Samsung släpper 5-serien Ultrabook i Korea

Permalänk
Melding Plague

Samsung släpper 5-serien Ultrabook i Korea

Koreanska Samsung släpper nya Ultrabooks i hemlandet. Den nya 5-serien innehåller två modeller på 14 och 13 tum, den förstnämnda med grafikdel från AMD.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

~8,000 KR känns kanske lite väl saftigt för prestandan. Fast kanske är bra ändå iom 7xxxM serie, men gissar att den presterar som de billigare mobility korten från 6K serien.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

8k fan va grovt saftigt pris asså

och att köra med diskert grafik kort måste äta ström som bara den.

kan säga att samsung tappade totalt iden med ultra lights

Permalänk
Avstängd

synd att den är så dyr.. jag vill inte göra en ny tråd om detta men vill ha rådgivning om en bra arbetsdator som inte väger mycket!

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk

Kommer den inte till Sverige inom snarast ? Skulle vara svin ballt

Visa signatur

GPU: AORUS GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G | CPU: Intel Core i7-6700k 4.0 GHz| RAM: HyperX 16 GB 2133 MHz| PCB: MSI Z170A-S02| PSU: EVGA Supernova G2 750 W | Monitor: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS| Hörlurar: AKG K7XX | Mick: ModMic v5

Permalänk
Medlem

Ne, för tjock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

14 tum ultrabook gillar jag men upplösning är fortfarande låg för min smak. Det blir fortfarande en Zenbook för mig när priserna på de har gått ner en del.

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Medlem

exakt lika dan med 1600x900/1920x1080 TY

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Musikälskare

Fin dator men lite smaklöst att de alltid ska vara någon söt tjej som poserar när de kommer till Asiatisk reklam :/

moralpanik/end

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Fin dator men lite smaklöst att de alltid ska vara någon söt tjej som poserar när de kommer till Asiatisk reklam :/

moralpanik/end

jag blir glad när jag ser sånt, vill inte se en fet kontorsnisse med en dator i handen tyvärr

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Vad alla klagar.. Själv gillar jag iden skarpt även om utförandet kunde varit bättre.
Portabilitet nära ultrabook standarden men endå diskret gpu, om bara gpun vore lite kraftigare skulle det bli ett givet köp..
Nackdelar finns ju också förstås, främst upplösningen på skärmen, optiska läsaren och klena grafikdelen.

Kan det inte dyka upp en 14 tummare med GT540/550/555 eller motsvarande från AMD, 1600x900 IPS panel, under 2cm (ingen optisk läsare förstås), 8gb ram samt ett stilrent utförande..
Närmast är ju LG P330 13,3" i 12" skal (slimmade kanter på skärmen), GT555, i5/i7, IPS eller TN, tunn profil och sexig som fan. Lär ju tyvärr bli svindyr när den kommer bara. (säkert 20k + för IPS versionen)

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

jag blir glad när jag ser sånt, vill inte se en fet kontorsnisse med en dator i handen tyvärr

True, dock om det hade vart gates så... : D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Fin dator men lite smaklöst att de alltid ska vara någon söt tjej som poserar när de kommer till Asiatisk reklam :/

moralpanik/end

Ingen fara, hon var inte så söt.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

jag blir glad när jag ser sånt, vill inte se en fet kontorsnisse med en dator i handen tyvärr

samma här. det är fantastiskt va fula människor kan göra med annars fin hårdvara dessutom ser det lovande ut med ultrabook's. vi får väl se hur många som kan leverera en UTAN windows-licens/böter.

Permalänk

Undras om de har DDR3 SoDIMM och inofficiellt klarar 16GB ram, MacBook Pro klarar ju det men bara 8GB på pappret.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Varför säger folk att den för 9k är dyr? Acer och Asus ultrabooks ligger väl också i den prisklassen?

Permalänk
Medlem

Faller bort pga. dålig skärmupplösning.

Permalänk
Medlem

Säger de andra redan sagt: Lite låg upplösning (i alla fall i det vertikala ledet), dyr. Designen var fin annars, samt bra med "antireflexbehandlad" skärm.

Sedan hade jag gärna velat veta vad batteritiden är på en sådan.

Permalänk
Medlem

mycket trevligare med ett riktigt grafikkort dock... mycket hellre det än hd3000
skärmupplösningen gör bara att datorn orkar spela lite, hade den varit högre hade inget spel gått att köra

Permalänk

Oj inte ens 800px i höjd, ja har laptops från 2006ish i den storleken som slår det. Du bredd bryr jag mig inte så mycket om på laptopen bara det är >=1280.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Avstängd

Rektangulär med rundade kanter, silver färgad aluminium, en skärm som går att vika upp och ett qwerty tangentbord hur kommer det sig att Apple inte stämmer för ultrabooks? om det är nått som är en kopia så är det väl det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Fin dator men lite smaklöst att de alltid ska vara någon söt tjej som poserar när de kommer till Asiatisk reklam :/

moralpanik/end

Smaklöst?

