Permalänk

Temp-mätare!

Hej!

Jag lyckades med bedriften att låsa upp min phenomII x2 555 processor till en x4:) Nu har jag testat att köra OCCT och CoreTemp utan att få någon temperatur över processorn. Dock ser jag att alla kärnor arbetar men jag vill gärna veta antal grader. Är det någon som kan tipsa om nått annat program? jag har googlat lite själv men hittar inget vettigt.

Och tror ni jag klarar mig med min stock-kylare? Jag har ett ganska ventilerad chassi och funderar på att sätta dit en 120mm fläkt på sidan som blåser på prollen/moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpleton:

Hej!

Jag lyckades med bedriften att låsa upp min phenomII x2 555 processor till en x4:) Nu har jag testat att köra OCCT och CoreTemp utan att få någon temperatur över processorn. Dock ser jag att alla kärnor arbetar men jag vill gärna veta antal grader. Är det någon som kan tipsa om nått annat program? jag har googlat lite själv men hittar inget vettigt.

Och tror ni jag klarar mig med min stock-kylare? Jag har ett ganska ventilerad chassi och funderar på att sätta dit en 120mm fläkt på sidan som blåser på prollen/moderkortet.

HWMonitor!

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

cOREtemp

Permalänk

Har testat båda två, får fortfarande inga grader på processorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpleton:

Har testat båda två, får fortfarande inga grader på processorn.

Det är nog för att du använder core unlocker min polare får samma grej. han ser inte temp på varje kärna. Men om du kör HWmonitor så ska de stå cpu eller nåt liknande där kan du se ett genomsnitt i temp på cpu:n

Visa signatur

Besök oss på www.dirtyswedes.com en svensk funplay clan!

Permalänk
Entusiast

Det finns en anledning till att kärnorna som du just har låst upp är avstängda.
Tex trasiga temperatur sensorer osv.. Som du kanske har märkt.
Finns tyvärr inte så mycket att göra åt.

Mvh,
Patrik

EDIT: Stock-kylaren räcker inte om du ska låsa upp 4 kärnor. Knappt så den överlever under belastning på 2 kärnor.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Det finns en anledning till att kärnorna som du just har låst upp är avstängda.
Tex trasiga temperatur sensorer osv.. Som du kanske har märkt.
Finns tyvärr inte så mycket att göra åt.

Mvh,
Patrik

Är det så? Är det inte bara någon "bugg" när man låser upp? Jag har aldrig sett en upplåst x2 som man kan se temp på. Finns en i huset, och där går de tinte. Man kan inte ens se tempen på de två kärnorna som redan fanns eller nåt.

Permalänk
Medlem

Speccy? det finns att hämta gratis på "www.piriform.com"

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Det är en bugg så när du låst upp dom kärnorna kan den inte visa temperatur för var kärna. Har samma problem dock har jag en orginal phenom x6. Tar jag core unlocker på den försvinner tempen på individuell kärna dock ser jag genomsnittliga tempen på cpu ändå i HW monitor. Kör jag utan core unlocker visar den allt!

Visa signatur

AMD phenom II X6 1090t 3,9ghz|Corsair H60 2xnoctua p12|12gb corsair vengeance 1600|AMD Saphire R9 290 Tri-X|XFX 850w 80+ Bronze|OCZ aghility III 60gb,Samsung EVO 256gb|WD green 2tb|WD caviar blue 1,5tb|F-D R4 titanium grey|

Besök oss påwww.Dirtyswedes.com en svensk BF4 klan!