spelen, så kommentarer om att jag ska köpa en dator för 10000kr som är snabbare än en Laptop för 14 - 17000kr är helt ointressant för mig.

Jag har haft ATI mobility de senaste 3 åren och de är väldigt stabila.

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Dont ever ask a chinese to keep a hardware secret.

Eller att de kopierar din hemlighet.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk

Hur ser prestandan ut jämfört med desktop varianterna? och hur stor är skillnaden mot föregående generationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Du kommer ha fel, all information vi har säger emot allt du sagt i ämnet hittills.

Kanske... Kanske inte. Vad gör dig så övertygad? Har jag missat något nytt?
Allt tyder på att 7700m kommer va ny arkitektur, medan hd7700-seriens desktop modeller kommer vara omdöpta hd6700. Det skulle väl möjligen va om 7700-serien (desktop) kommer vara omdöpta typ 6850-6970. Då kommer jag antagligen ha fel.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...