Permalänk
Medlem

VattenKylning

Tjena alla Clockers.
Jag skulle gärna be om lite hjälp för tips på Vattenkylning till min Cpu.
Jag är sjukt suggen på en H80 men sedan är jag extremt suggen på att fixa vattenkylningen sj med.
jag sitter i france så jag ska beställa på denna hemsidan http://www.e-network.fr/watercooling/c-221/
Så om ni som har grym erfarenhet av vattenkylning kanske kan Skriva ner vilka delar som skulle vara awesome att skaffa.
Skriv gärna varför med ^^

Permalänk
Medlem

du kan ju börja med att skriva vad du har för delar.

Permalänk
Medlem

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A87TD EVO
6gig ram samt x2 5770 Ati HD XFX.
Sitter med en Zalman 9900 red max och kan ej klocka den så högt pga värme problem
Sitter även med ett NZXT phantom

Permalänk

Iom att dina grafikkort nog inte kommer vara med sa vansinnigt mycket langre till (vettig slutsats?) sa hade jag nog rekommendet swiftech MCW-82 eller EK supreme GPU block eftersom du kan flytta dem vidare till nasta generation grafikkort. Annars kan jag rekommendera lite sokningar sa hittar du nog ett par tradar med liknande fragor

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

tack som fan Jo jag ska byta ut Svett korten när 7990 kommer ^^

Permalänk
Medlem

Okey så jag har gjort en lista nu på grejer jag tänkte kunde vara bra.
EKWaterblocks - CPU Waterblock - Acetal EK-Supreme HF (8632)
tänkte mig en 120mm Radiator i med jag bara ska kyla min Cpu EKWaterblocks - Radiator Vattenkylning - CoolStream RAD XT-120 - 1x 120 mm (8584)
EKWaterblocks - Vattenkylning Reservoir - EK RES Multioption X2-150 Basic
+ Plexi Reservoir Top Laing DDC pump vattenkylning PRO-Tank
Tygon - Vattenkylning Slangar - 8 / 11 mm - Mjuk - transparent - 1 meter (R3603)
Den Feser Company - Vattenkylning - Kit 10 caps rättigheter - Gänga 1 / 4 "- För innerröret 10 mm - Metal (8253)
Ska man ha x2 Vattenkylning - öra höger - Gänga 1 / 4 "- För rör 8 / 11 mm Tygon Special - Metal (6179) och x2 Vattenkylning - örat armbågen - Gänga 1 / 4 "- För rör 8 / 11 mm Tygon Special - Metal (6180)
Men jag är en NooB när de kommer till sådant här så om ni har tips på sådana gängande öron vore nice
o jag undrar är Zalman - Flytande korrosion - ZM-G200 de kyllvätskan eller de är Färg till destilerat vatten ?
Jag tänkte även köpa massa bunt band.
Men undra om där är nått jag har glömt eller nått som ni tycker ser konstigt ut.

Permalänk

Kor pa lite tjockare slangar eftersom de inte viks sa latt, 10/16 eller 13/19 och ta anslutningar som passar till det istallet. Tygonslangarna ska visst slamma lite av sig och primochill rekommenderas mest men tygon ska vara lattare att jobba med. Om du har plats skaffa en 240 rad istallet. Du verkar har tva reservoirarer men ingen pump. Ar dina "oron armbage" 45 eller 90 graders bojar? Ta helst inte 90 eftersom de stryper flodet en del men kan inte undvikas ibland. Kor destillerat vatten med valfri algdodare istallet, det kommer inte bli massa belaggningar och skit i systemet om du gor.

Vad ar Kit 10 caps rättigheter - Gänga 1 / 4?

Visa signatur

Simlärare