Helgsnack: "Behövs antivirusprogram?"

Permalänk
Skrivet av axcent:

Vilket antivirusprogram tycker ni att man ska köra på idag? Håller NOD 32 än?

Har inte koll på vilket som är bäst just nu men kör kaspersky antivirus 2012, har kört det några år nu och det funkar skitbra, 279:- per år bara det talar om när en fil är infekterad innan man ens öppnat filen, kanske andra gör med men, har testat lite olika och det kräver ganska lite resurser och är inte så hysteriskt som vissa andra, utan det ligger där i bakgrunden och gör sitt jobb, märker oftast inte av det utan man får nästan kolla att det lever ibland

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Jag kör med Ad aware, Microsoft Security Essentials funkar klockrent. har spybot S&D också men den är inte bästis med firefox så den ligger bara i bakrunden.

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Varför inte? Det tar ju knappast lång tid att installera och då slipper man ju oroa sig.

Finns inte några nackdelar med att slänga på ett antivirusprogram är det jag försöker säga.

Ett antivirusprogram drar ner datorn prestanda och kan vara väldigt irriterande ifall man sitter och spelar för att sedan sjunka i FPS pga. att den startat en automatiskt scanning.

Jag använder inget antivirus-program och har inte gjort det i över 3 år. Tycker jag har klarat mig hur bra som helst!

Som vissa säger är det bästa skydded "common sense" och med det menas att man inte klickar på en massa dumma saker. Efter x antal års erfarenhet framför datorn och väldigt många timmar surfande vet man (eller iaf jag) vad man kan klicka på och inte borde klicka på, sitter i ryggmärgen. Är man inte lika säker som mig kan man såklart använda sig av ett antivirusprogram men tycker inte gratisversionerna är något att ha och betal-versionerna inte är värda era pengar!

Permalänk

Det är som att fråga om man ska ha bälte på sig om man åker en annan väg än vanligt. Ha ett ut i fall att, det skadar inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk
Medlem
Skrivet av RamoM:

Ett antivirusprogram drar ner datorn prestanda och kan vara väldigt irriterande ifall man sitter och spelar för att sedan sjunka i FPS pga. att den startat en automatiskt scanning.

Jag använder inget antivirus-program och har inte gjort det i över 3 år. Tycker jag har klarat mig hur bra som helst!

Som vissa säger är det bästa skydded "common sense" och med det menas att man inte klickar på en massa dumma saker. Efter x antal års erfarenhet framför datorn och väldigt många timmar surfande vet man (eller iaf jag) vad man kan klicka på och inte borde klicka på, sitter i ryggmärgen. Är man inte lika säker som mig kan man såklart använda sig av ett antivirusprogram men tycker inte gratisversionerna är något att ha och betal-versionerna inte är värda era pengar!

Jag gör precis som dig, det enda skyddet jag kör är iofs. anti-malware program.