G.Skill släpper "världens snabbaste" minnen för Intel X79

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Klart den inte kommer det eftersom man inte har mer än 4GB

Nej, det är sant. Men du förstod vad han menade va?

Systemet använder minnet för att det är ledigt, inte för att det är absolut nödvändigt. Jag har just nu över 4GB cache i RAM, saker som inte behöver ligga där. Men om jag behöver dom så är dom lättillgängliga.

Permalänk
Medlem

Om man är en förvärvsarbetande man med genuint datorintresse har priset inte så stor betydelse. Så länge du inte har en sur tant som bromsar är det bara att köra på.
Lika bra att trycka in rejält med minne. Om jag betalar 2000kr för snabba 4x4, 5k för 4x8 eller 9k för 8x8 har ingen större betydelse.

Är du en ungdom som krossar spargrisen varje gång har det betydelse - MEN - då ska du inte köpa X79-system till att börja med. Ska du spela spel duger vanliga SB.

Problemet tycker jag är att det tar lång tid innan de kommer i butik.
Ett snabbt 8x8-paket skulle ju sitta som smäcken till nya burken.

Edit: Angående utseendet så tycker jag som vanligt att det är helt egalt. Det kan vara chockrosa med moln och My Little Pony, det skiter jag fullständigt i, bara de presterar.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av mOOpiTh:

och varför ska man ha 64gb? Ge mig en enda bra anledning lovar du inte hittar på någon bara overkill

Red Line Racer i max upplösning så klart!

Nej men lite status känsla så klart eller något företag som behöver det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Nej, det är sant. Men du förstod vad han menade va?

Systemet använder minnet för att det är ledigt, inte för att det är absolut nödvändigt. Jag har just nu över 4GB cache i RAM, saker som inte behöver ligga där. Men om jag behöver dom så är dom lättillgängliga.

Ja, jag vet vad han menar, tack ändå

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

och varför ska man ha 64gb? Ge mig en enda bra anledning lovar du inte hittar på någon bara overkill

håller med, kanske om ett år eller två kan de vara aktuellt

Visa signatur

// Red-Light

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red-Light:

håller med, kanske om ett år eller två kan de vara aktuellt

Man kan använda datorn till annat än spel.

141Pb (Nej, det är ingen bly-isotop. Det är mängden minne.)

Permalänk
Medlem

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:4411140 x 2 ~6000:- Helt OK faktiskt. Man kanske skulle....

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Skrivet av Kare:

Klart den inte kommer det eftersom man inte har mer än 4GB

nej klart inte, men de anpassas till hur mycket ram du har.

har du mer ram så kan programmet "köras renare", dvs använda all den ram den behöver för att kunna flyta på maximalt, den anpassas för de som inte har så mycket ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:4411140 x 2 ~6000:- Helt OK faktiskt. Man kanske skulle....

hehe. Gillar citatet på högersidan, "Memory is like an orgasm. It's a lot better if you don't have to fake it."(någon angående virtuellt minne)

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:4411140 x 2 ~6000:- Helt OK faktiskt. Man kanske skulle....

Varning!!!!!!

köp ej från clickok dom fuskar med lagerstatus och säger att dom har saker i lager som dom inte har

Jag har beställt därifrån två gånger båda gångerna var hemskt dåliga, senast beställde min ena processor xeon x5650 där för 9000kr eftersom det var 1000kr billigare än andra ställen plus att det stod att det fanns flera i lager sedan fick jag mail om att dom hadde skickat varan men efter en vecka och jag fortfarande inte fått nått mailade jag dem men fick inget svar förrän nån vecka senara och då säger de att dom inte har den i lagar fast det fortfarande står på deras hemsida att dom har den i lagar sedan när jag väl får cpu 5 veckor senare så skickar dom en faktura på 9500kr och säger att intel har höjt priset så de lägger på 500kr fast när jag beställde den så kostade den 9000kr.

Edit:

Här är lite recensioner från andra med:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2614

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:4411140 x 2 ~6000:- Helt OK faktiskt. Man kanske skulle....

OBS! De har skrivit fel på specifikationerna (men rätt i rubriken). det är 8st 4GB-kretsar, därav det låga priset. Köper du 2 kit får du alltså 16 kretsar!

Skrivet av Patan77:

Varning!!!!!!

köp ej från clickok dom fuskar med lagerstatus och säger att dom har saker i lager som dom inte har

Jag har beställt därifrån två gånger båda gångerna var hemskt dåliga, senast beställde min ena processor xeon x5650 där för 9000kr eftersom det var 1000kr billigare än andra ställen plus att det stod att det fanns flera i lager sedan fick jag mail om att dom hadde skickat varan men efter en vecka och jag fortfarande inte fått nått mailade jag dem men fick inget svar förrän nån vecka senara och då säger de att dom inte har den i lagar fast det fortfarande står på deras hemsida att dom har den i lagar sedan när jag väl får cpu 5 veckor senare så skickar dom en faktura på 9500kr och säger att intel har höjt priset så de lägger på 500kr fast när jag beställde den så kostade den 9000kr.

Edit:

Här är lite recensioner från andra med:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2614

ClickOK har inget eget lager, det är därför det blir sådär. Med "i lager" kan de mena att det finns i distributörens lager, vilket ibland inte ens är i Sverige. Grejorna brukar komma fram men det har hänt mig att det tagit en vecka. Du borde betalat med kort, då hade det varit svårare för dem att kräva in extra i efterhand.

Permalänk
Medlem

overkill, 640 KB är ju tillräckligt för vem som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av VicVega:

OBS! De har skrivit fel på specifikationerna (men rätt i rubriken). det är 8st 4GB-kretsar, därav det låga priset. Köper du 2 kit får du alltså 16 kretsar!

Fel av mig, det står fel i rubriken men rätt i specen. Det är 4 kretsar. Däremot är det som sagt svårt att lita på leveransdatum (och prisuppgift) från ClickOK. När de väl dyker upp i lager gissar jag att priset är nåt annat.