Permalänk
Medlem

Överklockade och fick bluescreen.

Jag installerade om datorn idag och när jag skulle installera alla drivrutiner till moderkortet så hitta ja på att MSI har en egen overclocking tool så jag installerade den och startade den och fick bluescreen direkt detta var vad som stod när ja fick igång datorn igen den starta om automatiskt efter bluescreen och gick in i windows så inga problem så men men här är det som stod:

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1053

Additional information about the problem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C000001D
BCP2: FFFFF80002CE36B8
BCP3: FFFFF880086D13B0
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\121111-32042-01.dmp
C:\Users\Maestro\AppData\Local\Temp\WER-72462-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

Något allvarligt? eller är det bara ignorera detta och ge fan i overclocking tool igen? Är som grekiska för mig det där så

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Kan jag föreslå punkt, komma och frågetecken?

Läs guiden hur du överklockar och om du inte förstår det då, sätt allt på default och strunta i det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Skrivet av Inveramsay:

Kan jag föreslå punkt, komma och frågetecken?

Läs guiden hur du överklockar och om du inte förstår det då, sätt allt på default och strunta i det.

Skickades från m.sweclockers.com

det har inte till ämnet att göra, sånna saker kan du skriva i medelanden...

jag tror inte att datorn tagit skada av det!

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk

Klocka i BIOS om du ska klocka, lättast Och skulle det skita sig drar du bara ut batteriet på Moderkortet några sekunder, så är alla settings i BIOS default

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxor1337:

det har inte till ämnet att göra, sånna saker kan du skriva i medelanden...

jag tror inte att datorn tagit skada av det!

Fast det har det ju mest troligen trots allt.
Om du läser guiden och följer den så vet du vad du eller funktionen har ändrat och vet då vad du har höjt för mycket.
du får BSOD eftersom nått gått fel, pga överklockning.
Om du har stockkylaren så kommer man inte så långt.
Sen får du fråga dig vad du ska ha överklockning till, är det värt risken? :/
vad har du för kylare?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aids130:

Fast det har det ju mest troligen trots allt.
Om du läser guiden och följer den så vet du vad du eller funktionen har ändrat och vet då vad du har höjt för mycket.
du får BSOD eftersom nått gått fel, pga överklockning.
Om du har stockkylaren så kommer man inte så långt.
Sen får du fråga dig vad du ska ha överklockning till, är det värt risken? :/
vad har du för kylare?

Ja förstår inte riktigt ja starta programmet tryckte på en knapp som hette gamer och då fick ja bluescreen :S Inte rört de programmet efter och nu när ja använder datorn verkar den inte tagit skada på något speciellt sätt men det märks ju först när jag testat spela om ja får samma resultat som förr. Jag har nån dålig ASAKA kylare för 139kr på komplett haha men processorn blir aldrig över 50grader om ja spelar en hel dag surfar jag så ligger processorn stabilt på 35grader (det innan ja installera om windows idag och testade överklockningen) ska ladda ner speccy igen och kolla läget.

Edit: Körde windows experience index och processor samt rammine har sjunkit dramatiskt sedan överklockningen innan hade ja 6,3 på båda nu har ja 5,3... gradantalet ligger dock på detsamma som förr.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB