Räcker min vattenkylning även för att kyla processorn?

Permalänk

Räcker min vattenkylning även för att kyla processorn?

Min dator kan ni se i sign, det som vattenkyls just nu är mina två hd5970.
Nu vill jag även sätta in processorn i vattenloopen.
Loppen består av en Xspc 360rx radiator samt en Xspc reservoir och pump: http://coolingstuff.se/p/278/xspc-dual-5-25-acrylic-res-pump

Klara denna loopen att också kyla en 2600k eller är det bäst att köpa sig en till 360rx-radiator?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Min dator kan ni se i sign, det som vattenkyls just nu är mina två hd5970.
Nu vill jag även sätta in processorn i vattenloopen.
Loppen består av en Xspc 360rx radiator samt en Xspc reservoir och pump: http://coolingstuff.se/p/278/xspc-dual-5-25-acrylic-res-pump

Klara denna loopen att också kyla en 2600k eller är det bäst att köpa sig en till 360rx-radiator?

Vad kör du för fläktar på radiatorn? Jag kör 2 st tungt överklockade 470 och ne 2500k med en 360 rad + 6 st typhoon 1850 och en 140rad.

Överklockar du inte så kommer det att räcka.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

grafikkorten ger ifrån sig ca 250W styck, och en sandy bridge 95W så totalt ska din radiator kyla 600W istället för 500W så det lär bli lite varmare, men det beror helt på vilken temperatur du har nu och vilken du sätter först i loopen och hur mycket du överklockar.
jag skulle nog sätta RAD->CPU->GPU->RES->RAD men då kommer grafikkorte att hettas upp något i förhållande till nu (Vet inte hur många grader dock, men grafikkort håller för högre temperaturer än vad processorer gör).
men om du kör prollen i 5ghz eller nåt så kommer det bli seriös skillnad på grafikkorten eftersom lasten på radiatorn då troligen blir över 700W, och grafikkorten kan ju dra ganska mycket mer om dom är klockade.

vad har du för gpu-temps nu?
Vad kör du för fläktsetup?

Det borde vara lungt om du inte klockar för mycket.

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Vad kör du för fläktar på radiatorn? Jag kör 2 st tungt överklockade 470 och ne 2500k med en 360 rad + 6 st typhoon 1850 och en 140rad.

Överklockar du inte så kommer det att räcka.

Tack för ditt svar! Det sitter 3 st phobya nano-2g 1500rpm bakpå radiatorn. Alltså drar de ut luften från den eller vad jag ska säga. Den sitter bakpå ett corsair obsidian 800D.

Jag kör allt oklockat sålänge.

Så jag bör klara mig om jag kör allt oklockat,men om jag ska överklocka så bör jag ordna mig en till radiator? Kommer då en till som jag kan sätta i toppen på chassit räcka bra till mig?

Edit:

Skrivet av medbor:

grafikkorten ger ifrån sig ca 250W styck, och en sandy bridge 95W så totalt ska din radiator kyla 600W istället för 500W så det lär bli lite varmare, men det beror helt på vilken temperatur du har nu och vilken du sätter först i loopen och hur mycket du överklockar.
jag skulle nog sätta RAD->CPU->GPU->RES->RAD men då kommer grafikkorte att hettas upp något i förhållande till nu (Vet inte hur många grader dock, men grafikkort håller för högre temperaturer än vad processorer gör).
men om du kör prollen i 5ghz eller nåt så kommer det bli seriös skillnad på grafikkorten eftersom lasten på radiatorn då troligen blir över 700W, och grafikkorten kan ju dra ganska mycket mer om dom är klockade.

vad har du för gpu-temps nu?
Vad kör du för fläktsetup?

Det borde vara lungt om du inte klockar för mycket.

Jag har ca 35 grader i idle och drygt 50grader i bf3 på korten.

Fläktarna är 3st phobya nano-2g 1500rpm som kör pull(heter det så.)

Jättetacksam för era svar!

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8