AMD kontrar Intel Ultrabook i början av 2012

Permalänk
Medlem

Är skärmarna lika små som på en netbook eller är de på lite fler tum så att man kan ha den på lite avstånd utan att behöva kisa?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4.5 GHz * CPUkylare: Phanteks PH-TC14PE * Moderkort: MSI Z97-S02 * Ram: Adata 32GB cl9 (4x8) * Grafikkort: Sapphire pulse radeon 5600 xt * Nätaggregat: EVGA Supernova G2 1300W

Permalänk
Skrivet av bicepscurl:

Frags/sprlitterhandgranat! det du menar?
Med din barnsliga inställning så förstår jag att du är en gamer snubbe! nej jag är trött på dom urursla 60hz skärmarna sitter själv på en 120hz skärn och betraktningsvinkeln är häpnadsväckande jämfört med dom äldre skitskärmarna! som jag haft på mina förra laptops där man driver huvet 5cm o bilden ändras direkt.

med denna 120hz skärmen kan man vrida o vända skallen hur mycket man vill och bilden ändras inte ett dugg! innan du sätter din trilska barnunge sida till så se fördelerna med bättre hz på skärmen!!!!!!!

Not sure if troll eller bara redigt korkad.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Trevligt, det enda som saknas nu är att Microsoft inför någon märkning som OEM tillverkare kan få om de ger fan i att installera massor av skit i datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

din barnsliga inställning

Skrivet av bicepscurl:

innan du sätter din trilska barnunge sida till

Watch out guys, we're dealing with a badass over here

you're missing the point, mister

120hertz på en vanlig liten ultrabook är som att lägga en ferrarimotor i en kanot
en 60 hertz (för prisets skull, int tackar jag nej till 120hz men som sagt; overkill) med bättre panel och teknik är det du hellre vill ha om du ska ha betraktningsvinklar.
TACK FÖR MIG OCH HEJDÅ

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Avstängd

Vill se ARM-baserade laptops.

Hoppas den har lång batteritid och snabb SSD.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rektor:

Vill se ARM-baserade laptops.

Hoppas den har lång batteritid och snabb SSD.

Tittat på Asus eee pad Transformer?
Det kommer troligtvis dyka upp fler nästa år. Först och främst tror jag Android 4 öppnar för fler ARM-baserade laptops. Sen när Windows 8 kommer kan det nog komma en hel hög.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Spelar ingen roll vad ni säger 60hz är rent s..t totalt! och jo 120hz panel har en stor skillnad i betraktningsvinkeln!
Det är ni som är små troll och inte jag!

Får man inte tycka annorlunda ? måste man tycka som alla andra för att inte bli påhoppad av hur många som helst tycker att åldersnivån borde höjjas rejält för börjar bli jävligt tröttsamt att sitta och läsa i precis varje tråd all pajjkastning som blir när nån sticker ut i från mängden.
Vet att illstallion skulle hålla med mej om detta då han är mod här.
Då han är på tillverkarna om just panelerna som är urusla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

Spelar ingen roll vad ni säger 60hz är rent s..t totalt! och jo 120hz panel har en stor skillnad i betraktningsvinkeln!
Det är ni som är små troll och inte jag!

Får man inte tycka annorlunda ? måste man tycka som alla andra för att inte bli påhoppad av hur många som helst tycker att åldersnivån borde höjjas rejält för börjar bli jävligt tröttsamt att sitta och läsa i precis varje tråd all pajjkastning som blir när nån sticker ut i från mängden.
Vet att illstallion skulle hålla med mej om detta då han är mod här.
Då han är på tillverkarna om just panelerna som är urusla.

Har inte så mycket med tyckande att göra. Är helt enkelt bara så att 60 eller 120Hz inte har någon betydelse för betrakningsvinkeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

120hertz på en vanlig liten ultrabook är som att lägga en ferrarimotor i en kanot
en 60 hertz (för prisets skull, int tackar jag nej till 120hz men som sagt; overkill) med bättre panel och teknik är det du hellre vill ha om du ska ha betraktningsvinklar.

Eller som att filma sitt julfirande med höghastighetskamera. Jävligt kul när Tomten lutar sig över adventsljusstaken och skägget fattar eld, det vill säga!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

Spelar ingen roll vad ni säger 60hz är rent s..t totalt! och jo 120hz panel har en stor skillnad i betraktningsvinkeln!
Det är ni som är små troll och inte jag!

Får man inte tycka annorlunda ? måste man tycka som alla andra för att inte bli påhoppad av hur många som helst tycker att åldersnivån borde höjjas rejält för börjar bli jävligt tröttsamt att sitta och läsa i precis varje tråd all pajjkastning som blir när nån sticker ut i från mängden.
Vet att illstallion skulle hålla med mej om detta då han är mod här.
Då han är på tillverkarna om just panelerna som är urusla.

120Hz är alltid TN-panel i dagsläget och därmed kommer det alltid vara sämre betraktningsvinkel jämfört med IPS och andra paneler. Du får inte på något sätt bättre betraktningsvinkel genom högre Hz. Att det blev bättre för dig är snarare att du gick från en riktigt dålig TN-panel till en lite vettigare. Folk kastar inte skit på dig för att de är ungar, de gör det för att du beter dig som en och kommer med felaktigheter.

I övrigt så är det bra att AMD satsar på Ultrabooks, Fusion kanske kan ha en del av kakan att hämta där. Personligen tror jag mer på Ivy Bridge med HD4000 men så prioriterar jag högre CPU-prestanda i en bärbar, samt att jag har en viss aning om att det kan vara aningen bättre batteritid med IB än Fusion om inte GloFo drar till med ett julmirakel och kommer ner i 20/22nm.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Vad vill man mest ha i en bärbar datorn, CPU-kraft eller GPU-kraft?

Skrivet av beatles-3122:

Kuggfråga, rätt svar är batteritid! Eller?

Det enda som är bra med en bärbar är att den är bärbar.
Vill man ha en snabb dator där batteriet inte tar slut så kör man stationärt.