Art Lebedev släpper nya skärmtangentbord under 2012

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sozage:

Den sista bilden med 6 knappar är de stor vill ha faktor !

Men inte för 2550 kr exkl moms

Permalänk
Medlem

Upplyst tangentbord, Sony Vaio.

Det lyser bara under tangenterna. Inte igenom dom. Även dom som lyser igen är ju jäkligt onödiga, du måste ju flytta på händerna för att se var knapparna är.

Lebedevs däremot kan ändra tecken på tangenterna. Det är som att jämföra äpplen med kaniner. Lär dig rätt fingersättning, det har du så mycket mer nytta av. Visst, du måste flytta på tassarna där oxå men då handlar det om en helt annan layout som du har under tangenterna och då är det en annan sak.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Skärmen lyser tyvärr inte upp tangenterna tillräckligt mycket om man sitter i helmörker och spelar ett lite mörkare spel :S

Är en otroligt van datoranvändare och har spelat över 2k starcraft-matcher, men missar fortfarande många hotkeys tyvärr, och när man inte kan kolla ned och se exakt var man är utan måste testa sig fram så blir det otroligt klumpigt och man tappar värdefulla sekunder

En vanlig person kan lära sig ordentlig fingersättning och att skriva utan att titta på tangenterna med 5h träning. Du har spelat 2000 matcher Starcraft och har fortfarande inte lärt dig några fåtal hot keys?

Permalänk
Medlem

knapparna skulle behöft vara snyggare från sidorna ny så ser man plastkanter... detta i sin tur gör att man inte ser skärmarna. Cool ide skulle vara nice med ett mekaniskt tangentbord med makroknappar som hade skärmar på sig

Permalänk

Upplyst tangentbord fyller inte så stor funktion för min del, och behöver inte specialinställla vad som ska stå på en knapp - kan ändå skriva utan att titta på skrivbordet, kan skriva med blanka tangenter, så vad ska man med detta till?

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Häftiga produkter, men häftigare priser...

3600kr exkl moms för Optimus Aux. För den summan kan man få en bärbar dator, eller en TV, eller ...
Hade den kostat under tusenlappen hade jag kunna tänka mig en.

Permalänk
Skrivet av fläsklägg:

Är herrn måhända efterbliven? En vanlig person kan lära sig ordentlig fingersättning och att skriva utan att titta på tangenterna med 5h träning.

Själv har jag inte lärt mig det på 17 år så jag är nog efterbliven. Jag bara undrar, kan du utfärda ett skriftligt intyg?

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Skrivet av fläsklägg:

Är herrn måhända efterbliven? En vanlig person kan lära sig ordentlig fingersättning och att skriva utan att titta på tangenterna med 5h träning. Du har spelat 2000 matcher Starcraft och har fortfarande inte lärt dig några fåtal hot keys?

Haha. Jag skriver nog ganska mycket snabbare än dig, och min fingerteknik är nog lite finare än din. Men när man spelar sc2, är småsvettig om fingrarna, stressad samt spelar i nästan 200 apm så är det inte lika lätt att trycka F2+F1+BT utan att hamna snett. Att trycka hotkeys är inga problem, men om man ska göra över tusen klick per game så är det inte ovanligt att hamna fel någon gång och tvingas titta ned på tangentbordet.

Men men 5h räcker nog som du säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Är herrn måhända efterbliven? En vanlig person kan lära sig ordentlig fingersättning och att skriva utan att titta på tangenterna med 5h träning. Du har spelat 2000 matcher Starcraft och har fortfarande inte lärt dig några fåtal hot keys?

Det är snarare det att man fumlar med knapparna än att man int vet var de är. Nu vet int jag om du spelar det, på vilken nivå du är eller hur mycket du vet om spelet men missar man en tangent (med 100-150 apm) och måst börja rätta upp det problemet när du har massvis med annat att göra så är du rätt fuckad. Du kalla honom efterbliven vilket är ett för starkt ord i det här fallet men jag känner igen det han skriver

Ot: det sku va jävligt pimp att ha ett sånt men jag vet int själv om jag sku trivas med det
Det sku va rätt surt om man går och sumpar det med Pepsi eller nåt, liksom ett svindyrt tangentbord och en läsk åt helvete ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Skrivet av beatles-3122:

Själv har jag inte lärt mig det på 17 år så jag är nog efterbliven. Jag bara undrar, kan du utfärda ett skriftligt intyg?

Helt klart. Går det bra med post?

