Permalänk

vill klocka min i7 920 uppåt 3,8ghz

Hej såg nåt test mellan hd6870 och gtx560ti där hade övercklockat en 920 till 4.0GHZ!!!!!! jisses det är ju ett monster då
men antar en i7 2700k når högre nivåer lättare
men jag kan inget om överklockning så nån som vore riktigt haj på detta vore kul o vara polare med
men som sagt bara 3,5ghz ger ju en schysst boost

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Avstängd

Riktigt uselt formulerad tråd man blir bara förvirrad, har du en 920 eller en 2700k ?

Permalänk
Medlem

Vad handlar din tråd om ens? :S Jag ser ingen fråga i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Vad handlar din tråd om ens? :S Jag ser ingen fråga i den

Som jag tolkar det så såg han ett test där det var grym boost ifall man klockade cpun, men han menar att det inte blir ett monster som 2700K. Hans fråga är nog (om jag tolkar detta rätt) han vill ha hjälp av någon av överklocka! Killen har en 920 som jag förstår.

Permalänk
Medlem

om det nu är klocka du vill göra så är det bara att läsa faq:en här på forumet och såklart se till att du har en bra kylare, är ssjälv ingen jätte höjdare på att klocka men att nå 3.8ghz va en barnlek med i7 920 (och jag har den tidigaste modelen vad den nu heter

Permalänk
Medlem

Antar att han vill klocka sin i7 920. Här är en guide iaf:

http://www.sweclockers.com/artikel/6161-overklocka-core-i7

Permalänk

förlåt mig grabbar
självklart vill jag ha min i7 920 uppåt 3.8 så stabil som den är i original.

vad jag menade med 2700k var att den förmodligen når 4.0 ganska lätt och ändå sparkar skiten ur min i7 920 oavsett klock

men jag kan som sagt inget om överklockning den har en freezer kylare men innan dess så gick den skit varm pga för lite kylpasta som bara försvann med lite toa papper.
Så omd en gått lite för varm så där 99-100grader vid belastning innan den fick ny pasta och kylare, är det då försent med överklockning jag menar att om den tatt skada och inte går att äverklocka längre?

mvh

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

så om jag förstått guiden rätt så ska jag bara behöva öka BLCK värdet för att klocka processorn?
Minnena lär väl klockas också om jag minns rätt?
Hur ser jag vad mina minnen klarar av?
Det är Kingston Hyper X minnen

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

99-100c för en i7-920 är 30c högre än vad intel specificerar som högsta säkra temperatur och 20c högre än vad jag av erfarenhet skulle gå över. Att processorn skulle vara skadad är inte omöjligt. Överklocka kan du nog göra med endast BLCK ja men för att nå 4ghz så behöver du ändra lite mer inställningar.

EDIT: Är processorn en C0 eller D0?

Permalänk

C0/C1 nåt sånt tror jag.
ja den gick upp i 90-99grader så fort jag startade Crysis 2 men efter annan pasta och en ny kylare går den aldrig mot 80-90 grader utan snarare 60-70 samt att jag blivit tjo mycke nogrannare med dammsugning
men törs man överklocka då den gick så varm på dålig pasta och original kylare?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]