Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Philippk:

Dock får man aldrig fingrarna ur arslet för att få någonting gjort!

Yeeeah, det är ju så skönt, så förstår dig. :-I

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Yeeeah, det är ju så skönt, så förstår dig. :-I

Oja, det är en otrolig upplevelse!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Philippk:

Oja, det är en otrolig upplevelse!

Haha, javisst! Alla borde pröva.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Adobe Lightroom är ett riktigt trevligt program. Har setat och lekt lite nu i eftermiddag.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Fan grymt härliga bilder Hannes! Gillas starkt! Du sätter ju lite för hög standard och får oss andra att se usla ut ;P

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bl00m:

Fan grymt härliga bilder Hannes! Gillas starkt! Du sätter ju lite för hög standard och får oss andra att se usla ut ;P

Tack Bl00m! Det är alla gamla bilder faktiskt. Finns att titta på här i tråden. Jag har däremot redigerat dem nu. Innan är det helt utan redigering.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Kom te stockholm jag betalar allt som behövs och betalar dig för att göra sammasak med min dator hihihi ;D

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Grusburk:

Kom te stockholm jag betalar allt som behövs och betalar dig för att göra sammasak med min dator hihihi ;D

'NZXT Phantom Rosa', blir nog svårt det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

'NZXT Phantom Rosa', blir nog svårt det.

Har ett chieftec mesh också ;3

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Grusburk:

Har ett chieftec mesh också ;3

Faktiskt en bra grund. Även om den är i stål.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Faktiskt en bra grund. Även om den är i stål.

Bytte faktiskt till nzxt bara för att jag inte är en moddare och det chassit är väl bättre för sånna som dig som faktiskt kan allt det där med vattenkylning och sågar hehe. Annars var ju luftflödet väldigt gudomligt i det!

Men mitt rosa har faktiskt väldigt bra luftflöde det med och man tröttnade på att ha ett så jävla stort chassi med bara vanliga saker i så också en av anledningarna man bytte ifrån meshet.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Grusburk:

Bytte faktiskt till nzxt bara för att jag inte är en moddare och det chassit är väl bättre för sånna som dig som faktiskt kan allt det där med vattenkylning och sågar hehe. Annars var ju luftflödet väldigt gudomligt i det!

Men mitt rosa har faktiskt väldigt bra luftflöde det med och man tröttnade på att ha ett så jävla stort chassi med bara vanliga saker i så också en av anledningarna man bytte ifrån meshet.

Jag skulle inte heller vilja använda ett chieftech chassi idag.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Tack Bl00m! Det är alla gamla bilder faktiskt. Finns att titta på här i tråden. Jag har däremot redigerat dem nu. Innan är det helt utan redigering.

Hehe jo tack det känner jag igen Bilderna va bra från början, men galet bra efter redigeringen
Ska prova Lightroom använde det lite förut men va ett tag sedan

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk

Såg i alla fall två bilder och såg bra ut:) Laddar in extremt segt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Riktigt grymt bygge

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Proffsmoddare

Såhär kul kan man ha det. 8-D

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

So awesome!!!!

Blev ju bara grymmare efter en tur genom lighthouse

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bl00m:

Hehe jo tack det känner jag igen Bilderna va bra från början, men galet bra efter redigeringen
Ska prova Lightroom använde det lite förut men va ett tag sedan

Skrivet av Bl00m:

So awesome!!!!

Blev ju bara grymmare efter en tur genom lighthouse

Tack så mycket Bl00m. Det är inte helt lätt att redigera bilder på en TN-panel. V_V

Skrivet av Broken-arrow:

Såg i alla fall två bilder och såg bra ut:) Laddar in extremt segt.

Så kan det va!

Skrivet av Smashedfish:

Riktigt grymt bygge

Tackar

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Snygga prylar. Vad är det fär font du använt i bilderna?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk

Snygga byggen.
Vad händer med datorerna sedan då? Efter bygget, används de av dig eller skickas till sponsorerna igen?

Visa signatur

joråsåatte

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av devhdc:

Snygga prylar. Vad är det fär font du använt i bilderna?

1 sida tillbaka

Skrivet av sack:

Skrivet av Kloroform:

Snygga byggen.
Vad händer med datorerna sedan då? Efter bygget, används de av dig eller skickas till sponsorerna igen?

Tackar! De säljs, skrotas eller används.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Läckra bilder !

Vad använder du för kamera?

Permalänk
Medlem

Fina bilder, dock känns de röda färgerna lite för lila/rosa, fast det kanske bara är laptopskärmen jag sitter vid nu.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Fina bilder, dock känns de röda färgerna lite för lila/rosa, fast det kanske bara är laptopskärmen jag sitter vid nu.

Tror det är din skärm, samma för mig nu. Men ser rätt ut hemma på ips panelen
Bra redigering, fortsätt med det

Permalänk
Medlem

Jösses, man önskar att man hade dina skills!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Helt sinnessjuka burkar, Strålande jobb keep it up. Posta gärna mera bilder.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Läckra bilder !

Vad använder du för kamera?

En Nikon D40 med 18-55 objektiv.

Skrivet av Coldfire2143:

Fina bilder, dock känns de röda färgerna lite för lila/rosa, fast det kanske bara är laptopskärmen jag sitter vid nu.

Efter redigeringen så ligger färgerna säkerligen och pendlar en del på olika paneler.

Skrivet av Kaptendum:

Tror det är din skärm, samma för mig nu. Men ser rätt ut hemma på ips panelen
Bra redigering, fortsätt med det

Ser sketans bra ut på min oledskärm också.

Skrivet av xpanterx:

Jösses, man önskar att man hade dina skills!

Krävs i princip ingenting. Bara att röja.

Skrivet av Flash01:

Helt sinnessjuka burkar, Strålande jobb keep it up. Posta gärna mera bilder.

Det ska jag, bygget är inte klart på långa vägar. Jag kommer på nytt att göra hela tiden. Nu ska bygget isär igen, men med en C-uppsats i full gång och en parallellkurs samtidigt gör att jag är lite mesig med datorn just nu.

Sålänge kan ni ju läsa Asus artikel på bygget! Jag tycker att det är jävligt kul att de gillar vad jag gör så pass mycket att de gör en artikel trots att bygget inte är klart.
http://rog.asus.com/69542012/news/theory-mod-by-hannes/

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Sponsor uppdatering! MNPCTECH

4 BILLET MACHINED ALUMINUM "MICRO" CASE FEET
Protect your desktop. Thick hard rubber helps prevent vibration.
Improve airflow beneath your case!
1" diameter x 5/8" height
Mounts into materials up to 3/16" thick.

Bill Owen, grundaren till MnpcTech.com kontaktade mig och tyckte att jag helt klart skulle använda dessa fötter till chassit i mitt Theory bygge, och jag kunde ju inte annat än att hålla med om det. Original har Lian Li riktigt tråkiga plastfötter till Lian Li PC-8NB chassit, men med de här svarvade aluminiumfötterna är allt annat än tråkiga. Kvalite!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Corsair har också sponsrat bygget. Blir en mer officiell uppdatering när delarna väl börjar trilla in, men vad sägs om 5 SSDer, en AX PSU och ett gäng Dominatorminnen? Det verkar bli verklighet av designen jag spånade på här.. Jag klagar inte.

Glöm inte att också kika in på artikeln som Asus har skrivit om Theory Bygget genom att klicka här. "Hannes has taken a CrossHair IV Extreme, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - Asus

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS