Permalänk
Medlem

Slutet vattenkylningssystem till Arc Mini?

Tja!
Jag har ett alldeles nytt system på G som skall vara anpassat för m-Atx gaming.
Det jag då har tänkt mig är att införskaffa diverse saker inklusive någon form av bra och kompakt vattenkylningslösning till Arc Mini då jag funderar på att dels använda mig utav Vengeance minnen samt överklocka en del, hur blir det med passformen för Corsairs hydro-serie?
Jag vet att det går att få in ett H100 men såvitt jag vet så får det inte plats med en fläkt för utblås i bakkant om man gör på detta viset, dessutom lär h80s radiator inte gå in i chassit utan att man skall ha en fläkt utanför chassit vilket är lite av en fullösning enligt mig.

I ett senare skede kom jag fram till att man bör kunna ha endast en 120mm fläkt till användning för h80 konfigurationen, men till vilken grad skulle detta påverka kylningsförmågan? Några tips?

Tacksam för svar

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk

Är det så att du redan har ett arc mini annars skulle jag rekommendera det större arc chassit.

Visa signatur

PC# intel Core i7-3770k @ 4,4ghz | Corsair H60 | Asus Sabertooth z77 | Corsair Vengeance 8gb | Corsair 750w Hx | Cooler Master 690 | HDD Samsung 128Gb 830 Series | Gigabyte Gtx 670 Oc |
Labtop# MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bibblebong:

Är det så att du redan har ett arc mini annars skulle jag rekommendera det större arc chassit.

Mjoo.....Jag fick den idén jag med. Det är ju så att jag vill hålla mig till ett m-Atx format då jag gärna skulle vilja köra på ett Maximus iv gene-z mobo. Dock så vet jag inte hur väl det skulle se ut med ett m-Atx i ett större chassi.
Som svar på din fråga: Nej, jag har inte skaffat chassit ännu.

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk

Du har inte övervägt att byta ditt val av "mobo"? kanske lönar sig i slutet.

Visa signatur

PC# intel Core i7-3770k @ 4,4ghz | Corsair H60 | Asus Sabertooth z77 | Corsair Vengeance 8gb | Corsair 750w Hx | Cooler Master 690 | HDD Samsung 128Gb 830 Series | Gigabyte Gtx 670 Oc |
Labtop# MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Låter inte som är särskilt lukrativ idé med tanke på att jag endast har behov av 1 PCI-E slot, jag funderar absolut inte på att köra SLI eller dylikt.
Notera att tråden inte handlar om chassin/moderkort i förstahand, utan själva push/pull config. lösningen för kylningen till ett mindre Arc Mini chassi.

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk

Ja men med ett par low profile minnen borde du kunna köra en 240 radiator i arc mini men leta då efter en lite tunnare radiator.

Visa signatur

PC# intel Core i7-3770k @ 4,4ghz | Corsair H60 | Asus Sabertooth z77 | Corsair Vengeance 8gb | Corsair 750w Hx | Cooler Master 690 | HDD Samsung 128Gb 830 Series | Gigabyte Gtx 670 Oc |
Labtop# MacBook Air 13"