Hon är vacker, det tycker jag är smakfullt. Vad vore annars smakfullt? Ingen människa alls eller ett fult ansikte? Ett framlottat asikte kanske? Det är ju rättvist i meningen utseende utan syfte, men vad har det för moraliskt värde? Här försöker man associera en positiv känsla med en annan. Det händer alltid i din närhet, men av känd anledning går larmet när du ser ett sött ansikte.

Du har blivit indoktrinerad till att tro att utseende inte spelar någon roll, men det gör det. Så är det, det är inget fel med det, så kommer det alltid att vara.

Kom nu ihåg att du påstår asiatisk reklamfilm är smaklös. Detta för att det alltid är en söt tjej med. Nu är du i dina försök att vara politisk korrekt, rasistiskt profilierande och anklagande. Jag säger inte att du har fel i ditt påstående, bara att det inte är något fel i det de gör. Du däremot kan nog ha svårare att umgås med dina rasistiska tankar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Rektangulär med rundade kanter, silver färgad aluminium, en skärm som går att vika upp och ett qwerty tangentbord hur kommer det sig att Apple inte stämmer för ultrabooks? om det är nått som är en kopia så är det väl det.

+1

Permalänk
Skrivet av flashen:

Fin dator men lite smaklöst att de alltid ska vara någon söt tjej som poserar när de kommer till Asiatisk reklam :/

moralpanik/end

hehe...säger gubben med damen i sin avatar....tjejer lockar, kommer alltid att göra....kolla bilbranschen...

on topic: tycker också att specsen brister lite...högre upplösning...sedan grafiken, nja...vill man ha lång batteritid som ultrabooken skall ha, så kan de inte slänga in alltför kraftiga grafiklösningar...detta dilemma finns alltid med laptopar...vill du spela, använda gpu för rendering/kodning etc, välj asus, msi eller alienware etc med tunga mobila grafiklösningar...vill du bara surfa och kolla på video (hd) så räcker de integrerade grafiklösningarna helt ok...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Rektangulär med rundade kanter, silver färgad aluminium, en skärm som går att vika upp och ett qwerty tangentbord hur kommer det sig att Apple inte stämmer för ultrabooks? om det är nått som är en kopia så är det väl det.

Apple: "All lawyers are busy at the moment. You've been placed in queue. Your position in queue is 508. We'll be with you shortly."

Nej men skämt åsido, stämningarna haglar säkerligen in vilken dag som helst.
Det tog ju trots allt ett tag innan de togs upp mot t.ex. Galaxy Tab.

För att kommentera produkten i fråga, Samsungs alternativ är trevligt. Dock så slår Asus dem på fingrarna tack vare upplösningen som är mer unik, enligt mig.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

14-tummaren verkar ju okay, men jag skulle ändå ta 7-serien.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av GambitSWE:

hehe...säger gubben med damen i sin avatar....tjejer lockar, kommer alltid att göra....kolla bilbranschen...

on topic: tycker också att specsen brister lite...högre upplösning...sedan grafiken, nja...vill man ha lång batteritid som ultrabooken skall ha, så kan de inte slänga in alltför kraftiga grafiklösningar...detta dilemma finns alltid med laptopar...vill du spela, använda gpu för rendering/kodning etc, välj asus, msi eller alienware etc med tunga mobila grafiklösningar...vill du bara surfa och kolla på video (hd) så räcker de integrerade grafiklösningarna helt ok...

You got me, touché ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Bra pris mot konkurrenterna, väntar dock in Toshibas svar...enda jag kört i laptopväg innan.

Felaktig information?
Korea är en halvö med länderna Nord och Sydkorea. Samsungs ägare befinner sig i Sydkorea där företaget även är börsnoterat.
Sydkoreaner frodar i sig dessa produkter värre än oss nordbor medans Nordkoreaner knappt har elektricitet för värme.

Jag som tycker swec. annars är korrekt och pålästa...

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Usch vilken dålig skärmupplösning.
Men dock lockar priset

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Summoning:

Bra pris mot konkurrenterna, väntar dock in Toshibas svar...enda jag kört i laptopväg innan.

Toshiba har redan släppt deras första Ultrabook vid namn Satellite Z830.

Swec nyhet

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q