Skrivet av m1n1h0p:

Haha. Jag skriver nog ganska mycket snabbare än dig, och min fingerteknik är nog lite finare än din. Men när man spelar sc2, är småsvettig om fingrarna, stressad samt spelar i nästan 200 apm så är det inte lika lätt att trycka F2+F1+BT utan att hamna snett. Att trycka hotkeys är inga problem, men om man ska göra över tusen klick per game så är det inte ovanligt att hamna fel någon gång och tvingas titta ned på tangentbordet.

Men men 5h räcker nog som du säger
http://www.youtube.com/watch?v=MVEvwNbeK6I

På så vis. Kan förstå att man kan tappa fästet om man spammar klick som en galning fram och tillbaka. Vid vanlig textinmatning så ser jag däremot ingen anledning till att inte lära sig ordentlig fattning. Det tar inte lång tid och man sparar massa tid och besvär av att inte behöva titta på tangenterna. Trodde alla som var aktiva på Sweclockers hade insett det.

Permalänk
Medlem

Och folk sa att iPad är en onödig sak ... Skämt å sido, detta är en riktigt fräsig produkt, men priset är tyvärr lite för högt. Hade kunnat tänka mig den minsta modellen om den kostade 1000 kronor mindre.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Inte bra för ögonen att spela i ett mörkt rum

Hur är det dåligt?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

kan tänka mig att det finns vissa specialtillämpningar som ljud/video redigering eller 3d modellering där dessa kan komma till pass ...annars bara onödigt dyr penisförlängare ...även om tekniken i sig är lite småcool.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Skärmen lyser tyvärr inte upp tangenterna tillräckligt mycket om man sitter i helmörker och spelar ett lite mörkare spel :S

Är en otroligt van datoranvändare och har spelat över 2k starcraft-matcher, men missar fortfarande många hotkeys tyvärr, och när man inte kan kolla ned och se exakt var man är utan måste testa sig fram så blir det otroligt klumpigt och man tappar värdefulla sekunder

Ett förslag är att testa en lite bättre h-ips skärm om du vill ha lite mer färgstyrka. Kanske verkar dyrt men nog lyser det upp rummet allt! ^^

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Att varje enskild tangent kan ändra bild är kanske inte direkt meningslös, men jag har svårt att se ett syfte för det för oss vanliga dödliga. Och även om man skulle kunna hitta ett användningsområde för det tror jag att prislappen blir svår att argumentera emot!

Däremot gillade jag den avlånga displayen under F-tangenterna! Visar väder, temps, inkorg och annat matnyttigt.

Permalänk
Medlem

Fick mig av någon anledning att tänka på gamla hemdatorn ZX Spectrum:

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Skrivet av fläsklägg:

På så vis. Kan förstå att man kan tappa fästet om man spammar klick som en galning fram och tillbaka. Vid vanlig textinmatning så ser jag däremot ingen anledning till att inte lära sig ordentlig fattning. Det tar inte lång tid och man sparar massa tid och besvär av att inte behöva titta på tangenterna. Trodde alla som var aktiva på Sweclockers hade insett det.

Nej självklart behöver man inget lyse när man skriver som vanligt, men att spamma mellan F-tangenterna och V/B/N fram och tillbaka är inte helt lätt om man inte verkligen sitter 14h om dagen som koreanerna och nöter, för oss andra dödliga hjälper ett upplysbart tangentbord rejält

Skrivet av mistard:

Ett förslag är att testa en lite bättre h-ips skärm om du vill ha lite mer färgstyrka. Kanske verkar dyrt men nog lyser det upp rummet allt! ^^

Hehe, får kolla på det nästa gång det blir skärmbyte

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad alla klagar över. Tror knappast de designar produkter som är till för stora massan, utan åt folk med mycket stålar och starkt prylintresse. Personligen tycker jag detta är en bättre investering än många andra extrema datorprodukter, Asus Mars 2 som ett exempel.

Om jag hade varit singel med jobbet jag har nu hade jag faktiskt övervägt inköpet..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Ehh orka med priserna! Blir bara irriterad att jag inte har dom stålarna!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Det är ju bara den fetaste modellen som är intressant, det andra kan ju kvitta

Men man skulle ju vilja känna på det innan man köper, så man vet om det går att använda öht...

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Hur är det dåligt?

Det är väldigt ansträngande för ögonen att sitta och kolla på en ljus skärm i ett annars mörkt rum. Man får nog inga permanenta skador, men vem vill ha ont i ögat liksom ? Nä man ska alltid ha en annan ljuskälla i rummen om man kollar på en skärm.

Källa: Egen erfarenhet

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo