Toshiba släpper Satellite Z830 – företagets första Ultrabook

Permalänk

Ser ut som en laptop från 2003 bara att den är tunn.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jävligt schjysst!

Synd bara att loggan är rätt stor.

Permalänk
Medlem

Syrran har en Toshiba M70, känns väldigt gedigen och kvalitet rakt igenom, det enda störade är att Alt Gr är på fel ställe på den, det är det inte på denna (även om det bara står Alt)...bra!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Ser verkligen ut som en arbetes laptop, gillar det.

Permalänk

Trevligt med en Ultrabook som har full stora portar. Ledsnade på adapterheaven den tid man körde mac. Och glömde man den eländiga adaptern hemma så fick man hoppas att man antingen kunde låna en adapter eller en dator så man kunde köra presentationer på projektor.

Och iom att man ändå har minst en dator till så känns det för min del inte som en deal-breaker att man tappar lite upplösning och några MHz på CPU om jag för detta kan slippa 750 adaptrar! Sen ser det ut som att anslutningen till laddaren är lite kraftigare på denna än ASUS.. nästan så man undrar om ASUS laddaranslutning kommer gå sönder om man nyser

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Apple's macbooks är KLICKBARA. alltså fysiskt och inte bara virtuellt där det sker i OS'et.

Sen finns det säkert några andra men inte alls i närheten av vad dom flesta har. EN touchpad och TVÅ knappar under

Ahaa!! Nu fattar jag! Tänkte på att det skulle vara något sånt, men vågade inte gissa.

Permalänk
Medlem

Den var inte speciellt vacker i övrigt så är den väll "standard" jämfört med alla andra Ultrabooks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Det går väl att klicka med de flesta moderna touchpads? De borde ha multi-touch också. Annat vore underligt faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag arbetar med bärbara och har då aldrig sett en som har en sådan klickfunktion som Apple har. Förvisso inte detta segmentet jag arbetar med allt som oftast, men ändå. Säg gärna en dator modell.

Permalänk

Precis som Macbook Air. Dvs att den inte ser lika bra ut som ASUS Zenbook

Permalänk
Medlem

Utseende

Verkar ha liknande specs som MBA men synd att den är ful som stryk. Kanske attraherar sånna som kör Lenovo thinkpad

Permalänk
Medlem

Hade velat ha en sån här med Thunderbolt i. 1 ingång/utgång thunderbolt till 4st thunderbolt som i sin tur kan bli varsin USB, HDMI, VGA eller vad man nu behöver. Hade varit klockrent att få med det i datorn. Hade gärna betalt lite mer för dessa funktioner faktiskt

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Varför ska dom alltid snåla på panelen, jag menar 1366x768 är får låg upplösning. Åtminstone 1600x900 tack.

Annars tycker jag den ser trevlig ut.

Permalänk
Medlem

Det enda den här har på Asus Zenbook är ju bakgrundsbelyst tangentbord och EN usb. Sänk priset en 500-1000 kr så KANSKE den kan vara ett alternativ.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Skrivet av gashemi:

Varför ska dom alltid snåla på panelen, jag menar 1366x768 är får låg upplösning. Åtminstone 1600x900 tack.

Annars tycker jag den ser trevlig ut.

Ja fattar inte vad dom håller på med. Hela det här segmentet är ju helt ointressant till dess att de levererar riktiga upplösningar. Är ju fan att man inte ska slippa köpa en Macbook Air 13'.

Permalänk
Medlem

De här priserna ska ner någon tusenlapp.
Kolla på ACER S3 för 7500kr, och den enda skillnaden är lite mindre minne och usb3 och kanske lite lägre klockning.
Det skulle absolut gå att leva med, speciellt om det går att köpa till minne senare.
Jag tror fler skulle bita på ultrabooks med lite lägre prestanda om man får ner priserna några tusen.

En annan märklig sak, SDXC läsare verkar helt omöjligt att hitta på nya datorer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SBeaver:

De här priserna ska ner någon tusenlapp.
Kolla på ACER S3 för 7500kr, och den enda skillnaden är lite mindre minne och usb3 och kanske lite lägre klockning.
Det skulle absolut gå att leva med, speciellt om det går att köpa till minne senare.
Jag tror fler skulle bita på ultrabooks med lite lägre prestanda om man får ner priserna några tusen.

En annan märklig sak, SDXC läsare verkar helt omöjligt att hitta på nya datorer.

SSD'n. Det är den som skapar den stora prisskillnaden. Den Acer S3 för 7490 har vanlig 320GB HDD. Medans Asus och Toshibas kör 128GB SSD.
En HD+ upplösningen på Zenbook och bakgrundsbelysta på Toshiban är lite unika grejer som väger upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

SSD'n. Det är den som skapar den stora prisskillnaden. Den Acer S3 för 7490 har vanlig 320GB HDD. Medans Asus och Toshibas kör 128GB SSD.
En HD+ upplösningen på Zenbook och bakgrundsbelysta på Toshiban är lite unika grejer som väger upp.

Det är ändå ett alldeles för stort påslag. Sen har ju Sverige ett ganska stort omotiverat påslag generellt mot andra länder men det är en annan femma.

Vi får väl se hur det ser ut efter nyår, då kanske priserna sansar sig och det framkommer om de håller eller om de börjar falla sönder som smartphones och tablets, lödningar som lossnar o dyl. Lenovo har ju ett par modeller också som väl borde dyka upp, men där blir det nog några tusen till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

En HD+ upplösningen på Zenbook och bakgrundsbelysta på Toshiban är lite unika grejer som väger upp.

Synd bara att panelen inte är den bästa då

Permalänk
Medlem

Dessa ultrabooks är riktigt trevliga men innan de kommer upp i samma kvalitetsnivå som Apple Air så är de inte intressanta.

Det betyder alltså:
*Bra skärm. IPS-skärm är ett krav, minst. Gärna med en vettig upplösning.
*Fläktlös. Apple kan...

Fattar inte att tillverkarna tror att man ska lägga ut 10.000 på nått som man blir lomhörd av och knappt ser vad man jobbar med om man sitter det minsta i vinkel...

Skickades från m.sweclockers.com